Gå til innhold
Hundesonen.no

Miniatyrhund treff på hellestø stranden

hanne

Recommended Posts

Skrevet

Ja alle Rogalendinger , som overskriften sier!

Treff hver søndag på Hellestø stranden kl.14.00

Alle miniatyrer er velkomne.

Fint om dere sprer slik at vi kan bli mest mulig!

Er helt i startfasen men håper vi kan få til et hyggelig treff med masse hunder, vil annonsere der det er mulig.

Info:

Hellestø stranda er delt i 2 av en knaus, når du kommer ned på stranda fra parkeringsplassen går du til høyre mot knausen. Bak er det en liten skjermet strand hvor det ikke kommer så mye folk. Ypperlig plass å slippe hundene på.

Vel møtt!

Edit:

Første gang var forrige søndag.

6 chi

2 tibber

1 dp

1 mops

Planlegger også å få til noe grilling nærmere sommeren!!

Skrevet

nei denne søndagen blir det ikke noe. men neste søndag blir det grillig! Og valper er selvfølgelig velkomne!

• 2 weeks later...
Skrevet

Hmm.

Vis eg var på trett plass i dag, så var oppmøte heller labert... Vis det var nokon andre der så hadde eg vorte kjempe glad for ein litt nærmare beskrivelse på kor det er. Har flytta hit ganske nylig så lokalgeografien er ikkje heilt i boks endå.

Håper på betre lykke neste søndag :ahappy:

• 3 weeks later...
Skrevet

sorry sorry! har vert labert i det siste pga, dårlig vær, syke unger og syke hunder. Men om dere sender meg en pm eller mail ([email protected]) med tlf nr deres skal jeg sende sms når vi har treff. Planen var å få det til hver søndag men siden det har vist seg å bli litt vanskelig for noen (spesielt meg som har dratt dette i gang) så har vi diskutert om vi skal ha fast en gang i mnd og heller avtale på treffet om vi vil feks. neste søndag!

litt bedre å ha nr til de som er intreserte for å holde folk oppdatert. Er ikke her inne hver dag...

• 3 months later...
Skrevet

Nå har jeg sparka meg selv i baken og laga gruppe på facebook. Neste treff blir lørdag 17. oktober kl 15.00 på hellestø stranden.

Meld dere inn i gruppa. kommer til å poste info om kommende treff der.

Gruppa heter miniatyrhund-treff

Håper at flere tar med sine søte små og kommer:)

Vi snakkes:)

• 2 weeks later...
Skrevet

Heisann...

Det virker kjempe flott med ett miniatyrhund treff. Har selv en papillon og var på Hellestø strand i dag kl 15:00 og forventet å finne mange hunder og hundeeiere. Dessverre så har det nok skjedd en eller annen misinformasjon, for når vi kom der kl 15 så var det svært få folk igjen!

Har nå meldt meg inn i gruppen på facebook og håper å klare og komme meg til neste treff! =]

Hilsen Åse og Bibo

Skrevet
Heisann...

Det virker kjempe flott med ett miniatyrhund treff. Har selv en papillon og var på Hellestø strand i dag kl 15:00 og forventet å finne mange hunder og hundeeiere. Dessverre så har det nok skjedd en eller annen misinformasjon, for når vi kom der kl 15 så var det svært få folk igjen!

Har nå meldt meg inn i gruppen på facebook og håper å klare og komme meg til neste treff! =]

Hilsen Åse og Bibo

Å død å pine. Jeg ser NÅ at jeg har skrevet kl 15.00 her.... at det skal gå an å være så vimsete.

Jeg så du kom men regnet med det ikke var for treffet siden du kom kl 15.00... nei dette er flaut.. beklager så mye :lol:

jeg kommer kun til å poste det i facebook gruppen fra nå av så er jeg vertfall garantert å ikke gjøre den samme feilen igjenn.

Men sånn ellers så var det 16 hunder på treffet i dag.

Og silje! Sheltier er også hjertelig velkommne:)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...