Gå til innhold
Hundesonen.no

Bestått funksjonsanalyse 25. april


M.J

Recommended Posts

Chili(og jeg) har vært på Forsvarets hundeskole i dag for å gå funksjonsanalyse, og hun bestod med glans. :P Hun syntes det var kjempegøy å få løpe med fille(liten hare) i skogen, kjelka brydde hun seg knapt om(det var mye morsommere å rulle seg i snøen) og hun var også 100% skuddfast. Dommeren, som også har langhårsbelger, sa at det eneste som var synd var at hun ikke var svart, hehe. :P

Jeg er strålende fornøyd med frøkna! :P

Resultatet kan sees her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :ahappy:

Bare et lite spørsmål: Får hun tittelen (om man kan kalle det det..) BH ved å bestå funksjonsanalyse? Eller er det noe annet?

Ingen tittel for funksjonsanalyse. BH er tittelen du får hvis du består ferdselsprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :wub:

Bare et lite spørsmål: Får hun tittelen (om man kan kalle det det..) BH ved å bestå funksjonsanalyse? Eller er det noe annet?

Takk! :ahappy: Nei, BH er tittel for bestått ferdselsprøve, som Belgerguri skrev. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Ja, hun gikk MH der i juni 2007. :wub:

Da er det godt mulig at jeg var en av figurantene :ahappy: Spørs bare på hvilken av MH'ene det var, men jeg har figurert de fleste gangene da hundene fra hennes oppdrett har deltatt i Trøndelag :) (hvis det da ikke var samme helg som Oppdals-utstillingene).

Bl.a. i fjor, i Oktober. Da var en av hundene skikkelig gira og kjempe moro å være figurant for, faktisk så moro hadde vi det under "avstandslek" at jeg fikk revet ett fingerledd ut av ledd :) Men det spillte jo liten rolle, "gutten" var en hærlig representant som det var råmoro å figurere for. Litt værre er det at det vil ta ca 10 mnd innen leddbåndene (som også røk) gror skikkelig, men jeg skal figurere til høsten likevel (eller være testleder) :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det godt mulig at jeg var en av figurantene :ahappy: Spørs bare på hvilken av MH'ene det var, men jeg har figurert de fleste gangene da hundene fra hennes oppdrett har deltatt i Trøndelag :) (hvis det da ikke var samme helg som Oppdals-utstillingene).

Bl.a. i fjor, i Oktober. Da var en av hundene skikkelig gira og kjempe moro å være figurant for, faktisk så moro hadde vi det under "avstandslek" at jeg fikk revet ett fingerledd ut av ledd :) Men det spillte jo liten rolle, "gutten" var en hærlig representant som det var råmoro å figurere for. Litt værre er det at det vil ta ca 10 mnd innen leddbåndene (som også røk) gror skikkelig, men jeg skal figurere til høsten likevel (eller være testleder) :wub:

Ja, det kan godt være at du var det da. (Hun gikk MH 16. juni) Husker at det var en jente som var figurant og da var det kanskje deg? :wub:

Uff, hørtes ikke så godt ut med den fingeren, men jeg tror kanskje jeg kan tenke meg hvem den herlige, heftige gutten er, hehe. :) Eller kanskje det var broren?(Hvis det er du som er figurant der). :) Han er omtrent like heftig i leken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...