Gå til innhold
Hundesonen.no

Mega-sonentreff!

SoppenCamilla

Recommended Posts

• Svar 392
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Vi får dessverre ikke kommet likevel vi... Håper dere andre får det en knallbra helg, vi prøver igjen om det blir arrangert noe lignende senere! :ahappy:

Skrevet

Jeg blir ikke begge dager som planlagt, drar hjem igjen lørdag kveld for å pleie pasienten. Det vil si at det er ledig plass i en hytte fra lørdag til søndag, hvor mange og om det er greit med hunder er opp til ElinT. :ahappy:

Skrevet

Er det greit om jeg tar med noen(som også har hund)? Altså at vi blir tre stk(evt 4) med tre hunder? Da trenger jeg ikke å bli plukket opp noe sted.. Og er det fremdeles mulighet for å leie hytte?

Skrevet
Er det greit om jeg tar med noen(som også har hund)? Altså at vi blir tre stk(evt 4) med tre hunder? Da trenger jeg ikke å bli plukket opp noe sted.. Og er det fremdeles mulighet for å leie hytte?

Ja, det burde jo gå fint, det. :D Og det er bare å ringe Ula og bestille hytte: http://www.ula-camping.no/index.php?option...5&Itemid=55 ringd det 900-nummeret, det er han jeg har snakket med hele veien, så han vet om alt som skjer, også er han veldig hyggelig! ;)

Skrevet
Soppen, kan du hente meg og hundene på togstasjonen på lørdag? Vet ikke klokkeslett enda, men tror det blir i 3-tiden

Hm. I 3-tiden, sikker på at ikke du vil komme tidligere? :D Vi har jo satt et tidspunkt for konkurransene, og det blir klokka ett på lørdag.

Skrevet
Hvis dere vil ha en mops til i hus så kan kanskje jeg slenge meg på her..??

Det blir moro :P Normusen er litt sær på ørene sine, så det blir jo spennende med Kee :D

Vi får dessverre ikke kommet likevel vi... Håper dere andre får det en knallbra helg, vi prøver igjen om det blir arrangert noe lignende senere! ;)

Da ser det ut til at det blir kun meg og Victoria i hytta, så da har vi plass til 2 stykk til, med hver sin hund(evt en med 2 hunder og en uten hund/med liten hund?) Synnikken kommer heller ikke, nemlig.

Skrevet
Hm. I 3-tiden, sikker på at ikke du vil komme tidligere? :D Vi har jo satt et tidspunkt for konkurransene, og det blir klokka ett på lørdag.

Desverre, tror ikke jeg rekker det så tidlig.

Skrevet

da kommer vi tre stk med tre hunder! Må bare ringe legen min og høre hva han sier, jeg har kanskje svineinfluensa. Og jeg gidder ikke å ha hele sonen på nakken hvis jeg skulle ha smittet hele gjengen :D

Skrevet

Det hadde vært fint hvis vi slapp å bli sjuke hele gjengen, ja. :P

Og Benedicte, kan ikke du ringe meg en halvtime før du er i Sandefjord? Når toget går fra Tønsberg, ca? Da kan jeg kjøre og hente deg. :D 92887147

Skrevet

Er det noen fra Vestlandet (Hardanger) som kommer?

Edit: Fra Bergen, faktisk. Jeg trenger transporthjelp med en liten leveranse fra Bergen. :D

Ta kontakt så fort som mulig om du kan hjelpe.

Skrevet
da kommer vi tre stk med tre hunder! Må bare ringe legen min og høre hva han sier, jeg har kanskje svineinfluensa. Og jeg gidder ikke å ha hele sonen på nakken hvis jeg skulle ha smittet hele gjengen :D

Så morro! Håper det ikke er svine-flu, og at dere får kommet! :P

Ellers, så vil jeg bare minne på alle som skal sove i hytte, at nr 1: det er 2 ledige plasser i hytta jeg skal sove i, nr 2: det er KUN madrasser i hyttene, så sovepose/sengetøy/sånt som det MÅ TAES MED! :P

Gleder meg masse til å hilse på alle sammen som kommer, håper konkurransene og slikt faller i smak, rosetter og premier er på plass og bare venter på å bli levert til sonen-champions, og så må alle krysse fingrene for fin-fint vær! :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...