Gå til innhold
Hundesonen.no

Bitt av maur...


Recommended Posts

Ailo på 8 uker har blitt bitt av maur ute i hagen...Nå ligger han og sutter og sutter på den ene labben og piper endel...Har holdt på ca 30 minutter nå...Hentet han jo i går, så er jo litt hønemor da.... ;)

Men er det egentlig noe jeg kan/bør gjøre? eller skal jeg bare la han fortsette og vente på at han skal gi seg selv? Fungerer litt med avledning, men ikke lenge av gangen...;)

Hilsen nybakt "mor"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det går over av seg selv. Hvis det er maur som har bitt. Ofte stikker det og klør når mauren har bitt, så det irriterer nok sikkert litt. Spesiellt hvis det er under potene. Prøv å avkjøle litt med et kaldt klede.

Men man må jo være helt sikker på at det er maur, og ikke veps ol. og ikke hovner opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hovent, og jeg så det var masse maur ved der han sto...Æsj, de stygge kreka...;)

Skal prøve å kjøle det ned litt...han har heldigvis roet seg endel nå...;)

Tusen takk for svar! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok ganske ekkelt å bli bitt. Har sett det når hunden min har stått midt i en maursti, og så plutselig får hun rykkninger i føttene og man ser tydelig at hun blir bitt, og så løper og spretter hun avgårde ;) Tror nok valpen din lærer fort at maur burde man holde seg unna. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...