Gå til innhold
Hundesonen.no

få bilder mindre?


HelleH

Recommended Posts

Jeg har et samsung digital kamera med 7,2 mpxl. De bildene er altfor store til å legge ut her, hvordan kan jeg få de mindre? ;) Har et program (samsung master) på den stasjonære hvor jeg kan få gjort det, men det tar så utrolig lang tid ;) er det noen andre måter å gjøre det på?

Er ikke helt "med" når det kommer til data ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du konto hos Photobucket også? Da kan du jo laste bildene over der og i forkant av prosessen sette innstillingene på ehm.. noe ala 400 X 600 eller noe (husker ikke verdiene). Så vil de jo lagres på den kontoen i mindre format og mener at det skal være innenfor hva de tillater her (uten at jeg orker å sjekke reglene nå).

ELLER, har du ikke noe fotoredigeringsprogram på pc'en fra før? Skal jo være relativt enkelt å få fikset igrunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan til og med bruke paint i windows hvis du ikke har andre redigerings program.

CTRL+w - prøv deg fram med % på stretch der. (bare å husk å endre vertikalt og horisontalt til samme %)

På et 2048x1536 er kanskje 30% en ok størrelse.

Fil - lagre som ... Lagre en annen plass eller/og gi nytt navn hvis du ikke vil at originalbildet skal bli endret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun paint liggende på pc`en.

Fikk noe virus greier (troiansk hest) eller noe annet drit, så måtte ty til å slette absolutt på pc`en :P

Men skaffet meg en bruker på photobucket, det virket utrolig bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...