Gå til innhold
Hundesonen.no

Miniatyrhund treff på hellestø stranden

hanne

Recommended Posts

Skrevet

Ja alle Rogalendinger , som overskriften sier!

Treff hver søndag på Hellestø stranden kl.14.00

Alle miniatyrer er velkomne.

Fint om dere sprer slik at vi kan bli mest mulig!

Er helt i startfasen men håper vi kan få til et hyggelig treff med masse hunder, vil annonsere der det er mulig.

Info:

Hellestø stranda er delt i 2 av en knaus, når du kommer ned på stranda fra parkeringsplassen går du til høyre mot knausen. Bak er det en liten skjermet strand hvor det ikke kommer så mye folk. Ypperlig plass å slippe hundene på.

Vel møtt!

Edit:

Første gang var forrige søndag.

6 chi

2 tibber

1 dp

1 mops

Planlegger også å få til noe grilling nærmere sommeren!!

Skrevet

nei denne søndagen blir det ikke noe. men neste søndag blir det grillig! Og valper er selvfølgelig velkomne!

• 2 weeks later...
Skrevet

Hmm.

Vis eg var på trett plass i dag, så var oppmøte heller labert... Vis det var nokon andre der så hadde eg vorte kjempe glad for ein litt nærmare beskrivelse på kor det er. Har flytta hit ganske nylig så lokalgeografien er ikkje heilt i boks endå.

Håper på betre lykke neste søndag :ahappy:

• 3 weeks later...
Skrevet

sorry sorry! har vert labert i det siste pga, dårlig vær, syke unger og syke hunder. Men om dere sender meg en pm eller mail ([email protected]) med tlf nr deres skal jeg sende sms når vi har treff. Planen var å få det til hver søndag men siden det har vist seg å bli litt vanskelig for noen (spesielt meg som har dratt dette i gang) så har vi diskutert om vi skal ha fast en gang i mnd og heller avtale på treffet om vi vil feks. neste søndag!

litt bedre å ha nr til de som er intreserte for å holde folk oppdatert. Er ikke her inne hver dag...

• 3 months later...
Skrevet

Nå har jeg sparka meg selv i baken og laga gruppe på facebook. Neste treff blir lørdag 17. oktober kl 15.00 på hellestø stranden.

Meld dere inn i gruppa. kommer til å poste info om kommende treff der.

Gruppa heter miniatyrhund-treff

Håper at flere tar med sine søte små og kommer:)

Vi snakkes:)

• 2 weeks later...
Skrevet

Heisann...

Det virker kjempe flott med ett miniatyrhund treff. Har selv en papillon og var på Hellestø strand i dag kl 15:00 og forventet å finne mange hunder og hundeeiere. Dessverre så har det nok skjedd en eller annen misinformasjon, for når vi kom der kl 15 så var det svært få folk igjen!

Har nå meldt meg inn i gruppen på facebook og håper å klare og komme meg til neste treff! =]

Hilsen Åse og Bibo

Skrevet
Heisann...

Det virker kjempe flott med ett miniatyrhund treff. Har selv en papillon og var på Hellestø strand i dag kl 15:00 og forventet å finne mange hunder og hundeeiere. Dessverre så har det nok skjedd en eller annen misinformasjon, for når vi kom der kl 15 så var det svært få folk igjen!

Har nå meldt meg inn i gruppen på facebook og håper å klare og komme meg til neste treff! =]

Hilsen Åse og Bibo

Å død å pine. Jeg ser NÅ at jeg har skrevet kl 15.00 her.... at det skal gå an å være så vimsete.

Jeg så du kom men regnet med det ikke var for treffet siden du kom kl 15.00... nei dette er flaut.. beklager så mye :lol:

jeg kommer kun til å poste det i facebook gruppen fra nå av så er jeg vertfall garantert å ikke gjøre den samme feilen igjenn.

Men sånn ellers så var det 16 hunder på treffet i dag.

Og silje! Sheltier er også hjertelig velkommne:)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
    • Hvis du ikke har vært borte mer enn en time nå, og så plutselig øker til en hel arbeidsdag så er det klart at det blir problemer. Jeg vil også påstå at de færreste valper takler greit en arbeidsdag alene ved 12 uker, og synes det er ganske dårlig av en oppdretter å påstå det. Det er også litt raseavhengig, men jeg ville aldri regnet med at hunden var klar til hele dager alene hjemme ved 12 uker, uansett rase. Man henter vanligvis valpen ved 8-10 uker. Den første uken bør man være sammen med valpen og legge et trygt grunnlag, og så gradvis legge til rette for at valpen takler at man går unna, enten det bare er i et annet rom, ut og hente posten, osv. Da er det veldig individavhengig hvor fort man kan gå fram, og går man for fort fram må man ofte gå mange steg tilbake igjen. Det ER mye jobb å ha hund, og uansett hvor forberedt man er så tror jeg mange får seg en overraskelse. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...