Gå til innhold
Hundesonen.no

Fransk-skrivende person søkes!


Yodel

Recommended Posts

Til Stangeutstillingen letes det nå med lys og lykter etter en fransk-skrivende person som kan skrive på førstkommende Søndag for fransk-talende dommer.

Daggodtgjørelse og transportpenger gis.

Kan du/ Vet du om nooen som kan skrive fransk og har anledning til å stille opp???

Vi mangler også 1 skriver som skriver Norsk eller Engelsk- både Lørdag og Søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, her henger jeg meg på!

Briardklubben planlegger muligens å invitere en fransk spesialdommer til vår briardspesial neste år - som er 30 årsjubileum - og skulle også fått tak i både skriver og ringsekretær som kan snakke og skrive fransk... Forslag til hyggelige fransktalende personer hadde vært kjekt :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal de skrive kritikker på fransk?

Hva med de stakkars utstillerne som ikke kan fransk da?

Synd at jeg jobber, for jeg har hatt både tysk og fransk på skolen, og klarer vel å få knotet ned fransk på ett papir enda,

Engelsk og Norsk klarer jeg også

Men jeg kan ringe ei venninne som dog aldri har skrevet på hundeutstilling før, men som er fra frankrike. Om det hadde vært en løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja- så lenge dommeren snakker fransk skal og må kritikken skrives på fransk. "Direkte oversetting" (Høre på fransken og oversette direkte til Norsk på kritikken) er ikke lov, da dommer skal ha anledning til å kontrollere det som blir sitert.

Utstillerne får finne egen "tolk" :)

Så lenge de er "lærevillige" setter vi pris på folk som ikke er utstillingsbevandret også, men det beste hadde jo vært en som kunne "systemeet"

-Men for all del- ring gjerne venninden din og hør!

Edit: jeg har jo hatt fransk på skolen i noen år selv, mais cela a été il y a très longtemps et je ne suis pas coulant, et je vais montrer mon basenjis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekke bare å dra på en vgs gå inn til de som tar fransk fordypning og spørre om det er en femmer eller sekser som vil tjene litt gryn da? :):)

EDIT; Gå via en lærer og høre om de vil tilby litt praksis, så kanskje denne femmere/sekseren tenker "Jøss, så kjekt" eller "Jess, sjangs til litt smisk" :) Det er jo faktisk en flott mulighet, til å praktisere muntlig OG skriftlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekke bare å dra på en vgs gå inn til de som tar fransk fordypning og spørre om det er en femmer eller sekser som vil tjene litt gryn da? :):)

EDIT; Gå via en lærer og høre om de vil tilby litt praksis, så kanskje denne femmere/sekseren tenker "Jøss, så kjekt" eller "Jess, sjangs til litt smisk" :) Det er jo faktisk en flott mulighet, til å praktisere muntlig OG skriftlig.

Tja... noen som kan anbefale steder jeg kan henvende meg??? Aller helst rundt. Hamar, men omkringliggende områder er også interessante!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... noen som kan anbefale steder jeg kan henvende meg??? Aller helst rundt. Hamar, men omkringliggende områder er også interessante!

Hamar Katedral skole, sier mamma. Evnt spørre en lærer om de ikke har vid. grupper i fransk.

Gjøvik vid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var stengt nå. Helt ærlig ble jeg litt lettet... Hva skal man egentlig si???

Du, jeg lurte på om vi kunne låne en "god" fransk student til å jobbe for oss i helgen? *Flaut* :)

Nei Nei, "Hei, har dere fransk for viderekommende? Kunne dere tenkt dere å tilby dem litt praksis?"

Hadde vært verre om dere skulle hatt dem til å jobbe gratis da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...