Gå til innhold
Hundesonen.no

Å møte en "ikke" i hagen...

Micamor

Recommended Posts

Skrevet

Vi møtte en stor ikke her en dag. Det var årets først, så Sunny måtte plassere snuten på den, for deretter å bli sinna på den fordi hun fikk ondt. Salza bare løp fram og tilbake og lurte på hva Sunny var sinna på -for hun kunne ikke se noe der..

Skrevet

Chicka har funnet en ny hobby i det siste, for her er det mange "ikker".

Hun fant ut på den første at de stikker i snuten, så nå markerer hun bare stolt til meg at her er det "ikke" :lol:

• 2 weeks later...
Skrevet

Det er ekstremt mange ikke-dyr her i år! I går fikk jeg for første gang se ansiktet skikkelig på et ikke-dyr. Fy søren så søt! :)

2nlze6a.jpg

qzgdnn.jpg

Men de er også skumle. Jeg kvekker så sinnsykt hver gang jeg hørr det rasle i buskene og plutselig ser jeg en brunaktig piggete klump.

Skrevet

Embla møtte en ikke her en kveld som var på vei inn i gårdsrommet vårt. hun ble veldig i stuss på hva det var så hun satt seg ned og venta til jeg kom (ca10 mbak), da jeg så det satte jeg på bånd vil jo ikke skremme den lille søte. men da vill embla bort å hilse. Så Ikke'en snudde og sprang ut på veien igjen. håper virkelig den ikke ble påkjørt!

Skrevet
Nææh, den var nusselig, heldiggris! De løper ikke sin vei? Tror aldri jeg har sett en sånn en i hagen her...

De pleier å gjemmes eg inn i buskene eller så krøller de seg sammen, men denne var ikke så veldig redd. :rolleyes2:

Skrevet
Æsj, her hjemme er det jo drittkjedelig! Ikke har vi hoggorm, annen orm, eller pinnsvin... Mest spennende vi har er vel mygg...! *joy* :)

:whistle:

I fjor hadde jeg Ikke babyer i hagen! :whistle:

i år har vi sett to stk :rolleyes2:

Skrevet

Så herlige bilder dere kommer med! :rolleyes2:

Vi har ingen ikker i hagen. Elwira har ikke møtt en, og godt er det. Tror hun hadde blitt litt gal av det.

Ikke-dyr var forresten et fantastisk herlig navn!

Skrevet

Bea jaget et ikke-dyr i fjor, og endte opp med et par ikke-pigger i snuten. Det syntes ikke Bea noe om, men ikke-dyret slapp fra det med livet i behold heldigvis.

I år har ingen ikke-dyr krysset vår vei. Jeg syns de er veldig søte :rolleyes2: Da jeg var liten hadde min bestemor en hel ikke-familie i hagen!

Jeg håper det er ikke-dyr i hagen vår når vi får oss hage i august :whistle:

Skrevet

Vi hadde en stor ikke i hagen her om dagen. Enya sto ute i line og begynte plutselig å bjeffe og pipe. Samboern min gikk ut, mens jeg holdt på inne. Plutselig roper han på meg og sier han har finni et ikke-dyr! Jeg snapper med meg kameraet mitt og springer ut. Og der er den lille (lille og lille.. Jeg synes han var enorm) og sambo har tatt på seg hanske og plukket den opp. Enya ser ikke-dyret og setter i et spetakkel uten like. Jeg sender henne inn og sambo forteller at ikke-dyret bor i den inngjerdede hagen til Enya. Der kunne han jo ikke være tenkte vi. Så vi flyttet han opp i skogen som er ca. 2 min gange unna. Vi saumfarte busken som han holdt til under for å se etter ikke-unger eller noe annet, men fant ingenting. Så nå bor han i skogen istedet :ahappy:

Først lå han helt sammenkrøllet. Så mens sambo bar han så tittet han litt frem:

Forminsket2.jpg

Og så litt til:

Forminsket.jpg

De er jo bare ufattelig søte da :wub:

Skrevet

Rettelse.. Ikke-dyret (nå ved navn Bolla) bor ikke i skogen, men er tilbake i hagen vår.. Det er 3. gangen vi flytter han så han vil tydeligvis veldig gjerne bo i hagen vår. Så da får han bli her :thumbsup:

Skrevet
Æsj, her hjemme er det jo drittkjedelig! Ikke har vi hoggorm, annen orm, eller pinnsvin... Mest spennende vi har er vel mygg...! *joy* :yawn:

Du kan godt få alle hoggormene vi har! Hversågod!!

Skrevet

det flyttet inn et lite pinnvin rett utenfor hundegården, til stor frustrasjon for hundene (de ville jo ta den...). Vi flytta den bort i komposthaugen, og der likte den seg heldigvis:)

Skrevet
Ja,i går kom årets første "ikke" gående gjennom hagen vår.. Det er et dyr ,og siden hunden min DEMONSTRATIVT IKKE ser det ,IKKE hører det ,og IKKE lukter det.. :rolleyes2: Så har vi døpt dyret til "ikke".

Er det noen som gjetter hva en "ikke" er?

:) Jo,Piggsvin selvfølgelig! :) Det er tydelig at gutten har hatt snuta litt for nært en "ikke" en eller annen gang. Det er jo utrolig komisk når bikkja går ut i hagen,og plutselig bare skal studere tretopper.. Ikke snuse,og egentlig vil han inn igjen :icon_cry: Han ser urkomisk ut når "ikkene" går her.

Jeg er glad i piggsvinene våre jeg,og er lykkelig hvert år de dukker opp igjen. :ahappy:

:lol: En artig historie. Og ett utrolig artig navn å gi pinnsvinet...

Skrevet

Arion møtte sin aller første "ikke" på kveldsturen med pappan sin i går, og det var litt skummelt for en 11 mnd gammel gutt ja! Den luktet veeeldig spennende MEEEN det var tryggest å stå en halvmeter unna den lille sammenkrøllede krabaten :ahappy: Og i dag måtte han bort og ni-sniffe der den hadde ligget. Så hvem vet? Kanskje det blir et nytt møte med en "ikke" i kveld? :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...