Gå til innhold
Hundesonen.no

Plages av skjærene...

TonjeRA

Recommended Posts

Flere ganger de siste dagene har skjærene holdt et voldsomt leven utenfor her, og i dag fant jeg endelig ut hvorfor!!

De driver nemlig og plager katten vår...Flyr rundt, driver og angriper han og står i...Sivert er en 1år gammel hankatt, og den tredje katten jeg har...likevel har jeg aldri opplevd noe som dette...Er det normalt? Kan jeg gjøre noe for at det skal bli bedre? vil jo ikke at de store møkkafuglene skal ta den lille gutten min... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han går ikke i nærheten av skjærereder da? Har sett den en del i det siste, katter på skjærejakt. Spesielt hvis de er i nærheten av treet/oppe i treet hvor skjærene har rede, så blir skjærene hissige og forsvarer ungene sine med et leven av en annen verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært mye sånt her også med nabokatta.. det hele endte med at katta faktisk tok den en skjæren. Så nå ligger det et skjære-lik i nabohagen. De har forøvrig et rede i treet der. Etter dette har skjærene blitt ennå mer hysteriske.. Er en del av de rundt her, så det høres..

(Forøvrig stod de andre skjærene og spiste på den døde skjæren etter at katten hadde stukket... yuck..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å nå høres ut som en som syns det er bra at dyr blir plaget, syns jeg det er på sin plass at kattene blir satt litt på plass en gnag i blandt. I nabolaget her virmler det av katter, og spiser jo alt de kommer over. det er jo ikke en del av naturens gang det. katter hører vel egentlig ikke hjemme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Uten å nå høres ut som en som syns det er bra at dyr blir plaget, syns jeg det er på sin plass at kattene blir satt litt på plass en gnag i blandt. I nabolaget her virmler det av katter, og spiser jo alt de kommer over. det er jo ikke en del av naturens gang det. katter hører vel egentlig ikke hjemme her.

Hva mener du med at du ikke liker at de spiser alt de kommer over? Jeg er ihvertfall ganske glad for at musebestanden blir holdt nede her i nabolaget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Flere ganger de siste dagene har skjærene holdt et voldsomt leven utenfor her, og i dag fant jeg endelig ut hvorfor!

De driver nemlig og plager katten vår...Flyr rundt, driver og angriper han og står i...Sivert er en 1år gammel hankatt, og den tredje katten jeg har...likevel har jeg aldri opplevd noe som dette...Er det normalt? Kan jeg gjøre noe for at det skal bli bedre? vil jo ikke at de store møkkafuglene skal ta den lille gutten min... :)

du kan få katta mi! Hun kom nemmelig slepende inn med ei STOR KRÅKE i dag som hun satt så pent å spiste midt på gulvet! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurveleven med skjærene nå, ja.. Så en hel familie utenfor vinduet mitt i går - i alle fall 3 eller 4 stk som var klart mindre enn de andre - og fytterakker'n for noe skriking!

Er nok mye unger som er ute og prøver ut "livet" nå. Og de er nok lette bytter for katter og kjappe hunder, vil jeg tro.

Men skjærene gjør noe godt også (plukker hundebærs nesten raskere enn meg....). Så hos meg er de alltid velkomne!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjærene er jo også noen ertekopper. Og jo mer man lar seg erte, være seg dyr eller mennesker, jo mer holder de på. Bikkja ei venninne hadde lot seg erte. Det begynte med en skjære som lo hånlig når den fløy mot bikkja. Jo galere bikkja ble jo fler skjærer kom det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...