Gå til innhold
Hundesonen.no

nyfødte kattunger


shira09

Recommended Posts

Hei...

pus vår fikk kattunger for 4 døgn siden...det kom først 2 og etter ca 12 timer kom nr 3...den døde etter 2 døgn...

De to andre virker i go form men er veldig små...den ene veier 87 gr, den andre 97gr...nå 4 døgn gamel...

Er det noe jeg kan gjør for disse små...kattemor er mye hos de, bare ute for å gå på do...vil ikke bruke dokassen som er satt fram til henne.

skal veie de i morgen for å se om de har lagt på seg noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er pusungene 3 uker gamle...to nydelige små...den minste av de fikk litt tillegg den første uka...men nå suger den godt av mor sin og legger fint på seg...så ikke noe tillegg før de begynner å spise selv...

Er det noen som vil ha kattunge, en tricolor og en sort og hvit hann...er nok ennå en stund til de kan gis bort.

Kattemor er og til omplassering...hun er tricolor og langhåret, ganske liten av vekst...får plass til hode hennes inni hånden, så hadde hun ikke hatt så mye pels så hadde hun lett blitt tatt for å være en kattunge ennå...men er 1 år...

Viss vi får gitt bort kattemor så beholder vi han kattungen selv...siden vi har en mons fra før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er nok ennå en stund til de kan gis bort.

Minner om at katter skal være minst 12 uker gamle før de tas vekk fra mor og til et nytt hjem.

Kanskje legge ut noen bilder? Alltid koselig det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå har vi hatt kattunger i snart 8 uker...kattmor er blitt helt gal...freser og angriper alt som rører sæ ute...noen som vet om dette er normal adferd hos katter med unger...

Er veldig slitsomt...når naboen går forbi gårdsplassen med sin hund flyver den rett på...vi har hund selv og på gårdsplassen gjør den ikke noe...men viss vi går tur med den så blir katta gal på den også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er helt vanlig, kattemor lærer ungene folkeskikk og prøver å forberede de til å "klare seg selv", altså avvender de.

Men at dere omplasserer mora for å beholde en kattunge?? Hvorfor ikke sterilisere kattemora så hun ikke skaper enda flere hjemløse kattunger hvert år?

Å bytte ut dyrene sine slik synes jeg er forkastelig.. Kastrer og steriliser de dere har istede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...