Gå til innhold
Hundesonen.no

Din favorittpizza


Nina

Recommended Posts

Tja, det varierer litt. Men spekeskinke er utrolig godt på pizza :rolleyes2: Vi ble inspirerte av en vi spiste i Italia, med spekeskinke og brie. Det er også veldig godt, men da helst med bare det og tomatpure under, ikke så mye annet dilldall. Kjempegodt med frisk ruccola oppå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker mye forskjellig. Lager deigen tjukk og luftig, også lager jeg hjemmelaget pizzasaus. Oppå der har jeg enten pølser og løk, kjøttdeig og skinke, eller skinke. Klassikerene som aldri dør. Nå skal det være sagt at etter lang tids jobbing på pizzabakeren, så er jeg lei av allverdens kjøtt på pizza.!:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favorittpizza er i grunn ganske enkel og "kjedelig". Pizzadeig som kjevles tynt ut med masse, masse stekt kjøttdeig oppå med rødløk og vanvittige mengder ost. (Gjerne 1 kg ost på :aww: )Kjøttdeigen krydres gjerne godt under steking, spesielt med hvitløkskrydder! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizzadeig, selvfølgelig - deretter tomatsaus (enten pastasaus eller blanding av tomatpuré og hakkede tomater), tynne tomatskiver, litt rødløk og champignon (skivet og fersk, ikke stekt på forhånd) under osten (helst mozzarella og Jarlsberg), og hakket squash, mais, oregano og fersk basilikum oppå. Yummy. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizzadeig, selvfølgelig - deretter tomatsaus (enten pastasaus eller blanding av tomatpuré og hakkede tomater), tynne tomatskiver, litt rødløk og champignon (skivet og fersk, ikke stekt på forhånd) under osten (helst mozzarella og Jarlsberg), og hakket squash, mais, oregano og fersk basilikum oppå. Yummy. :aww:

Åhh, helt enig. Minus rødløk :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lager sånn deig med posepulver, og ferdig pizzasaus. Så slenger vi på veldig mye fyll: masse stekt og krydret kjøttdeig, mais, løk, pepperoni, strimlet skinke og masse ost! Også selvsagt pizzakrydder på toppen og rømmedressing til :whistle: Namnam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lager peppes originale pizzadeig, den er knall!

jeg kjøper all verdens poser med fyll, forskjellig hver gang, men favoritten blant posene er nok mexicana.

men favoritten ser nok slik ut:

Peppes bunn, med tomatpure på

halvt kilo kjøttdeig, stekes

har i et stort glass med hot taco salsa

har kjøttdeig/salsaen på bunnen

dekker med nacho cheese chips

masse deilig ost på toppen

rømmedressing til. jummiiii :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM

Det er mamma som lager den, da :D

Men det som er i den, er:

deig, pizzasaus, pølsebiter (er ikke så glad i kjøttdeig), ost, og krydder (oregano og paprikakrydder).

På toppen når den er stekt, så tar jeg på noe sånn krydder i en gul plastikkboks (husker ikke hva den heter) og ketsjup :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favorittpizza, oppskrift stjålet fra mor ;)

Pizzabunn

-Fyll laget av hakka tomat (på boks, dvs, uten boksen da :icon_redface: ) og blandet med litt salvie, cayennepepper og rosmarin.

-Oppskåret skinke

-Ananas eller sopp avhengig av smak og behag

Og plenty ost :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått helt dilla på hjemmelaget taco-pizza! :D hehe.. så det er det det går i her når vi skal lage pizza (det er ikke så ofte da).

Tar bare vanlig pizzasaus

Taco kryddermix

Mais

Tortillachips

Evt. litt salsa også

Ost

Og halve cherrytomater på toppen av osten

Serveres med rømme. Kjempegodt! Anbefales! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg, amerikansk bunn laget av grov deig som hever til å bli stooore kanter! Som saus bruker jeg mammas oppskrift som er så god at jeg gjerne spiser den med skje (mmmmm). Tomatpuré, sukker (aldri tomatpuré uten sukker! blæ), chillisaus (heinz), suppebuljong pulver (av merket maggi), salt/pepper, basilikum, oregano og merian. Den er utrolig god! Som fyll elsker jeg bacon og kyllingfilet (gjerne marinert i noe snadder). Pizza laget med kun tomatpuré eller ketchup er skikkelig ikke-godt, for å si det på godt norsk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pitapizza!

Kjøper pitabrød og har på en blanding av tomatpure, paprika og pizzasaus i bunnen. Så tar jeg champignon, ost og krydder. Så varierer jeg litt hva jeg tar i tillegg. Enten skinke, pølse eller kylling. Når jeg laget til flere tar jeg på purreløk, tomat og eventuelt bacon til dem. Kjempegodt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunn:

3 dl vann, hvete/spelt mel, 1/2 pose gjær, masse olje pluss salt..

Heves, kjevles/klemmes ut med fingrene til den blir så tynn at den nesten ikke henger sammen... Etterheves IKKE

Fyll:

Kjøttdeig, løk og championg stekes og legges i en gryte.. Kokes sammen med 1 boks hermetiske tomater, tomatpure, masse organo, timian, rosmarin, hvitløkspulver, salt, pepper og laubærblader og sukker .. Kokes til en tjukk "stuing" Bres så over den nykjevla pizzabunnen og masse ost over.. Grillkrydder på toppen og så inn i ovnen..

Resultatet blir en pizza med sprø, tynn bunn og med fyll som ikke detter av pizzaen (eller at fyllet blir ujevnt fordelt på bitene) .. og blir såpass tynn at man kan holde bitene i hånda uten å måtte bruke kniv og gaffel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...