Gå til innhold
Hundesonen.no

Bronsemerket lydighet

JailyTina

Recommended Posts

Skrevet

Jaily og jeg tok bronsemerket i lydighet i dag! Det er både hennes og min aller første bedømning i hundesammenheng noensinne så jeg er veldig, veldig fornøyd med at det gikk bra! :yawn:

Jaily gikk kjempe bra og vi fikk 179 poeng sammenlagt. På lineføring fikk vi 9,5 fordi jeg ikke klarte å la være å korrigere når hun begynte å vimse. :) Ellers fikk vi 10 på alt! Kjempe stolt av go' jenta mi! ;)

Skrevet

Det er jo kjempe bra:) Gratulerer så mye:) Skal snart ta bronsemerka jeg også, gruer meg skikkelig;)

Skrevet

Takk takk alle sammen! :yawn:

Gratulerer med en imponerende poengsum!

Får vi se dere i klasse 1?

Takk! :) Hehe... Vel. Nå trener vi egentlig ikke så mye ren lydighet, men etter i går kan det vel hende at vi konverterer litt og prøver oss der å! ;)

Skrevet

Takk! :lol:

179 av 180, DET er imponerende! :lol: Grattis!

Jeg er veldig fornøyd med resultatet, for å si det mildt! :lol: Takk!

Har så langt vært en fantastisk uke med bronsemerke, og god røntging som kan se ut som null HD/AD. Går rundt og smiler konstant! :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...