Gå til innhold
Hundesonen.no

Tibetansk spaniel valper ventes

MegaMarie

Recommended Posts

Skrevet

Nå er ikke dette mine hunder, men endten er det lenge til ellers får jeg aldri valper i hjemmet selv, så da kan jeg heler leke at jeg har valpekull. En venninne av meg sin hannhund skal parres i dag så da tenkte jeg å lage en tråd her med oppfølging hele tiden som det var mine egne valper.

Kennelen heter Lyngtunet. Tipsen er nå midt i løpetiden sin og det blir foretatt parring i dag og 2 dager til (dato kommer jeg tilbake til). Tispen var hovven og god bak så det ser bra ut :lol:

Her er bilder av foreldrene:

Mor: Hoswin Jieshi (Mia)

mia1,5ar2.jpg

Far: Lyngtunets Galahad (Marco)

marco.jpg

Tispen har ikke vunnet noe særlig i utstillingsringen, men hun er finsk import så det er nye blodslinjer og en spennende stamtavle å bringe inn i oppdrettet. Hannhunden har 6 x Cert på bare 2 år og mangler kun stor certet for å bli champion. Hannen ble også 15 mest premierte tibetanske hannhund i fjord. I år ligger han på topp 10 listen. Det blir spennende å se hvordan dette går fremover.

Skrevet

Nyheter fra eieren til hannhunden:

Der var Mia reist hjem igjen:) de var interresert i hverandre, å ridde litt på hverandre, men eierene til Mia trodde ikke Mia var helt klar ennå.. Men på tosdag kommer de igjen;)

Dette blir spennende å følge med på fremover :lol:

Skrevet

Ønsker dere såklart lykke til!

Jeg så en helt SORT tib.spaniel i Danmark nå nylig - og DET var lekkert, det!

Den så nærmest ute som en liten nuffe-valp, men utrolig liten og særdeles korte ben, såklart....

Kjempemoro å se så mange forskjellige fargevarianter der nede - tofargete, sorte, mørke. lyse, etc.

Håper parring, drektighet og fødsel går helt supert!

Susanne

Skrevet

Ja, jeg har sett en som var veldig rød i fargen! Det syns jeg var nydelig!

Får ikke til å ta inn flere bilder nå :S står det er ugyldig format. Men skal se om jeg får til en dag ;D

Skrevet

De prøvde igjen på søndag. De trodde tispen ville være på topp i løpetiden da, men hannen var helt uinteressert. I dag har vist tispen gått å jukket på alt mulig den fant i huset, så de tenkte å prøve igjen snart. Akkuratt i dag var hun veldig gretten. Vi får håpe det blir noen valper på dem :)

Skrevet

En utrolig spennende tråd, håper dette går i box. Har de vært hos dyrlegen med tispen å tatt blodprøve og utstryk, det kan lønne seg om begge to er helt uerfarne hunder.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...