Tuskelusken Skrevet 26. April 2009 Rapporter Share Skrevet 26. April 2009 Hva ønsker du å bruke hunden til? Utstilling Lydighet, aktivisering og moro Agility, konkurranse Kløv og tur Hvor mye tid har du til mosjonering og trening av hunden? Middels Hva stor skal hunden være? Middels (35 - 50 cm) Hva slags pels skal hunden ha? Korthåret Hvor mye tid vil du maksimalt bruke på pelsstell Minimalt Har du eller noen i familien noen form for allergi? Nei Rasevelger Chesapeake bay retriever Islandsk fårehund Lapsk vallhund Norsk buhund ( ) Shiba EDIT: Sier denne rasevelgeren mye? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Skrevet 26. April 2009 Rapporter Share Skrevet 26. April 2009 Hva ønsker du å bruke hunden til? Utstilling Lydighet, konkuranse Jakt, apporterende Hundekjøring, snørekjøring Hvor mye tid har du til mosjonering og trening av hunden? Mye Hva stor skal hunden være? Middels Vi har ikke registrert noen raser som passer til alle kriteriene du har oppgitt! EDIT... Kutter jeg ut snørekjøring så blir det : Amerikansk cocker spaniel Cocker spaniel Field spaniel Nova scotia duck tolling retriever Siden spaniel ikke er aktuelt så er vel Toller en god kandidat da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100001 Skrevet 26. April 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. April 2009 Når jeg legger til lydighet konkurranse og agility konkurranse til kravene, får jeg følgende: På bakgrunn av opplysningene du har gitt, vil vi anbefale deg følgende raser: Australsk cattledog Australsk kelpie Chesapeake bay retriever Dansk-svensk gårdshund Dvergpinscher Islandsk fårehund Lancashire heeler Lapsk vallhund Manchester terrier Norsk buhund Pinscher Shiba Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yakine Skrevet 26. April 2009 Rapporter Share Skrevet 26. April 2009 Hva ønsker du å bruke hunden til? Utstilling Lydighet, aktivisering og moro Bruks, aktivisering og moro Hundekjøring, snørekjøring/pulk til turbruk Kløv og tur Hvor mye tid har du til mosjonering og trening av hunden? Mye Hva stor skal hunden være? Middels (35 - 50 cm) Stor (50 - 70 cm) Hva slags pels skal hunden ha? Korthåret Langhåret Strihåret Hvor mye tid vil du maksimalt bruke på pelsstell Middels Har du eller noen i familien noen form for allergi? Nei På bakgrunn av opplysningene du har gitt, vil vi anbefale deg følgende raser: Akita Alaskan malamute American Akita Australsk kelpie Beauceron Berner sennenhund Boxer Dalmatiner Dobermann Engelsk springer spaniel Flat coated retriever Griffon d´arret à poil dur/korthals Grosser schweizer sennenhund Grønlandshund Hovawart Kaukasisk ovtcharka Labrador retriever Newfoundlandshund Rottweiler Schäferhund Shiba Stabyhound Ungarsk vizsla korthåret Vestsibirsk laika Vorstehhund korthåret Vorstehhund langhåret Vorstehhund strihåret Weimaraner De som er utheva er raser jeg har tenkt på Men, den rasen jeg vil ha kom ikke opp da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiin Skrevet 26. April 2009 Rapporter Share Skrevet 26. April 2009 Hva ønsker du å bruke hunden til? Utstilling Lydighet, aktivisering og moro Agility, aktivisering og moro Bruks, aktivisering og moro Kløv og tur Hvor mye tid har du til mosjonering og trening av hunden? Svært mye Hvor stor skal hunden være? Middels (30-50 cm) Hva slags pels skal hunden ha? Ikke relevant Hvor mye tid vil du maksimalt bruke på pelsstell? Middels Har du eller noen i familien noen form for allergi? Nei På bakgrunn av opplysningene du har gitt, vil vi anbefale deg følgende raser: Australian shepherd Australsk cattledog Australsk kelpie Border collie Chesapeake bay retriever Field spaniel Finsk lapphund Irsk terrier Islandsk fårehund Kooikerhund Kromfohrländer Lapsk vallhund Norsk buhund Norsk elghund sort Nova scotia duck tolling retriever Schnauzer salt/pepper Schnauzer sort Shiba Svensk lapphund Welsh terrier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 26. April 2009 Rapporter Share Skrevet 26. April 2009 Hva ønsker du å bruke hunden til? Ustilling Agility konkurranse Hvor mye tid har du til mosjonering og trening av hunden? Middels Hva stor skal hunden være? Liten Middels Hva slags pels skal hunden ha? Ikke relevant Hvor mye tid vil du maksimalt bruke på pelsstell Mye Har du eller noen i familien noen form for allergi? Nei Resultat: Amerikansk cocker spaniel Beagle Bedlington terrier Bichon frisé Bichon havanais Cairn terrier Cavalier king charles spaniel Chesapeake bay retriever Chinese crested Cocker spaniel Coton de tulear Dansk-svensk gårdshund Dvergpuddel Dvergschnauzer salt/pepper Dvergschnauzer sort Dvergschnauzer sort/silver Finsk lapphund Islandsk fårehund Italiensk mynde Keeshund Kerry blue terrier Kleinspitz Kooikerhund Lancashire heeler Lapsk vallhund Manchester terrier Mellompuddel Mittelspitz Norsk buhund Pinscher Shetland sheepdog Shiba Staffordshire bull terrier Svensk lapphund Tibetansk terrier Västgøtaspets Welsh terrier Østeriksk pinscher Ingen Papillon, shit. Jeg har valgt feil rase Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havana Skrevet 26. April 2009 Rapporter Share Skrevet 26. April 2009 Hva ønsker du å bruke hunden til? Lydighet, aktivisering og moro Agility, aktivisering og moro Hvor mye tid har du til mosjonering og trening av hunden? Mye Hva stor skal hunden være? Liten Middels Stor Hva slags pels skal hunden ha? Ikke relevant Hvor mye tid vil du maksimalt bruke på pelsstell Svært mye Har du eller noen i familien noen form for allergi? Ja Rasevelger På bakgrunn av opplysningene du har gitt, vil vi anbefale deg følgende raser: (Har uthevet de rasene jeg faktisk kunne tenke meg å ha:) Bichon frisé Bolognese Chinese crested powder puff Coton de tulear Dvergpuddel Irish softcoated wheaten terrier Kerry blue terrier Mellompuddel Portugisisk vannhund Storpuddel Toy puddel Så nå har jeg gått her i 10 år og hatt hele 3 individer av feil rase! (Eller kanskje jeg skulle få Canis til å fikse litt på havanaisbeskrivelsen, slik at den dukker opp i de søkene hvor den faktisk hører hjemme.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vofsen Skrevet 27. April 2009 Rapporter Share Skrevet 27. April 2009 Hva ønsker du å bruke hunden til? Utstilling Lydighet, aktivisering og moro Agility, aktivisering og moro Bruks, aktivisering og moro Kløv og tur Hvor mye tid har du til mosjonering og trening av hunden? Mye Hva stor skal hunden være? Middels (35 - 50 cm) Stor (50 - 70 cm) Hva slags pels skal hunden ha? Langhåret Ikke relevant Hvor mye tid vil du maksimalt bruke på pelsstell? Middels Har du eller noen i familien noen form for allergi? Nei På bakgrunn av opplysningene du har gitt, vil vi anbefale deg følgende raser: Alaskan malamute Berner sennenhund Bouvier des flandres Collie langhåret Engelsk springer spaniel Field spaniel Finsk lapphund Flat coated retriever Golden retriever Grosser münsterländer Grønlandshund Hovawart Kaukasisk ovtcharka Kooikerhund Kromfohrländer Newfoundlandshund Nova scotia duck tolling retriever Russisk sort terrier Stabyhound Svensk lapphund Vorstehhund langhåret Vel, av de anbefalte rasene kunne jeg tenkt meg hovawart, kooiker eller toller Skjønne hundevofser! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
potifa Skrevet 27. April 2009 Rapporter Share Skrevet 27. April 2009 Hva ønsker du og bruke hunden til? Utstilling Lydighet, aktivisering og moro Bruks aktivisering og moro Kløv og tur Hvor mye tid har du til mosjonering og trening av hunden? Mye. Hvor stor skal hunden være? Middels Stor Meget stor Hva slags pels skal hunden ha? Langhåret Hvor mye tid vil du maksimalt bruke på pelsstellet? Ikke relevant Har du noen i familien med noe form for allergi? Nei På bakgrunn av opplysningene du har gitt, vil vi anbefale deg følgende raser: Afghansk mynde Alaskan malamute Bearded collie Berner sennenhund Bouvier des flandres Briard Collie langhåret Engelsk springer spaniel Field spaniel Finsk lapphund Flat coated retriever Golden retriever Grosser münsterländer Grønlandshund Hovawart Kaukasisk ovtcharka Kooikerhund Kromfohrländer Landseer Leonberger Newfoundlandshund Nova scotia duck tolling retriever Polsk owczarek nizinny Russisk sort terrier Schapendoes Serra da estrelahund Stabyhound Svensk lapphund Vorstehhund langhåret Jo, var jo ett par her jeg likte, og en jeg allerede har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MetteOgBeatrix Skrevet 27. April 2009 Rapporter Share Skrevet 27. April 2009 Hva ønsker du å bruke hunden til? Lydighet, aktivisering og moro. Agility, aktivisering og moro. Bruks, aktivisering og moro. Kløv og tur. Hvor mye tid har du til mosjonering og trening av hunden? Mye Hvor stor skal hunden være? Middels. Stor. Hva slags pels skal hunden ha? Korthåret. Langhåret. Hvor mye tid vil du maksimalt bruke på pelsstell? Middels. Har du eller noen i familien noen form for allergi? Nei. På bakgrunn av opplysningene du har gitt, vil vi anbefale deg følgende raser: (Uthever de jeg selv har tenkt på som aktuelle raser for meg og streker gjennom de jeg absolutt ikke kunne tenke meg, de som står igjen har jeg ikke tenkt over/er likegyldig til) Akita Alaskan malamute American Akita Amerikansk bulldog Australsk cattledog Australsk kelpie Beauceron Berner sennenhund Bouvier des flandres Boxer Chesapeake bay retriever Collie korthåret Collie langhåret Dalmatiner Dobermann Engelsk springer spaniel Field spaniel Finsk lapphund Flat coated retriever Golden retriever Grosser münsterländer Grosser schweizer sennenhund Grønlandshund Hovawart Islandsk fårehund Kaukasisk ovtcharka Kooikerhund Kromfohrländer Labrador retriever Lapsk vallhund Newfoundlandshund Norsk buhund Norsk elghund sort Nova scotia duck tolling retriever Rhodesian ridgeback Rottweiler Russisk sort terrier Schäferhund Shiba Stabyhound Svensk lapphund Ungarsk vizsla korthåret Vorstehhund korthåret Vorstehhund langhåret Weimaraner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 27. April 2009 Rapporter Share Skrevet 27. April 2009 Hva ønsker du å bruke hunden til? Utstilling Lydighet, konkurranse Bruks, aktivisering og moro Kløv og tur Hvor mye tid har du til mosjonering og trening av hunden? Middels Hva stor skal hunden være? Stor (50-70 cm) Hva slags pels skal hunden ha? Langhåret Hvor mye tid vil du maksimalt bruke på pelsstell Middels Har du eller noen i familien noen form for allergi? Nei Og da fikk jeg: Berner sennenhund Bouvier des flandres Collie langhåret Golden retriever Newfoundlandshund Russisk sort terrier Så jeg er vel på hyllen i mitt liv? Bouvier er en rase jeg ser for meg som mer enn middels med pelsstell - men så svarte jeg først lite på pelsstell, siden jeg synes jeg bruker lite tid på pelsstell. Men da hadde ikke Canis noen rase til meg. Collie og golden er ikke raser jeg kunne tenke meg. Mange vipper mellom berner og nuffe, mange har begge deler, og mange bytter på hvilken rase de har, så det er ikke et uventet valg. Og russisk sort terrier vet jeg nada om, men ser for meg mer hund enn jeg vil ha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonjeRA Skrevet 27. April 2009 Rapporter Share Skrevet 27. April 2009 Hva ønsker du å bruke hunden til? Utstilling (turer og generelt familiehund) Hvor mye tid har du til mosjonering og trening av hunden? Middels Hvor stor skal hunden være? Middels (35 - 50 cm) Hva slags pels skal hunden ha? Korthåret Hvor mye tid vil du maksimalt bruke på pelsstell? Minimalt Har du eller noen i familien noen form for allergi? Nei På bakgrunn av opplysningene du har gitt, vil vi anbefale deg følgende raser: Beagle Bernerstøver Bull terrier Chesapeake bay retriever Dansk-svensk gårdshund Engelsk bulldog Hygenhund Islandsk fårehund Lapsk vallhund Manchester terrier Norsk buhund Norsk lundehund Pinscher Schweizerstøver Shar pei Shiba Staffordshire bull terrier Whippet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grim Skrevet 27. April 2009 Rapporter Share Skrevet 27. April 2009 Hva ønsker du å bruke hunden til? *Lydighet, aktivisering og moro *Agility, aktivisering og moro *Bruks, aktivisering og moro *Vakthund Hvor mye tid har du til mosjonering og trening av hunden? *Svært mye Hvor stor skal hunden være? *Stor (50 - 70 cm) Hva slags pels skal hunden ha? *Langhåret Hvor mye tid vil du maksimalt bruke på pelsstell? *Middels Har du eller noen i familien noen form for allergi? *Nei På bakgrunn av opplysningene du har gitt, vil vi anbefale deg følgende raser: Berner sennenhund Bouvier des flandres Groenendael Hovawart Kaukasisk ovtcharka Stabyhound Tervueren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leffy Skrevet 27. April 2009 Rapporter Share Skrevet 27. April 2009 Hva ønsker du å bruke hunden til? Lydighet, aktivisering og moro Agility, aktivisering og moro Bruks, aktivisering og moro Kløv og tur Hvor mye tid har du til mosjonering og trening av hunden? Mye Hvor stor skal hunden være? Stor (50-70cm) Hva slags pels skal hunden ha? Ikke relevant Hvor mye tid vil du maksimalt bruke på pelsstell? Middels Har du eller noen i familien noen form for allergi? Nei På bakgrunn av opplysningene du har gitt, vil vi anbefale deg følgende raser: Akita Alaskan malamute American Akita Amerikansk bulldog Amerikansk vannspaniel Beauceron Berner sennenhund Bouvier des flandres Boxer Collie korthåret Collie langhåret Curly coated retriever Dalmatiner Dobermann Engelsk springer spaniel Flat coated retriever Golden retriever Griffon d´arret à poil dur/korthals Grosser münsterländer Grosser schweizer sennenhund Grønlandshund Hovawart Kaukasisk ovtcharka Labrador retriever Newfoundlandshund Picard Rhodesian ridgeback Rottweiler Russisk sort terrier Schäferhund Stabyhound Ungarsk vizsla korthåret Vestsibirsk laika Vorstehhund korthåret Vorstehhund langhåret Vorstehhund strihåret Weimaraner Mye fine hunder her. Ettersom jeg har Rottis fra før så er det 2 hunder på lista som er aktuelle.. Neste hund er egentlig bestemt også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Izziebelle Skrevet 27. April 2009 Rapporter Share Skrevet 27. April 2009 Hva ønsker du å bruke hunden til? Lydighet, aktivisering og moro Bruks, aktivisering og moro Agility, aktivisering og mor Utstilling Kløv og turhund Hvor mye tid har du til mosjonering og trening av hunden? Mye Hva stor skal hunden være? Liten (< 35 cm) Middels (35 - 50 cm) Stor (50-70 cm) Hva slags pels skal hunden ha? Langhåret Hvor mye tid vil du maksimalt bruke på pelsstell Middels Har du eller noen i familien noen form for allergi? Nei På bakgrunn av opplysningene du har gitt, vil vi anbefale deg følgende raser: Alaskan malamute Berner sennenhund Bouvier des flandres Collie langhåret Engelsk springer spaniel Field spaniel Finsk lapphund Flat coated retriever Golden retriever Grosser münsterländer Grønlandshund Hovawart Kaukasisk ovtcharka Kooikerhund Kromfohrländer Newfoundlandshund Nova scotia duck tolling retriever Russisk sort terrier Stabyhound Svensk lapphund Vorstehhund langhåret Markerte rasene jeg har vurdert en gang i tiden og som også ville kunnet passet meg godt i dag. Nå har jo jeg i mitt hode funnet min rase, men godt mulig jeg vil ha en "maskot" i lapphundgjengen med tiden Men den rasevelgeren sier lite for min del. Den sier ingenting om gemytt, sykdommer osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wednesday Skrevet 27. April 2009 Rapporter Share Skrevet 27. April 2009 Hva ønsker du å bruke hunden til? Bruks, aktivisering og moro Hvor mye tid har du til mosjonering og trening av hunden? Mye Hva stor skal hunden være? Ikke relevant Hva slags pels skal hunden ha? Ikke relevant Hvor mye tid vil du maksimalt bruke på pelsstell Middels Har du eller noen i familien noen form for allergi? Ja På bakgrunn av opplysningene du har gitt, vil vi anbefale deg følgende raser: Chinese crested powder puff Hmm, merkelig merkelig. Jeg har da hørt at Chinese Crested ikke er allergivennlig? Men det er derimot basenjien (som er det jeg har). Spørs jo hva folk er allergisk mot da, og samboeren min er allergisk mot flasset i huden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
armagnac Skrevet 27. April 2009 Rapporter Share Skrevet 27. April 2009 jeg fikk detta svaret: På bakgrunn av opplysningene du har gitt, vil vi anbefale deg følgende raser: Anatolsk gjeterhund Appenzeller sennenhund aldri lagt no spesielt merke til noen av de to rasene og hvor er grand danoisen min?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caro89 Skrevet 27. April 2009 Rapporter Share Skrevet 27. April 2009 Hva ønsker du å bruke hunden til? Lydighet, aktivisering og moro Kløv og tur Hvor mye tid har du til mosjonering og trening av hunden? Mye Hva stor skal hunden være? Stor (50 - 70 cm) Meget Stor (>70 cm) Hva slags pels skal hunden ha? Korthåret Hvor mye tid vil du maksimalt bruke på pelsstell? Middels Har du eller noen i familien noen form for allergi? Nei På bakgrunn av opplysningene du har gitt, vil vi anbefale deg følgende raser: Akita American Akita Amerikansk bulldog Anatolsk gjeterhund Appenzeller sennenhund Beauceron Boxer Collie korthåret Dalmatiner Dobermann Grand danois Grosser schweizer sennenhund Labrador retriever Norsk elghund grå Rhodesian ridgeback Rottweiler Schäferhund Svensk hvit elghund Ungarsk vizsla korthåret Vorstehhund korthåret Weimaraner Så stilig at den rasen/rasene jeg liker best passer bra for meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar