Gå til innhold
Hundesonen.no

Tibetansk spaniel valper ventes


MegaMarie

Recommended Posts

Nå er ikke dette mine hunder, men endten er det lenge til ellers får jeg aldri valper i hjemmet selv, så da kan jeg heler leke at jeg har valpekull. En venninne av meg sin hannhund skal parres i dag så da tenkte jeg å lage en tråd her med oppfølging hele tiden som det var mine egne valper.

Kennelen heter Lyngtunet. Tipsen er nå midt i løpetiden sin og det blir foretatt parring i dag og 2 dager til (dato kommer jeg tilbake til). Tispen var hovven og god bak så det ser bra ut :lol:

Her er bilder av foreldrene:

Mor: Hoswin Jieshi (Mia)

mia1,5ar2.jpg

Far: Lyngtunets Galahad (Marco)

marco.jpg

Tispen har ikke vunnet noe særlig i utstillingsringen, men hun er finsk import så det er nye blodslinjer og en spennende stamtavle å bringe inn i oppdrettet. Hannhunden har 6 x Cert på bare 2 år og mangler kun stor certet for å bli champion. Hannen ble også 15 mest premierte tibetanske hannhund i fjord. I år ligger han på topp 10 listen. Det blir spennende å se hvordan dette går fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyheter fra eieren til hannhunden:

Der var Mia reist hjem igjen:) de var interresert i hverandre, å ridde litt på hverandre, men eierene til Mia trodde ikke Mia var helt klar ennå.. Men på tosdag kommer de igjen;)

Dette blir spennende å følge med på fremover :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere såklart lykke til!

Jeg så en helt SORT tib.spaniel i Danmark nå nylig - og DET var lekkert, det!

Den så nærmest ute som en liten nuffe-valp, men utrolig liten og særdeles korte ben, såklart....

Kjempemoro å se så mange forskjellige fargevarianter der nede - tofargete, sorte, mørke. lyse, etc.

Håper parring, drektighet og fødsel går helt supert!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De prøvde igjen på søndag. De trodde tispen ville være på topp i løpetiden da, men hannen var helt uinteressert. I dag har vist tispen gått å jukket på alt mulig den fant i huset, så de tenkte å prøve igjen snart. Akkuratt i dag var hun veldig gretten. Vi får håpe det blir noen valper på dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En utrolig spennende tråd, håper dette går i box. Har de vært hos dyrlegen med tispen å tatt blodprøve og utstryk, det kan lønne seg om begge to er helt uerfarne hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...