Gå til innhold
Hundesonen.no

Conny og Cherrie

Fo2Vidar

Recommended Posts

Skrevet

Tenkte bare å slenge ut noen bilder av mine 2 hunder som jeg har tatt av dem.

Conny som liten valp for snart 3 år siden. Dette blidet ble tatt når hun var vill og i farta. Men i 2 sekunder la hun seg ned, og det ser jo brått ut som hun har ligget der i evigheter.

31433-5.jpg

Her en hun et par måneder senere. Strukket seg litt mye i beina og tynn som fy ellers i kroppen.

1244271720_resized.jpg

Her en hun i full lek med nabohunden her i huset. Dette var på vinteren for 2 år siden. Når hun var litt over et år gammel.

1244271722_resized.jpg

Man kunne aldri tro at den lille søte valpen kunne bli så stor og barsk som dette her. Dette bildet er tatt i februar i år

1244271718_resized.jpg

Så var det Cherrie da. Her ligger hun på sofaen i vinter. Full oversikt hele tiden.

1244271869_resized.jpg

Snøen er ille for cherrie, siden det floker seg så ille under beina. Så på med skoa og løp av sted.

1244271871_resized.jpg

Med den stemmebruken hennes, så fant vi ut at hun bare måtte få sin egen plate.

1244271870_resized.jpg

Solen skal nytes hvert eneste sekund

1244271872_resized.jpg

Og snipp, snapp, snute, så var innlegget ute.

Skrevet

hehe.... Nei, den plata til cherrie er det nok få som vil ha. Det som er enda værre er alle den øvingen, til alle døgnets tider... Hehe

Cherrie er forøvrig en latterbombe ja. Fra stolen til sofaen så er korteste vei over bordet. Stopper du å kjæle henne, så tar hun fremlabbene og knytter dem rundt armen din. Hun skal gjerne være med ned i kjelleren, men spør du om hun vil dusje, så løper hun opp og vekk fort som fy...

Skrevet
Med den stemmebruken hennes, så fant vi ut at hun bare måtte få sin egen plate.

1244271870_resized.jpg

Og snipp, snapp, snute, så var innlegget ute.

:lol: Fikk skikkelig sansen for Cherrie! Ikke bare ser hun utrolig flott ut, men det høres ut som om hun har litt av en personlighet også! :) Hva er det hun er blanding av?

Skrevet
:lol: Fikk skikkelig sansen for Cherrie! Ikke bare ser hun utrolig flott ut, men det høres ut som om hun har litt av en personlighet også! :) Hva er det hun er blanding av?

Ja det kan man trygt si er en hund med personlighet.. Løper av sted når man sier "Cherrie, skal vi dusje". Griper tak i armen din med fremlabbene når hun vil ha mer kos. Er sjefen i huset (tror hun).

Blandingen hennes er ren gatemix deluxe.. Altså så er det ingen som direkte vet..hehe.. Men skal være mye terrier og litt belgisk fårehund som vi har fått vite.

En liten videosnutt fra noen uker siden.. Vi fant en flaske i skuffen.. hehe

Skrevet
gå inn på bildeforum også Mike<3

nydelig film^^

de ligna sykt mye. ihvertfall ved første øyenkast:P

Ja det var nesten litt skremmende likhet. :yawn:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...