Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundenavn


tm100001

Recommended Posts

Hvordan tror dere hundene oppfatter navnene sine?

Vi bruker dem jo til å kalle dem inn, snakke med dem, få oppmerksomhet, snakke om dem og noen bruker dem tilogmed til å kjefte. Andre ord som sitt f. eks. betyr jo bare "rompa ned". Kanskje ikke hunder (og generelt) andre dyr har samme oppfatning? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. morro å tenke på :P

Jeg tror de skjønner at det er navnet deres. Siden de ragerer med å se på deg. Og de har lært at når noen sier navnet deres så er det noe som handler om dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn brukes jo ofte som en måte å få dere oppmerksomhet på , før komando, min eldste hund kan navna på alle "damene" hans og

Hvis han møter en Tispe han liker ofte nok såklart han får med seg hva vi sier når vi kaller på henne, ganske logisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset bor 4 hunder.

Alle kan navnet sitt, det har vi lært dem ved at hver gang før en av de før en godbit, roper vi navnet til den som får godbiten.

Dermed vet de at når vi roper f.eks "Bambi", er det Bambi vi henvender oss til. De andre titter t.o.m. bort på Bambi når de hører hennes navn etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma vet hvem som heter hva, av husets katter. Når vi sier "Sirikitt" så ser Selma på Sirikitt, og ikke på Bajas.

Og både Bajas, Sirikitt og Selma vet hva de selv heter. Riktig dyr kommer når vi roper navnet deres. Men dere kjenner jo katter, de kommer bare hvis det passer på dagsformen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan pelsen navnet på alle hunde vennene sine og det er jo noen :P og folka hun er glad i.Sier jeg navnet til en av de hun kjenner løper hun som en gal til vinduet og forventer de kommer dit eller vi går ut for møte de ;)

Løper jo til rett person/hund når jeg sier det.Samme med forrige pelsen bør kunne såpass.hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...