Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundenavn - har oppdretter tatt feil?


BDD Girl

Recommended Posts

Ser jo at mange velger hundenavn etter poppis filmer og slik. Henrikke lurte på vampyrnavn etter twilight serien. Og mange har navn etter ringenes herre og sånn. Jeg kan forstå at det er moro med og lettvint med navn som er fra slike ting. Men jeg lurer på hvorfor det er så mange hunder som heter ARAGON og er født på samme tid som Ringenes Herre kom ut. Har oppdretteren hørt og tatt helt feil og kalt valpene Aragon i steden for Aragorn, som er det faktiske navnet? Dere som har hunder osm heter Aragon, har dere lurt på hvorfor de heter Aragon og ikke Aragorn? Om Aragon kan sies følgende: Aragon (Spanish and Aragonese: "Aragón", Catalan: "Aragó") is an autonomous community of Spain. Located in northeastern Spain, the region comprises three provinces from north to south: Huesca, Zaragoza, and Teruel. Its capital is Zaragoza (also called Saragossa in English).

Just wondering in the middle of the night.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker det er en glipp, ja..

Hvis ikke Aragorn het Aragon i den norske oversettelsen av bøkene, da.. (Hvem vet? Med de teite oversettelsene vi ser oss nødt til å gjøre her...)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, dette har jeg også stussa på. Jeg har innbilt meg at folk bare synes det høres bedre ut uten r'en, og derfor forandrer det litt. Tviler på at så mange oppdrettere kaller opp bikja etter et sted i Spania..?

Er en del oppdrettere jeg veit om som har stedsnavn på hundene.

Edit; Disse har bare stedsnavn http://chiodin.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Jeg quoter ikke dere som har skrevet, men det er mange oppdrettere som har stedsnavn på sine hunder. Her er noen eksempler fra en oppdretter (fra flere kull):

Argentina, Beverly, Chelsea, Dakota, Dallas, Dublin, Estonia, Firenze, Fransisco, Hiroshima, Honduras, Hollywood, India, Jamaica, Kansas, Malta, Milan, Montana, Phönix, Paris.

En kullbror av vår eldste tispe heter Aragon, og det er myntet på området i Spania og ikke Aragorn (hvorfor tro at det er skrivefeil?). Og hva med den oppdretteren som bruker navent på en liten by i Italia som kennelnavn, er det også "feil"? Jeg bare spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en del oppdrettere jeg veit om som har stedsnavn på hundene.

Edit; Disse har bare stedsnavn http://chiodin.com/

Jeg quoter ikke dere som har skrevet, men det er mange oppdrettere som har stedsnavn på sine hunder. Her er noen eksempler fra en oppdretter (fra flere kull):

Argentina, Beverly, Chelsea, Dakota, Dallas, Dublin, Estonia, Firenze, Fransisco, Hiroshima, Honduras, Hollywood, India, Jamaica, Kansas, Malta, Milan, Montana, Phönix, Paris.

En kullbror av vår eldste tispe heter Aragon, og det er myntet på området i Spania og ikke Aragorn (hvorfor tro at det er skrivefeil?). Og hva med den oppdretteren som bruker navent på en liten by i Italia som kennelnavn, er det også "feil"? Jeg bare spør.

For all del, jeg har ikke sagt hverken at det ikke går an eller at det er noe galt med det. Hvor kom det fra? Jeg har iallefall hørt alle stedsnavnene du lister opp før, Dratini, men Aragon har jeg aldri hørt før. Derfor synes jeg det var nærliggende å tro at det var en omstavelse av navnet fra Ringenes Herre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så "hype" som de filmene er vil neppe et titalls reg. hunder med navn Aragon tilfeldigvis være oppkalt etter et eller annet sted i Spania, sånn plutselig.

Så jo - de aller fleste Aragon'er tror jeg er feilstavet, ja..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...