Gå til innhold
Hundesonen.no

Valg av kurs


HildeM

Recommended Posts

Hjelp! Skal jeg velge Sporkurs med Tassen eller Grunnkurs med Tikka i sommer? Tikka er BC, ikke min, men jeg har tenkt å spørre om jeg får gå ag. kurs med henne. Det er onkelen min som eier henne, og jeg pleier å trene henne, noe jeg liker veldig godt, en helt annen hund å jobbe med enn Tassen!

Greia er at jeg egentlig ikke har så veldig lyst til å gå flere kurs med Tassen, han er rett og slett umotiverende å jobbe med (beklager Tassen, men jeg er kjempeglad i deg fortsatt!). Men så er det den "Tenk om spor er greia hans?", og tenk om han ville blitt kjempemotivert og flink, og alt ble bare kjempebra?

Samtidig så har jo jeg lyst til å komme meg litt videre m.t.p. lydighetstrening, og Tikka kan være veien til det. Jeg merker selv hvor mye mer motivert både hun og jeg er når vi trener. Dette grunnkurset gikk jeg sist sommer med Tassen, og er kjempefornøyd.

Noen som har noen innspill? Trenger bare å få litt tanker rundt det, da blir det alltid litt lettere å bestemme seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan gå grunnkurset med Tikka som det høres ut som om du har mest lyst til, og så se om du kanskje kan finne et helgekurs i spor eller noe til Tassen istedet?

For regner med at du ikke kan velge begge deler pga tid eller økonomi ? Men kanskje det går med et helgekurs ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet hva du mener med umotiverende hund ja.

Hm, tror mulig jeg vill ha satset på kurs med border Collien jeg. Likevel om det ikke er din hund.

Du kommer garantert til og få masse utbytte av et kurs med en lærevillig hund. Ikke morro og dra på kurs med en hund som ikke gidder noe, ikke orker og høre eller prøve.

Du kunne jo eks. prøvd og lagt opp et spor selv og prøvd det på Tassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i alle dager, hvor lang tid tar disse kursene da? Nybegynnerkurs i ag blir en jo vanligvis ferdig med iløpet av en helg. Så med mindre det er økonomien som er greien (som det garantert hadde vært hos meg:P) så ville jeg gjort begge to?

EVT, gjør som de foreslår over her- finn en som er flink til å legge et spor beregnet på en grønn hund, sett Tassen på sporet og se om han digger det. Hvis ikke, vel- så har han jo besvart det store spørsmålet ditt :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge kursene er ukeskurs (rett etter hverandre) og de koster 6000 kr hver, så vidt jeg har skjønt. Å ta begge er uaktuelt. Ag. kurs kommer jeg til å ta uansett.

Sist grunnkurs var det en enkel innføring i spor, og det gikk jo ganske bra, men jeg føler det er litt lite grunnlag. Det jeg kunne gjort var jo å drive litt spor med Tassen her hjemme, og så dra på kurs med Tikka.

På kurs skal jeg, det er helt sikkert. Det kurset var utrolig hyggelig og sosialt, og ikke minst lærerikt! Sist gang var jeg med søskenbarnet mitt og hennes E. Springer Spaniel, og nå har hun tenkt seg på sporkurs (samme uka eller en uke senere enn grunnkurset). Så da var spørsmålet om jeg ville ta sporkurs eller grunnkurs en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, dette blir litt OT, men er det vanlig å betale 6000 for et ukeskurs? Syntes det var ekstremt mye jeg :S 1600 er det jeg tidligere har betalt for ukeskurs, men det har vært under Retrieverklubbens hundeferie i Hemsedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, dette blir litt OT, men er det vanlig å betale 6000 for et ukeskurs? Syntes det var ekstremt mye jeg :S 1600 er det jeg tidligere har betalt for ukeskurs, men det har vært under Retrieverklubbens hundeferie i Hemsedal.

Det er med overnatting på hytte. :P Foregår på fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...