Gå til innhold
Hundesonen.no

En hjemmeside blir til


MegaMarie

Recommended Posts

Da var opereasjon lage bloggen min om til Blondie's hjemmeside igjen satt i gang. Foreløpig har jeg såvidt begynt, men greit med tips under hele prosessen. Så langt har jeg laget forside og meny side. Det er mye feil med "banneret" på toppen, blandt annet at det står "theam" (skjønner ikke at den feilen glapp forbi øyet mitt! :) ) og jeg syns teksten er for høyt oppe.

www.only-blondie.com

Det jeg lurer på nå er fargen på startsiden er jo lysere enn fargen på "hovedsiden". Jeg likte bedre fargen på hovedsiden, men er det nødvendig å bytte farge på fremsiden? For mine øyne gikk det greit, men jeg er trøtt akkuratt nå da :D

Eventuelt andre ting å rette på og andre tips å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppløsning 1280x800, og for min del kunne siden/tabellen (omg, jeg er helt lost for words i dag) godt vært atskillig bredere, så blir det bedre plass til bilder, tekst også videre når du begynner å legge inn innhold - for eksempel 800 piksler bred i stedet for 654.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppløsning 1280x800, og for min del kunne siden/tabellen (omg, jeg er helt lost for words i dag) godt vært atskillig bredere, så blir det bedre plass til bilder, tekst også videre når du begynner å legge inn innhold - for eksempel 800 piksler bred i stedet for 654.

Men da blir det jo umulig for slike som meg å se :) jeg har bare en tragisk liten firkanta dott av en pc. Mye man må tenke på, man ønsker jo sikkert noe besøk på siden å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da blir det jo umulig for slike som meg å se :) jeg har bare en tragisk liten firkanta dott av en pc. Mye man må tenke på, man ønsker jo sikkert noe besøk på siden å :)

Joda... Men de fleste har en oppløsning med bredde 1024 eller 1280, og dermed tåler de fleste litt brede sider også. Dessuten legger jo veldig mange sider opp til at man har en viss bredde i oppløsninga si - hvordan ser f.eks. doggis, dagbladet, 1001spill.no, facebook eller hvilken som helst wordpress-blogg ut på din pc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bredde her er 768 på en 15.4 skjerm. Det man bør gjøre med bilder etter min mening, er å ha muligheten for flere størrelser. Dette bruker man hvis man har blokkert script i nettleser, men primært så brukes f.eks javascript og da har man bildene så store som man bestemmer seg for - de skaleres ned til å passe alle med div oppløsning/skjermer denne størrelsen ikke passer til. På den måten får man maks størrelse hos alle uten å gå utenfor skjerm med påfølgende skrolling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda... Men de fleste har en oppløsning med bredde 1024 eller 1280, og dermed tåler de fleste litt brede sider også. Dessuten legger jo veldig mange sider opp til at man har en viss bredde i oppløsninga si - hvordan ser f.eks. doggis, dagbladet, 1001spill.no, facebook eller hvilken som helst wordpress-blogg ut på din pc?

For jævelig ut ærlig talt!

Jeg bruker jo opera så jeg senker synspunket så mye som mulig, men siden teksten blir mindre er det litt vanskelig å gjøre mye av :lol: Jeg bruker "tilpass til vindusbredden" for det hjelper litt, men ikke mye :P men face, doggis og wordpress har en tendens til å legge seg tilrette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville egentlig ha den bredere, men jeg kan ikke noe html så dette er plassert inn på hånd eller hva jeg skal kalle det. Bildene kan ikke være større enn 650 i bredden, dermed kunne jeg ikke få det større. Drar jeg den ut blir bilde helt pikslette og ekkelt. Hvis noen har tips til hva jeg kan gjøre så tar jeg de i mot med åpne armer for jeg er litt missfornøyd med akkuratt det selv.

Web hotellet er one.com forresten hvis det hjelper for når de gir tips :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bump!

Ingen hjelp å få? Nå har jeg fikset mye. Det mangler bare bilder i albumet, bilder på siden om meg og Blondie. Resultater og jeg er utrolig missfornøyd med oppsette på linkene, men det kommer vell med tiden når jeg får litt mer lyst til å sette inn tusen linker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg jo fikset og lagt til nye ting, det kunne jo vært mulig å kommentere om det som jeg har laget nå er bra. Eller om det er nye ting som må endres på osv. Om endringen var vellykket osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting som er blitt sakt som du må gjøre.

Som skrevet i de første postene i tråden, fjern "start-siden", da det i 2009 verken har noen funksjon eller er praktisk...

I 1994, når det fantes få nettsider så var en startside som ønsket "velkommen inn" et statussymbol.

Men i 2009 skal alt være så enkelt, raskt og praktisk som mulig...

og vid ut de sorte boksene i bredden, så man får mer tekst pr linje og slipper å scrolle så langt nedover...

Eller så er fargene behagelige og siden fint oppsatt.! Luftig og enkelt.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og vi ut de sorte boksene i bredden, så man får mer tekst pr linje og slipper å scrolle så langt nedover...

Enig med du.

Eventuelt fjern boksene helt. Skal du ha de, så gi litt mer luft på de slik at teksten ikke kommer så tett inntil kanten. Siden er jo ganske smal i seg selv, så personlig hadde jeg fjernet boksene. (bare pass på å ha litt luft i 'hovedvindu')

Ellers syns jeg den er fin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå! Jeg trodde dere mente bare teksten Enter XD Men jeg syns det kan være fint på noen sider med enter side jeg, da jeg liker å endre design hele tiden, og da kunne det være den jeg endret isteden for å lage hele designet på siden om igjen og om igjen. Men takk for svar :) Var noe slikt jeg ville høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg vet ikke om det er maskinen min eller hva som gjør det, men bildet av Blondie på hennes side ser helt snålt ut, hun er presset sammen, dvs at høyden ikke er høy nok. :) I tillegg har du kjempemasse luft under teksten, noe som er helt unødvendig. På din side vil jeg se et bilde, og der vil jeg ha litt mer luft under teksten, en linje eller to. Likte banneret ditt, og fargene på siden, det var behagelig å lese. Jeg reagerer litt på skriften i menyen din: ordene har forskjellig størrelse alt ettersom hvor lange ordene er, og det ser litt rart ut. Resultat er jo et langt ord, og dermed blir skriften mye mindre enn for de fire før, kanskje du kan endre på det? Savner også et lite bilde på "hjem"-siden.

Galleriet ditt lastet utrolig treigt her, men når det først var kommet i gang fungerte det fint. Siden galleriet har annen adresse enn siden din, ville jeg enten lagt inn link tilbake til siden din i galleriet, eller gjort sånn at galleriet ble åpnet i nytt vindu (nei, ikke alle liker det, I know). Eller kanskje du kan få gjort det sånn at albumene ble åpnet inni siden din (wrapper kalles det hos meg).

Kort oppsummert: fin side med rolige farger, men trenger flere bilder og litt finpuss. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det bilde er litt strekt XD Og jeg skal ha bilde av meg på min side, fremsiden har jeg egentlig ikke tenkt å ha bilde på. Det med teksten på knappene syns jeg ihvertfall funker. Jeg endrer det ihvertfall ikke før om en stund. Ellers så er jeg ikke den aller flinkeste med hjemmesider og vet ikke hvordan jeg får fikset galleriet. Kan eventuelt spørre min bror når han kommer hjem :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...