Gå til innhold
Hundesonen.no

få bilder mindre?

HelleH

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har et samsung digital kamera med 7,2 mpxl. De bildene er altfor store til å legge ut her, hvordan kan jeg få de mindre? ;) Har et program (samsung master) på den stasjonære hvor jeg kan få gjort det, men det tar så utrolig lang tid ;) er det noen andre måter å gjøre det på?

Er ikke helt "med" når det kommer til data ;)

Skrevet

Har du konto hos Photobucket også? Da kan du jo laste bildene over der og i forkant av prosessen sette innstillingene på ehm.. noe ala 400 X 600 eller noe (husker ikke verdiene). Så vil de jo lagres på den kontoen i mindre format og mener at det skal være innenfor hva de tillater her (uten at jeg orker å sjekke reglene nå).

ELLER, har du ikke noe fotoredigeringsprogram på pc'en fra før? Skal jo være relativt enkelt å få fikset igrunnen.

Skrevet

Du kan til og med bruke paint i windows hvis du ikke har andre redigerings program.

CTRL+w - prøv deg fram med % på stretch der. (bare å husk å endre vertikalt og horisontalt til samme %)

På et 2048x1536 er kanskje 30% en ok størrelse.

Fil - lagre som ... Lagre en annen plass eller/og gi nytt navn hvis du ikke vil at originalbildet skal bli endret.

Skrevet

Jeg har kun paint liggende på pc`en.

Fikk noe virus greier (troiansk hest) eller noe annet drit, så måtte ty til å slette absolutt på pc`en :P

Men skaffet meg en bruker på photobucket, det virket utrolig bra :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
    • Jeg har møtt noen fine individer, men ikke nok til at jeg tenker at rasen er en fin og god brukshund. Alt for mye merkelig mentalitet ute å går, og allergi og hd
    • Hunder lever fint med tre ben, jeg ser ikke at en amputert tå vil utgjøre store problemer for en såppas sprek rase. Hvis hunden ellers er frisk og sprek ville jeg gjort det, selv om den er godt voksen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...