Gå til innhold
Hundesonen.no

Trondheim Hundefestival


xxx12345

Recommended Posts

Mulig det ligger noe om det et annet sted, da får denne bare stenges.

Dommerlistene er klare. Fransk (?) dommer på spesialen? Jaja..

Leif-Herman Wilberg på lørdag. Hvordan er han egentlig?

Vi kommer selvsagt. Schnauzerklubben er jo en av arrangørene, og da er jo jeg som leder opptatt hele helgen enten jeg vil eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stilt for Wilberg en gang før, og vil gjerne gjøre det igjen. Jeg var ikke handler da, men skulle definitivt ha vært det! Han holder tilbake CK hvis hunden trekker seg/ikke er 100% trygg for dommeren, han er opptatt av gemyttet med andre ord. Ellers kanskje du kan tolke noe fra denne kritikken Tulla fikk for han: "Dommer Leif-Herman Wilberg: "Meget bra type, bra størrelse og fine proporsjoner. Bra kraft og substans. Kunne hatt noe edlere hode, bra hals og front. Velformet brystkasse. Lett velvd lendparti, noe kort og smalt kryss. God benstamme og poter. Bra pels. Beveger seg med bra baksteg, skulle hatt mer frambensaksjon. Lar seg lett behandle, men skulle hatt mer selvtillit."" Hun "trakk" seg ikke sånn direkte, men hun likte ikke situasjonen helt (hvor er mamma liksom??), og han er som sagt opptatt av det, og jeg vet han trakk flere springere for det. Sånn ellers likte han Tulla best, og det ble ingen BIR den dagen, så jo, vi stiller gjerne for han en gang til! :rolleyes2: *sjekke dommerlister*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også stille for Wilberg (søndag) så det skal bli spennende å se.

Har en som er trygg på bordt og ellers i ringen.

Noen som har stilt for Sean Carroll, Irland før ?

Å hvordan er han evt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, har sendt spørsmål om våre dommere, for jeg har ikke stilt for dem (Robien Searle på sheltie og Barbare Müller på aussie). Ellers ser jeg en av mine favoritter dømmer beardis, heldige dere! Han digger hvertfall hunder som kan bevege seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, har sendt spørsmål om våre dommere, for jeg har ikke stilt for dem (Robien Searle på sheltie og Barbare Müller på aussie). Ellers ser jeg en av mine favoritter dømmer beardis, heldige dere! Han digger hvertfall hunder som kan bevege seg!

Si fra hva du får vite om Barbara Müller! Stiller springer for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å trykke på dommerlisten over, så får du både tid og sted.

Det var meningen og dra opp, men Collie'n er jo ikke med så jeg er ikke helt sikker på om jeg drar helt opp for å stille noen andres hunder, får se litt på det. Men om jeg drar, drar jeg for å stille Greyhound.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, har sendt spørsmål om våre dommere, for jeg har ikke stilt for dem (Robien Searle på sheltie og Barbare Müller på aussie). Ellers ser jeg en av mine favoritter dømmer beardis, heldige dere! Han digger hvertfall hunder som kan bevege seg!

Høres lovende ut! (Symra kan å bevege seg, iallefall hvis jeg ikke ødelegger for henne ... ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retrieverne er ikke med på denne, men jeg lurer på en ting. Det står valpeskue alle raser, mener de da faktisk alle raser - eller alle raser som kan melde på? Kan jeg melde på tollervalpen min?

:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle raser er alle raser. :whistle:

Edit: vanligvis pleier det å stå dersom noen raser ikke tillates på valpeshow. Dette er det raseklubbene som bestemmer. Vanligvis sier de nei til valpeshow dersom de har egen utstilling i området, og kanskje med valpeshow selv (men ikke nødvendigvis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle raser er alle raser. :whistle:

Edit: vanligvis pleier det å stå dersom noen raser ikke tillates på valpeshow. Dette er det raseklubbene som bestemmer. Vanligvis sier de nei til valpeshow dersom de har egen utstilling i området, og kanskje med valpeshow selv (men ikke nødvendigvis).

Høres bra ut! Da er det store muligheter for at vi dukker opp en av dagene. :lol: Regner med de skriver hvis noen raser ikke får delta på valpeshowet, men erfaring tilsier at man ikke skal ta ting for gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja , kanskje det blir en tur til Støren...

Irsk dommer er vel ikke favoritt på akita, men kanskje litt bedre for shiba.

Tysk dommer på søndag, kan slå begge veier, ja...

Ufordringen blir at det er bebudet et minislektstevne oppi Selbu samme helg... Får se om jeg klarer å lure meg unna oppgaver der så jeg kan kjøre på utstilling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du ser på dommerlista så er det for de rasene uten raseklubb. Dermed ikke for setterne(med flere).

Litt OT, men hvis du vil stille ut bikkja snart, så kan du titte på Midt-norsk Engelsksettertreff.

Tenkte mest for og se på jeg da :)

Skal du til den rase spesialen forresten? Og dessuten tror jeg ikke jeg tørr og stille hund, jeg kan ikke og stille hund :Dda for pappa gjøre det som faktisk (tror jeg) kan og stille hund (dette ble litt ot)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Kommer ikke på festivalen i år (igjen), vi har spesialutstilling den helga, og den prioriteres. Veldig synd at disse kolliderer for det er jo så få utstillinger i trøndelagsområdet :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder noen å sjekke dommere på cavalier, gruppe 9 for meg? Betty gjorde det, men nå har jeg glemt det. :icon_cry: . Og pc'n min er ikke så glad i pdf filer så...

Gidder noen å sjekke tibetansk spaniel med det samme også kanskje? Samme gruppe...

Jeg skal nok stille Leah, men usikker på om jeg skal stille noen av de andre. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Guest cavkooik
Cavalier : Branislav Rajic,Slovenia & Massimillano Mannucci

Tibbe :Torbjørn Skar, Sverige & Leif-Herman Wilberg

Massimillanno Mannucci kommer ikke. I steden skal Ziroca Salijevic fra Sverige dømme hans raser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Massimillanno Mannucci kommer ikke. I steden skal Ziroca Salijevic fra Sverige dømme hans raser.

Virkelig? For han er satt opp til å dømme spaniels også, så da blir det dommerbytte da altså? Noen som vet noe om Ziroca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...