Gå til innhold
Hundesonen.no

Safira

Pjusk

Recommended Posts

Skrevet

Heia =)

Kan jo legge ut litt mer om voffsa mi enn "presantasjon av oss" =)

Safira er er en blanding av Alaskan Husky, siberian husky og alaskan malamute :)

Faren er malamute og siberian blanding mens moren er alaskan husky :P Var på utkikk etter en hund i et par år, alltid vært fasinert av typ 'polarhunder' og new foundlandere , trodde jeg kom til og ende opp med sistnevnte, men så var jeg hos en oppdretter og falt heeelt pladask for Safira <3<3 Helt utrolig at det kun var jeg av mange som viste noen interesse for henne :D Hun var den eneste i kullet som var helt hvit , kun med et brun/svart hode. Jeg tok henne med meg hjem da hun var 7 uker gammel <3 :P Har i tiden etter blitt mye sosialisert da hun ELSKER mennesker og hunder over alt ! Kan ikke få nok oppmerksomhet :P Er en sta liten dame jeg har hatt mine krangler med opp igjennom ^^ hihi , men artig har det vært :P blir bare bedre og bedre og gladere og gladere i den jenta <3 Det viser seg at hun er flink til spor ( dog jeg har vært noe lat på treninga :/ ) men har lyst til og kanskje utdanne ho til lavine-hund :P Tror hun hadde storkosa seg med det =)

Legger ut noen bilder =D

Bilde 1 = Safira sin far.

Bilde 2 = Safira sin mor ( dårlig bilde men det eneste jeg har :/ )

Bilde 3 = Safira 4-5 uker ca.

Bilde 4 = Safira 2 mnd ca.

*editting* Hun blir 2 år 9 mai :D *klappe*

post-5405-1241385503_thumb.jpg

post-5405-1241385529_thumb.jpg

post-5405-1241385557_thumb.jpg

post-5405-1241386071_thumb.jpg

Skrevet
Så søt hun er!

Pappaen var kjempefin! :)

Mih jaa :P han var litt gigantisk , herlig :P

Skrevet

Nyydelig :) Kjempesøt da :P Har alltid hatt en forkjærlighet til polare raser jeg da.. :P Har tenkt på Alaska Husky jeg også.. Til litt forskjellig bruk.. Klarer ikke å bestemme meg helt.. :P

Skrevet
Nyydelig :thumbs: Kjempesøt da ;) Har alltid hatt en forkjærlighet til polare raser jeg da.. ;) Har tenkt på Alaska Husky jeg også.. Til litt forskjellig bruk.. Klarer ikke å bestemme meg helt.. ;)

hihi , ja sånn det ble med meg og :lol: har forelska meg helt etter jeg bestemte meg for den rasen. ikke beste første-hund men abolutt og anbefale :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
    • Jeg har møtt noen fine individer, men ikke nok til at jeg tenker at rasen er en fin og god brukshund. Alt for mye merkelig mentalitet ute å går, og allergi og hd
    • Hunder lever fint med tre ben, jeg ser ikke at en amputert tå vil utgjøre store problemer for en såppas sprek rase. Hvis hunden ellers er frisk og sprek ville jeg gjort det, selv om den er godt voksen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...