Gå til innhold
Hundesonen.no

På beitesjekk i Sirdal

Rottisembla

Recommended Posts

Skrevet

Ja, var en tur oppe i fjellet for å sjekke beitet før vi sender opp sauene om et par uker:D Blir fort litt bilder av sånn( bær over med mitt kompakt digitalkamera)

Sirdal010109007.jpg

Gamlemor Zita var med(7år)

Sirdal010109009.jpg

Og Embla så klart

Sirdal010109015.jpg

Ikke helt snøfritt men kommer seg

Sirdal010109016.jpg

Sirdal010109021.jpg

Sirdal010109025.jpg

Sirdal010109028.jpg

Sirdal010109038.jpg

Sirdal010109029.jpg

Sirdal010109030.jpg

Sirdal010109031.jpg

Mat å få?

Sirdal010109037.jpg

Embla overser lillesøss(legg på 6 år og dere har meg:P)

Sirdal010109049.jpg

Sirdal010109050.jpg

Sirdal010109054.jpg

Sirdal010109055.jpg

Om 2 uker fylles disse områdene av 5000 sau

Sirdal010109056.jpg

Snø er deilig

Sirdal010109058.jpg

Sirdal010109060.jpg

Sirdal010109065.jpg

Sirdal010109066.jpg

Sirdal010109064.jpg

LITT forma av snøen ja

Sirdal010109063.jpg

Skrevet

Zita overtok foreldrene mine da tanta mi døde, så hun er en familiehund, men en kan vele gentlig si at hun er storesøstra mi sin, siden det er hun som gjør det meste med henne :)

Skrevet

Hun er kjempe fin hund zita ja:) (me litt smånykker seff) Og hun var enda søtere før hun ble så grå rundt snuten( Tar på å oppdra valper som er 3 ganger større enn seg selv:P)

Skrevet
Flotte Embla ;)

Fint i Sirdalen, mine foreldre har hytte der.. Hvor i Sirdalen er det sauene går? Over det hele? :D

De går i suleskardheien om det sier deg noe? Er et stykke oppi der :) heheh Så de går ikke all over the place nei, er vel en 5/6 forskjellige beiter der oppe tror jeg, men våre går på det største. Vi skiller under sirdalsdagene på høsten :D

nei du ble vel ikke så mye klokere av det kan jeg tenke meg jaja oppi der et sted :D

Skrevet

Åh savner sirdal. Vi hadde campingvogn på ådneram i alle år - og gått mye turer oppi der. Flotte bilder av fine hunder!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han faktisk er blanding av havanais og malteser så er han ikke en maltipoo i det hele tatt. Maltipoo er blanding av malteser og puddel (poodle, derav -poo-delen av navnet).  For det første bør han sjekkes for alle arvelige helseproblemer som forekommer både hos havanais og malteser. Det er vel noe allergi, øyeproblemer og kneledd/albueledd ihvertfall. Så bør du ha oversikt over gemytt og helse hos begge foreldrene og helst søskenene og gjerne halvsøsken eller andre nære slektninger til hunden. Det hjelper ikke at din hund er snill og frisk, hvis han er unntaket i kullet. Da risikerer du å avle videre på problematiske gener, selv om det ikke har vist seg hos din hund. Dette er hovedårsaken til at raseavl er lettere å gjøre på en god måte, fordi man har registrert statistikk over helsedata i flere generasjoner. Hvis du tenker å få valper så kan det uansett også være greit å gå NKKs oppdretterskole, det er mye viktig informasjon der uavhengig av om du avler på renraset eller blandingshund. https://www.nkk.no/kurs-utdannelse-og-aktiviteter/kursoversikt-alle/ Generelt tenker jeg at det er veldig mange hunder som omplasseres og unødvendig å avle om man ikke har noe målrettet tanke for det, som de fleste seriøse oppdrettere har for rasehunder når de studerer helse- og utstillingsresultater. Det finnes mange gode og snille hunder som trenger et hjem.       
    • Hei. Jeg har en maltipoo hund som er blanding av havanes og malteser. Veldig godt gemytt på han. Rolig og veldig snill. Ble 2 år 17 juli. Hvordan kan jeg gå fram? Han er i ekstase å merker han er ungdoms tiden nå. Trenger litt tips . Vil gjerne forme han videre pga hvor fin han er. 
    • Alle dyr har naturlige instinkter som styrer dem. Noen er byttedyr, som lever av gress, bær og annet de finner i naturen, og som har fluktinstinkter når det er noe i nærheten de oppfatter som fare. Typisk eksempel er hester, sauer, hjortedyr osv. Noen er rovdyr som lever av å fange, drepe og spise andre dyr. Både katter og hunder er rovdyr, samt ulv, gaupe, bjørn osv. Fra lenge før hunder (og katter) ble domestiserte og holdt som arbeids- og kjæledyr har dette vært instinkter som rett og slett har holdt dem i live. Det er naturlig adferd å jage og drepe, men vi har avlet bort veldig mye av de sterkeste instinktene. Ulike dyr har også ulikt språk og væremåte, og de aller fleste kommuniserer best med sin egen art. Og så er det noen som kommuniserer på tvers av arter, i varierende grad. Anbefaler å lese litt om språk og adferd både hos hund og katt, og som sagt få hjelp fra fagfolk.
    • Hvorfor er det sånn at alle katter skal jages?
    • Det er jeg også redd jeg må gjøre. Omplassere kattene. Men er vanskelig fordi har blitt så glad i dem.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...