Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor lang tid?


Guest Gråtass

Recommended Posts

Guest Gråtass

Hvor lang tid kan man forvente at det tar før man får ett svar eller en tilbake melding fra moderatorer når man trykker på "report" knappen? Jeg har ved flere anledninger trykket på nevnte knapp, noen ganger kommer det ett "moderatorinnlegg" i tråden og noen ganger så stiller man ett spørsmål som man øsnker svar på. Jeg rapporterte ett brukernavn i går som jeg syns var alt for likt ett annet. Så da lurer jeg på om jeg vil få en PM med svar, vil jeg gjette på hva utfallet blir, eller er moderatorer så opptatt med sin nye strenge linje at det ikke er tid til å svare på enkle henvendelser fra sonens brukere? (Den siste setningen er sagt i ett vennlig, litt fleipete, men også undrende tonefall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle rapporter som man vil få noe synlig svar på, sånn sett. Angående brukernavnet som er likt et annet så har vi bestemt oss for å ta kontakt med brukeren det gjelder for å se om det er mulig å legge til en bokstav eller forandre brukernavnet. Dersom det blir full nekt fra medlemmets side kan vi ikke bestemme at h*n MÅ, for det er ingen regler som tilsier at man ikke kan ha lignende brukernavn som en annen (men ser at det er litt spesielt akkurat i dette tilfellet). Så der vil det komme PM.

Om du lurer på noe konkret rundt enkelte rapporter så er det bare å sende en PM, så kan du få svar :whistle:

Moderator IW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg får enda en advarsel nå (men i såfall burde Gråtass også få! :lol: ), for da jeg skrev en lignende tråd for en tid tilbake, ble den slettet nesten øyeblikkelig med det grunnlag at tråden var "kommentar på moderering" (eller mangel på sådan), og at det dermed medførte en advarsel (det står i reglementet at man ikke skal kommentere moderatorenes moderering). I likehet med Gråtass, hadde jeg også lenge ventet på svar, så jeg føler meg såpass frimodig at jeg rett frem lurer på om det er forskjellsbehandling av folk her? Siden Gråtass faktisk får svar her, mens min tråd ble slettet, jeg fikk advarsel, og ikke noe svar.. :whistle: Ikke at jeg mener noen av oss burde fått advarsel sånn egentlig, jeg mener vi burde fått svar begge to. :lol:

(Så spørs det om dette er advarselsgrunnlag, siden jeg nok en gang kommenterer moderering.. men shit la gå..) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke/husker ikke hvem som modererte i det tilfellet, men tror vi også har blitt mer åpne på det området (selv om dette f. eks er noe som godt kunne kommet i en PM). Hvertfall litt? :lol: Det er hvertfall ikke noen forskjellsbehandling som er gjort med viten og vilje.

Hovedgrunnen til at det ble slettet er nok fordi generelt så er det ikke alltid så greit å diskutere rapporter "offentlig", fordi det fort handler om en person, eller et regelbrudd.

Så helst PM om man lurer på noe om en konkret rapport (som jeg skrev), men følte at dette var generelt nok til å gi et svar på det. Samt svaret mitt kan også gjelde for flere tilfeller tenkte jeg :whistle:

Moderator IW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg får enda en advarsel nå (men i såfall burde Gråtass også få! :whistle: ), for da jeg skrev en lignende tråd for en tid tilbake, ble den slettet nesten øyeblikkelig med det grunnlag at tråden var "kommentar på moderering" (eller mangel på sådan), og at det dermed medførte en advarsel (det står i reglementet at man ikke skal kommentere moderatorenes moderering).

Ha, ha, ha! Jeg ler så jeg griner :baby: (og skjønner jo at jeg må ile til å lese reglene her grundig!)

Har vi ikke lov å kommentere moderering? Hvis det stemmer så er det århundredes regel! Juhu! :ahappy::D

I likehet med Gråtass, hadde jeg også lenge ventet på svar, så jeg føler meg såpass frimodig at jeg rett frem lurer på om det er forskjellsbehandling av folk her?

Forskjellsbehandling av folk er det over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha, ha, ha! Jeg ler så jeg griner :baby: (og skjønner jo at jeg må ile til å lese reglene her grundig!)

Har vi ikke lov å kommentere moderering? Hvis det stemmer så er det århundredes regel! Juhu! :whistle::ahappy:

Forskjellsbehandling av folk er det over alt.

Jeg også trodde og syns moderering bør være lov å kommentere. Hvertfall kunne opprette en tråd her for å diskutere det.

Som Lotta sier, forskjellsbehandling er det overalt, også her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det ikke er lov til å kommentere moderering i tråder er jo rett og slett for å beskytte de som blir moderert. Det er mulig å stille spørsmål på PM dersom man har spørsmål, men vi uttaler oss ikke om enkeltsaker eller enkeltpersoner midt i en tråd.

Generell moderering kan dere jo opprette tråder om, f. eks "ønsker at dere sender PM til trådstarter før tråder splittes", "ønsker bedre/annen moderering i Debattkjelleren" og slike ting.

Moderator IW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Drar opp denne for å se om flere har erfaringer idag. Jeg synes genetikk er spennende. Brukte nesten laboklin på Limit når vi var i herning i fjor siden de hadde stand der, men ble litt uforutsette utgifter på den turen så tok meg ikke råd der og da.  Kunne tenkt meg å teste den genetiske variasjonen på dem, men kommer til å avvente svar fra NKK på forespørselen fra NCK. Tilfelle raseklubben får til noe ala det de gjør i Finland via er det embark tro. 🤔 Kunne også tenke meg å se merle lengden på Karma bare fordi jeg er nerd. 😂 I tillegg til de typiske collie greiene på begge som MDR1, CEA, PRA osv. Har jo en god anelse via opphav, men ja spennende og nerd. 😂 
    • God idé! Kanskje vi gjør det, så er vi plutselig startklare før vi vet ordet av det 😁 Etter tur på lørdag ble han plutselig halt, uten at han hylte av noe der og da. Jeg syns det kanskje er blitt litt bedre, så regner med det er en strekk eller noe som går over. 
    • Vi får valp i sommer av rasen Bichon Havanais, har erfaring med hund fra før, men da av annen rase. Vi har dog et barn på 2 år, som er forholdsvis vandt med hunder av alle størrelser men vi har ikke eid hund selv etter vi fikk barn. Hva er dine tips i forhold til overgangen? Vi har hilst på valpen og barnet vårt snakker mye om hunden, vil se bilder og videoer. H*n er generelt rolig av seg, og de vil jo naturligvis ikke oppholde seg alene sammen (uavhengig valp eller voksen). Men er jo bekymret for at valpen skal bli redd av eksempelvis lek/gråt o.l - ting som en egentlig ikke kan unngå med et lite barn. Samboer er ikke bekymret og mener det vil gå veldig fint, men hva er deres erfaring? Og hva er det vi bør være mest obs på for at begge to skal føle seg trygge? Tenker da spesielt på valpen og at han skal føle seg trygg rundt barnet. Kan legge til at valpen vokser opp med barnefamilie, hvor barna er mellom fem og ti år gamle. Så den er vandt til barn, så det er nok en fordel vil jeg tro
    • Berges Hundeassistanse (Kristiansands-området). https://www.hundeassistanse.no/
    • Det er det som er litt trist med valpetiden, de blir så raskt store😄 Her blir det kanskje litt størrelse også, ganske store poter😍 Treningstips for sommeren: start på skiltene i RL, ta ett og ett om gangen. Sånn, trenings-sommeren er i boks😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...