Gå til innhold
Hundesonen.no

Prikkete bilder fra påskeferien, besøk hos mammaen til Casper og sånn

Lola Pagola

Recommended Posts

Hjemmehjemme ble det noen turer med disse hundene, en airdaleterrier og en toller. Begge tisper. Dessverre er de ikke så voldsomt interressert i å leke med Casper, selv om tolleren og casper er omtrent jevngamle, Casper er litt eldre, men hundre ganger barnsligere :)

paskeferie09384.jpg

paskeferie09386.jpg

paskeferie09393.jpg

paskeferie09400.jpg

Nydelig jente :lol:

paskeferie09404.jpg

Også tilslutt noen bilder fra igår

Varmt! Søte smilegapet :)

frosketur008.jpg

Hva er dette da, lurer Casper (og jeg) på

frosketur022.jpg

Også ser jeg at hele vannet/vanndammen ved turstien er stappfull av frosk! Aldri sett så mange på en gang, må ha vært hundre. (glemte å ta med oversiktsbilde nå). Og de greiene var jo såklart egg.

frosketur058.jpg

egg

frosketur031.jpg

frosketur065.jpg

frosketur001.jpg

Jepp, det var det, litt langt og mange bilder kanskje...:o

Edit: må legge til at jeg endelig fikk kjøpt sele til casper, veldig fornøyd :P

paskeferie09160.jpg

paskeferie09162.jpg

Så søt Airedale! :o:):P:P Varmer et Airedale hjerte og blir litt trist samtidig:( Savner hunden min :P Nydelige bilder ellers også.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene pene pene Casper,og lekker sele, kanskje jeg også må ha, sukkk..

Enig med Pia, FlerE bilder!

Tusen takk :o Ja du må nok ha en slik til jenta di hihi :D Flere bilder trenger du ikke be to ganger om hahaha

Så søt Airedale! :P:):P:) Varmer et Airedale hjerte og blir litt trist samtidig:( Savner hunden min :P Nydelige bilder ellers også.... :P

Hun er kjempesøt, er så nydelig farge på den rasen altså! Er ikke noe terrier-menneske, men akkurat airdaile synes jeg er utrolig flotte hunder.

Trist at hunden din er borte da :P

Og takk for koselig kommentar!

Dæven for en stor hund! :lol: Jeg likte bedre Caspers størrelse...

Han er veldig stor ja, større enn standaren. Men utrolig flott synes jeg, kunne godt tenkt meg en i hans størrelse :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at den er bra ja Har hundeutstyr-dilla jeg og, hunden er såvidt ett år, og jeg har alt for masse ting

Må jo bare le litt her da...! Både til prikkedyret og til dobbe-damen har jeg pinlig mye tull..! Blir sånn når man er litt manisk.. Skulle på shopping i dag, endte opp med en sele i str. XS som sikkert passer to uker til MAX, og TO konger...! Og en stygg genser til meg, som jeg allerede hater. Vellykket shopping med andre ord..

Charlie var utrolig vakker, han virket helt herlig. Lei for at jeg aldri fikk møtt ham, og at han og Casper aldri fikk fjast sammen

Skal ikke kuppe tråden din med hele Charlie's historie, men den hunden må bare få en liten linje.. Maken til menneskekjær, snill, god hund skal man lete lenge etter..! Han var virkelig the one and only...! Derfor jeg har bestemt meg for at prikk utgår her i huset... Han var THA prikk for meg, sånn er det. Alle halsbåndene hans, lekene hans, and so on ligger her som hellige klenodier. Skal aldri vekk...

Gemyttet til Casper er helt upåklagerlig ja, han har et vakkert sinn for å si det slik Skal stille ut... eller noen kan jo få gjøre det for meg *hint hint*

Gemyttet til Casper minner meg veeeldig om super-Charlie etter hva jeg har lest.. Godgutter begge to..! Jeg har super-folke-angst, så bare å bevege meg på en utstilling er skummelt her.. å stille en hund utgår..! Det man har Guro til Lola, hun stiller han nok lett!

Selen er kjempetøff. Casper har i medium, og alle innstillingene er på middels nå, så vil kanskje tro at Tia vil passe den samme og. Med mindre hun blir mye dypere i brystet da, dobbiser er jo ganske dype, men det er jo dalmiser og da... du kan jo få prøve den engang da

Og takk takk, knipset et par hundre men var ikke alle som overlevde gitt..

Selen skal jeg og ha en dag...! Mulig ganske snart, hvis jeg stoler helt på din måling... FLERE BILDER!!!

(Charpi sitt i uthevet)

Bare kupp i vei du,Charliebassen er velkommen her :lol: Casper fikk nettopp et halsbånd i posten, ezy dog camo... huff jeg har jo meeer enn nok nå!

Jeg skjønner at du føler det slik, at han var the one and only. Ville sikkert følt det slik jeg også, helt forferdelig.

Ja godgutter, virkelig! Jeg har også angst jo! Får bli kjent med Guro da, og smiske til meg en handler :P neida... men oppdretter sa at hun gjerne ville stille ham engang i danmark, så det er jo supert hvis det går iorden :)

Jeg kan godt måle Casper etterhvert, og selen og. Så får du se om den passer. Kan tenke meg at Casper er like stor som Tia når hun er voksen, er ikke dalmishannhunder like store som dobbis-tisper? Eller kanskje sistenevnte er større... no idea :;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...