Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra pinsehelga


Symra&Pippin

Recommended Posts

Jeg kom nettopp hjem fra Elverum, og ser at det blir uoverkommelig å tråle gjennom alle nye sider i Akkurat nå-tråden. Det betyr at jeg risikerer å gå glipp av resultater fra alle pinsehelgas stevner og spesialutstillinger :D . Kanskje vi kan samle resultatene i denne tråden?

Jeg begynner med å fortelle at Symra ble 4 btk på Bearded Collie-spesialen på Elverum i helga, det er ikke så dumt det, på en utstilling med 23 tisper. Certet gikk til vinneren. (Kunne det ikke vært sjampinjonger på 1, 2 og 3-plass da! :) ). Jeg er uansett kjempefornøyd, dommere liker Symra for tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :)

Kopierer det jeg skrev i "Akkurat nå":

For å nevne de beste resultatene så ble en halvbror av Albin og Bella, Nellyvill's Dresses To Impress "Victor", nr. 1 i juniorklassen(av 8) med ck og endte til slutt opp med å bli 3bhk. av ca. 60 hannhunder! Litt surt å havne på plassen bak storcertet, men man kan ikke akkurat klage over et sånt resultat. :D

Nellyvill's Copyright "Jonas" ble nummer 4 i åpenklasse med ck, av ca. 30 påmeldte i klassen.

Dropsungen, Nellyvill's Easy Joy, vant en juniorklasse på hele 18 stk. med ck.

Og som avslutning på helgen ble Dropse og Jonas BIS parklasse!(av 5) Veldig moro siden det er Jonas Dropse skal parres med om hun blir godkjent avlshund. :D

Jeg stilte jo ikke egne hunder, så jeg får skryte litt av slekta istedet. ;)

Og sist men ikke minst så ble pappan til Bella sine valper, Ola Odelsgutt av Hiselfoss, BIR for 3 året på rad!

Håper alle har hatt en like fin pinsehelg som jeg har hatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom nettopp hjem fra Elverum, og ser at det blir uoverkommelig å tråle gjennom alle nye sider i Akkurat nå-tråden. Det betyr at jeg risikerer å gå glipp av resultater fra alle pinsehelgas stevner og spesialutstillinger ;) . Kanskje vi kan samle resultatene i denne tråden?

Å, du er så klok :D Jeg tenkte akkurat det samme, hjelpes, såååå mange sider i Akkurat nå for å få med meg hvem som har gjort hva hvor...

Jeg begynner med å fortelle at Symra ble 4 btk på Bearded Collie-spesialen på Elverum i helga, det er ikke så dumt det, på en utstilling med 23 tisper. Certet gikk til vinneren. (Kunne det ikke vært sjampinjonger på 1, 2 og 3-plass da! :) ). Jeg er uansett kjempefornøyd, dommere liker Symra for tiden!

Fin plassering det og neste gang er helt sikkert certet ditt :D

Jeg stilte jo ikke egne hunder, så jeg får skryte litt av slekta istedet. ;)

Grattis med slekta da ;)

Mine bein ville ikke bevege seg i helgen så jeg sendte hundene mine ut med en annen og hun viste dem over all forventning, så flink :D Hr. Langbein fikk flat rød for halen hans var "not feathered, but bushy" :D Tispen min fikk 2AK med CK og da BTK var inne, maaaange tisper, sa dommer at dette var en klasse med meget høy kvalitet, det var lenge siden hun hadde sett så mange på et brett. Så til tross for ingen plassering kan jeg iaf suge til meg den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom nettopp hjem fra Elverum, og ser at det blir uoverkommelig å tråle gjennom alle nye sider i Akkurat nå-tråden. Det betyr at jeg risikerer å gå glipp av resultater fra alle pinsehelgas stevner og spesialutstillinger ;) . Kanskje vi kan samle resultatene i denne tråden?

Jeg begynner med å fortelle at Symra ble 4 btk på Bearded Collie-spesialen på Elverum i helga, det er ikke så dumt det, på en utstilling med 23 tisper. Certet gikk til vinneren. (Kunne det ikke vært sjampinjonger på 1, 2 og 3-plass da! :) ). Jeg er uansett kjempefornøyd, dommere liker Symra for tiden!

God idè med egen tråd :D. Kjempegrattis med flott plassering da, selv om certet glapp (surt men sånn er det).

Vi kan vel heller ikke klage over resultatet i helga :D. Vi var på Svensk Briardvinnerutstilling på lørdag. Der vant Willy juniorklassen med CK (9 deltakere), og ble siden beste hannhund og BIM !! Og gutten er bare 1 år og 1 uke gammel. Han kan nå uoffisielt titulere seg Svensk Briardvinner-09 Li-brie's Free Wheeler :D.

På vår egen briardspesial på søndag ble han "bare" 2. beste hannhund *ler*. Hannhunden som vant fikk cert og ble dermed nordisk champion (han fikk også det svenske certet dagen før - det deles ut i bruksklassen).

willy090530.jpg

Juniorklassen i Sverige

bir_bim2009090530.jpg

BIR & BIM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle med gode resultat!

Vi har vært på pinsetreffet i bernerklubben, med borti 140 voksne bernere og cirka 20 valper - kost oss masse i altfor pent vær, med god mat, trivelig selskap og i det hele tatt en ypperlig hundehelg. Om de bare kunne skrudd ned gradestokken en fem-ti grader...

Anyway, jeg stilte Even i veteran, hvor han lørdag vant hannhundklassen i sterk konkurranse med seg selv, og fikk HP. Dagen etter møtte han X'ens vakre, vakre mor i kampen om beste veteran, og tapte fortjent for Enslige Evelina av Hiselfoss. Men vi er fornøyd lell, gutten viser seg flott, og det er ikke vår skyld at vi ikke får konkurranse... Dommer avsluttet kritikken med "he moves like a dog half his age".

Lørdag debuterte X'en og jeg i lydighet, jeg tabbet meg ut i oppvarmingen og presset henne for mye der, så hun var rimelig lei da vi først begynte å konkurrere - føreren har lært nå. Men vi kom oss gjennom det med humor og glede, nullet på fri ved foten (hun tok en burn out på plassen for å få gjort noe morsommere) og hopp over hinder (det vet jeg hun ikke hopper hver gang, vi trener videre), men fikk da en tier også og ellers anstendige karakterer, og landet på 104,5 poeng og åttendeplass av fjorten. Godt fornøyd, for vi startet, vi gjorde vårt beste, vi hadde moro, og jeg fikk henne til å jobbe selv om hun hadde stukket en gang allerede. X'en er gooood! Men belemret med en teit fører.

Søndag stilte vi i unghund, og der ble vi nummer tre av åtte. Han sa han gjerne skulle sett henne igjen med mer pels, og det er jeg jo i grunnen enig i. Ingen HP, men av 40 juniorer og unghunder av begge kjønn var det ikke en eneste som fikk HP, kun CK eller flat rød, så jeg mistenker at dommeren ikke helt skjønte HP. Og det sier jeg til tross for at Even fikk i veteran (han og en veterantispe var de to eneste av 140 hunder som fikk HP), for det er lettere å skjønne konseptet hederspris i veteran enn i unge klasser. Det er jo også mulig at dommer ikke syntes noen var av HP-kvalitet av de unge, men det virker litt rart. Det var i hvert fall en fin og flink dommer, han visste hva han ville ha, og søndag fikk over halvparten av tispene blått - hvilket jeg synes er helt greit, en skal ikke få rødt bare fordi en melder på. Kvaliteten er vid på en slik spesial.

Jaja, uansett, vi avsluttet helga med å se X'ens vakre pappa bli BIR for tredje året på rad, som Mona sa - og det er ingen som har gjort det før Ola!

Helt til slutt var det parklasse, hvor jeg med en god porsjon selvironi og humor meldte på X'en og Even, to meget forskjellige hunder. Men jaggu ble vi ikke nummer fire av fem! Jeg fikk så mye premier at jeg hadde problemer med å få pakket bilen, så da har det vel vært en vellykket helg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på spanielklubbens hovedutstilling der Ellie ble BIR valp begge dager :D

I meget hard konkurranse med mange andre såklart :)

Lørdag ble vi første uplasserte i gruppen, og søndag dro vi desverre hjem før den tid.

Ellie har stått pent, løpt pent, fått fine kritikker og vært en engel å ha med seg, så jeg er kjempefornøyd med helgen :D

Gratulerer til alle fornøyde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle! Enig Huldra, det går så bra for sonenhundene for tida!

Og Siri: Det bildet av Willy har jeg lyst til å skrive ut i stort format, ramme inn og henge på stua. Men det ville kanskje vært litt weird? :)

Jeg har liksom ikke kommet helt ned på jorda ennå etter helga jeg. Det var så fantastisk med været, beliggenheten, campinglivet, alle de flotte hundene (og ikke minst flere valpekull som var med), alle de kunnskapsrike og ålreite beardismenneskene, grillfest med langbord, to mennesker og tre litt urolige hunder i en liten dobbelseng, SOMMEREN! :D

Jeg vil på beardisspesial hver helg!

IMG_8085.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi hadde en riktig så hyggelig helg der oppe (borte?) på Elverum camping. Til og med fantastisk vær...

Mine utst.resultater var ikke stort å skrive hjem om, så det får bare forbigås i stillhet, men selv om det høres ut som en klisjè så var det en veldig hygggelig campingtur som til og med inkluderte årsmøte i klubben. (Ikke lett å få slike møter hyggelig, i alle fall ikke når de inneholder "betente" saker - men med litt godvilje og ydmykhet så ble neppe noen livsvarig uvenner i alle fall).

Grattis så mye med alle de gode resultatene, dere (og skitt au til de dårlige) !

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også på beardisspesial i/på Elverum. En super helg, selv om resultatene ikke er noe å rippe opp i, bortsett fra Diesel, da, som gjorde det bra, ble BIS veteran. (10 år)

"lovely old fashion type w. super eyecoluor & expr. pleasing shape & prop. Would like a better layback of shoulder, ribs ok w nice lenght lovely, happy gire? on the move. Looks like she's enjoying herself."

Hun elsker utstillingsringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede skrevet det her inne, men skader ikke å skrive det en gang til her inne :rolleyes2: Vi var på Oslo Hundeshow på søndag, og fikk med oss opprykk til klasse 2 agility og en 2. plass! I tillegg gikk vi en super lagrunde, og laget vårt vant! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro til Sverige for å prøve oss på det svenske i helgen (mens alle andre dro på flatmesterskapet :whistle: )

Hans Almgren mente Aris hadde "en meget lovende fremtid" da han var unghund - så da vi endelig fant ham måtte vi melde på. Kritikken var grei, men vi ble bare nr 4 i åpen klasse uten noe som helst mer. Tispa vi hadde med oss fikk blå - ingen stor dag med andre ord.

Dag II derimot vinner Aris åpen klasse, og blir 2. beste hannhund (ca 40 påmeldte hanner) bak det som senere ble BIR & BIS hunden. Siden hunden foran manglet det ene certet, så fikk vi det ikke - men 2bhk er jo et kjemperesultat (i hvertfall syntes jeg det på en såpass stor rase) så jeg er fornøyd :rolleyes2: I tillegg fikk tispa R-plass i åpen klasse, det er vi fornøyd med da hun nettopp ble 2år og ikke var i like god kondisjon som kr.sand. Så alt i alt ble det en ganske bra helg til slutt! :whistle:

arishasslarp.jpg

Aris like før vi vinner åpen klasse

kiarahasslarp.jpg

Kiara i ringen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stilte på Karmøy og Haugesund og Omegn hundeklubb sine utstillinger i helgen,

og det gikk strålende for vårs del. Lørdagen ble vi BIR med CERT (uplassert i gruppa)

og søndagen ble vi BIM med CERT. En knallhelg for våres del.

Karmøy Hundeklubb 30.05.09

Dommer: Richard Terry

Resultat: 1 Kval, 1 konk, CK, CERT og BIR

Kritikk:

Nice shape, super eyes, good use of ears, good expression, good pigment. Good bite, enough neck, good chest, good angulation, enough muscel and good pedal rear end. Moved well!

Haugesund og Omegn Hundeklubb 31.05.09

Dommer: Sue Terry

Resultat: 1 kval, 1 konk, CK, CERT og BIM

Kritikk:

Good breedtype, excellent neck and shoulders, well sprung ribs, lovely strong topline. Correct angulation and well musculed. Lovely head, dark eyes and lovely ear carriage. Very stylish movement, good skin.

IMG_6526_small.jpg

IMG_6950_small.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte også i Haugesund i helga. Stilte da Odin i valp og det gikk veldig bra.

Lørdagen stilte vi for Tino Pehar og vi ble 2. beste hannhund.

Kritikken hans:

"5 months, corr. size, strong bones. Typ head, but not finished yet. Corr. pigment. corr. ears. Enough strong back for his age. Very good angulation. In movement, could be better behind"

n869510385_7077961_7805303.jpg

Søndag stilte vi for Ove Gjermundson og vi ble BIR:) I gruppen ble vi BIG 4, kjempe fornøyd:D

Kritikken hans:

"5mnd hanne av bra modell. Herlig hode & uttrykk. Utmerket hals, rygg. Bra svans. Passende benstamme. Bra tasser. Typiske vinkler & rørelser."

n869510385_7077975_7874449.jpg

Kjempe fornøyd med helgen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på spanielklubbens hovedutstilling der Ellie ble BIR valp begge dager :)

I meget hard konkurranse med mange andre såklart :rolleyes2:

Lørdag ble vi første uplasserte i gruppen, og søndag dro vi desverre hjem før den tid.

Ellie har stått pent, løpt pent, fått fine kritikker og vært en engel å ha med seg, så jeg er kjempefornøyd med helgen :)

Gratulerer til alle fornøyde!

Da så jeg dere sikkert, tittet på søt Welsh-valp i valpe-bis på lørdag :whistle:

Noe av det samme resultatet for Sleveprinsen på lørdag, Bir og BIS-5. Utrolig koselig og ganske varm dag, alltid masse hyggelige mennesker og hunder på spaniel-utstilling :whistle:

4734_92431060372_637560372_2387436_27005_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye alle sammen! Fytti, syns Sonen - hundene gjør det knall hele tia jeg, hihi! :ahappy:

Er det noen som vet hvordan det gikk med Myndespesialen i Hurdal den helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Pinsehelga NBFK Hemsedal, vi stilte kun søndagen:

Groenendael:

CK, 1 CHK, 1 BT, BIR, BIS !!!

N.UCh. Xantia du Baton Tiroir, eier: Aina Rønning / Emte Jahnsen (Foto)

Cert, 2 BT: Breakpoints Nike of Ella

CK, 3 BT: Bm Galaxy av Nangijala, eier: Maggan Jacobsson

1 uk, 1 ukk, BIR Unghund, BIS Unghund: Aja Arissa Dakota, eier: Emte Jahnsen

CK, BIM: Luavjan's Bonotheone, eier: Nadjarah (BIS på lørdagen)

Cert, 2 BH: Xantos du Baton Tiroir, eier: Vikholmen (bror til BIS-tispa)

CK, 3 BH: Armani du Bois du Tot

Tervueren:

CK, BIR, BIS 2: Breakpoints Grand Duc of Coke

Cert, BIM: Grimmendans Fara

Malinois:

Cert, BIR, BIS 3: No-How's Vision of Dream

Laeknenois:

Ingen påmeldt.

Foto: N.UCh. NV-08 Xantia du Baton Tiroir

post-5069-1248561075_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...