Marianne&Java Skrevet 1. Juni 2010 Rapporter Share Skrevet 1. Juni 2010 Så fin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest janson Skrevet 1. Juni 2010 Rapporter Share Skrevet 1. Juni 2010 Jeg synes det er så morsomt med den lyse pelsen rundt ørene når han er så mørk i ansiktet ellers! Han har virkelig blitt til en fin fyr! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 2. Juni 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Juni 2010 Jeg synes det er så morsomt med den lyse pelsen rundt ørene når han er så mørk i ansiktet ellers! Han har virkelig blitt til en fin fyr! Takker Han er ikkje helt ferdigrøyta rundt manken ennå, er spent på å se hvor mye av det lyse som blir igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[email protected] Skrevet 2. Juni 2010 Rapporter Share Skrevet 2. Juni 2010 Utrolig nydelig :rolleyes2: Han virker som en blid go´gutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 2. September 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. September 2010 En liten oppdatering Gutten har rukket å bli nesten 17 mnd (en liten uke igjen), og har blitt stor og vakker (er vel lov å skryte litt av sin egen hund?) Bilde fra Spesialen i august Vannskrekken han hadde som liten har blitt omgjort til dette: Desverre viste HD-røntgen at han har D på venstre hofte med små forkalkninger. Håper han uansett kan ha ett langt og smertefritt liv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 4. Mai 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. Mai 2011 Ailo har rukket å bli to år (og litt til...) Endelig har unghundfaktene begynt å legge seg, og han er stort sett grei og fornuftig Utstillingsringen blir besøkt innimellom, og så langt har han 2 cert, 2 bim og cacib som beste. Mangler storcertet, kanskje han får det i løpet av året? Bilder er vel mer spennende enn tekst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 24. Juli 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24. Juli 2011 Skriver visst bare for meg selv i denne tråden? Våren og sommeren har blitt brukt til mange turer i marka og på fjellet. Ikkje alltid like flink til å ta med kameraet, men... Har kjøpt ny bil, med god plass til bur. Ailo var ikkje så fornøyd med det som eieren Har vert på agilitystevne og hilst på søt schäferdame. Og kost oss mye i hagen på fine dager sammen med lille Enzo. Og ikkje minst funnet ut at både shetlandsponnier og sauer er skumle dyr... I tillegg til dette, har vi siden påske trent mot lydighet klasse 1, men tror neppe vi blir flinke nok til å kunne starte Konsentrasjonen når andre hunder er til stede er for liten, selv om den stadig forbedres. Klovnefaktene dukker også opp når han helt ikkje skjønner hva eg mener Men, det er gøy å trene, og det sliter ut Ailo på en helt annen måte enn tur gjør. Når det gjelder helse er dessverre HD-en begynt å gjøre seg gjeldende. Ailo har slitt litt med smerter gjennom våren/sommeren, vert stiv, og haltet litt. Det går dessverre ut over lille Enzo. Han får ofte litt bank, uten grunn. Nå gjelder det å holde musklene til Ailo ved like, og bli flinkere til å lese når han har dårlige dager, så eg ikkje presser han unødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rottmaneier Skrevet 24. Juli 2011 Rapporter Share Skrevet 24. Juli 2011 En veldig facinerende rase! (selv om jeg egentlig ikke er så glad i pels-raser ) men han er veldig fin! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 24. Juli 2011 Rapporter Share Skrevet 24. Juli 2011 Utrolig pen! Synd med D da ;( Men han virker jo ikke ut som å merke mye til det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 24. Juli 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24. Juli 2011 En veldig facinerende rase! (selv om jeg egentlig ikke er så glad i pels-raser ) men han er veldig fin! Det er en rase med sterke egne meninger i vert fall Takk Utrolig pen! Synd med D da ;( Men han virker jo ikke ut som å merke mye til det? Takk, ja synd med hoftene. Om du leser siste avsnitt i mitt forrige innlegg så merker vi desverre mer og mer til HD-en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[email protected] Skrevet 24. Juli 2011 Rapporter Share Skrevet 24. Juli 2011 Konsentrasjonen når andre hunder er til stede er for liten, selv om den stadig forbedres. Klovnefaktene dukker også opp når han helt ikkje skjønner hva eg mener Måtte bare sitere dette, og si at jeg kjenner meg igjen 100% med Leo! Utrolig flotte bilder av en maskulin og utrolig flott hannhund! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 24. Juli 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24. Juli 2011 Måtte bare sitere dette, og si at jeg kjenner meg igjen 100% med Leo! Utrolig flotte bilder av en maskulin og utrolig flott hannhund! Tror det er ganske typisk eurasier ja Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 14. August 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. August 2011 Vi har nettopp kommet hjem fra Ål i Hallingdal, og årets eurasierspesial. Det gikk over all forventning, og Ailo endte opp med excellent, 2konk, ck, 4bhk og reserve cert Totalt 26 hannhunder påmeldt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taz Skrevet 14. August 2011 Rapporter Share Skrevet 14. August 2011 Gratulerer med bra resultater. Utrolig trist med HD D på ene hofta, får han noe smertestillende? Eller bare i perioder når han er dårlig? Også helt blå tunge da. Han er en flott gutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 14. August 2011 Rapporter Share Skrevet 14. August 2011 Så fin han er Men hvorfor har han cacib men ikke storcert? Hvordan er det mulig? edit; åja, hvis den som fikk certet var junior kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ia Skrevet 14. August 2011 Rapporter Share Skrevet 14. August 2011 Så utrolig flott han er! Gratulerer med gode resultater Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 14. August 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. August 2011 Taz: takk! Ingen smertestillende enda. Han klarer seg bra med tilskudd av fiskeolje. Bruker også bot-dekkene når det er kaldt. Lola: takk! Ailo fikk ikkje storcertet siden han ble plassert som 2bhk, og hannen foran var kun 10 mnd. Dermed ble det "bare" cacib. IA: takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 8. Oktober 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. Oktober 2011 Soldag = kameraet er med på tur Ailo har endelig lagt seg ut i bredden, stabilisert vekta på 31 (!) kg, nå venter vi bare på at pelsen skal bli noe lengre 20. oktober begynner vi på Bronsemerkekurs, skal bli spennende å se hvordan det går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 8. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 8. Oktober 2011 Så nydelig! Virkelig en vakker gutt du har! Viste ikke at eurasiene ble så tunge som 31 kg (!). Hvor høy er han? Elsker store, godt pelsa spisshunder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Missy- Skrevet 8. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 8. Oktober 2011 Herregud, så fin han er! Aldri sett en så stor og flott eurasier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 8. Oktober 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. Oktober 2011 Så nydelig! Virkelig en vakker gutt du har! Viste ikke at eurasiene ble så tunge som 31 kg (!). Hvor høy er han? Elsker store, godt pelsa spisshunder! Takk De aller fleste er noe lettere ja (25-28kg, oftest), men står opp til 32kg i rasestandarden Har aldri målt høyden på han, men tipper 60cm + litt til. Går nok ett år til før han er ferdig i pelsen, både mor og far var sene med den. Herregud, så fin han er! Aldri sett en så stor og flott eurasier Takk Og så mumler eg noe om at han er litt for stor i forhold til det som er ønsket... Men vakker er han uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 8. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 8. Oktober 2011 Takk De aller fleste er noe lettere ja (25-28kg, oftest), men står opp til 32kg i rasestandarden Har aldri målt høyden på han, men tipper 60cm + litt til. Går nok ett år til før han er ferdig i pelsen, både mor og far var sene med den. Herlighet! Jeg tror jeg har undervurdert størrelsen til eurasieren! *lese standarden* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 8. Oktober 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. Oktober 2011 Herlighet! Jeg tror jeg har undervurdert størrelsen til eurasieren! *lese standarden* Det er store forskjeller ute og går, de minste eg har hørt om er nede i 14-15kg. Rasen er såpass ny at hundene er lite homogene ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 8. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 8. Oktober 2011 Det er store forskjeller ute og går, de minste eg har hørt om er nede i 14-15kg. Rasen er såpass ny at hundene er lite homogene ennå. Interresant! Ser på standarden at jeg ikke har vært helt ute å sykla. Store variasjoner ja. Liker veldig godt størrelsen på din! Tror jeg må bort å snoke litt på rasen neste gang jeg er på utstilling. De stilles jo ofte i samme ring som malamuten, så da bør det være en enkel sak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 8. Oktober 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. Oktober 2011 Interresant! Ser på standarden at jeg ikke har vært helt ute å sykla. Store variasjoner ja. Liker veldig godt størrelsen på din! Tror jeg må bort å snoke litt på rasen neste gang jeg er på utstilling. De stilles jo ofte i samme ring som malamuten, så da bør det være en enkel sak Det får du gjøre Men husk at de aller færreste er så store som Ailo er. Han er en smule for stor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts