Gå til innhold
Hundesonen.no

Mark


Recommended Posts

Den ene katten min har fått mark .. og derfor er det ganske garantert at både hunden,og di to andre kattene også har det..

Fikk sett dette på fredag, men rakk ikke innom apoteket.. så skal dit imorgen, og da blir di satt på kur alle sammen ..

Hunden setter seg ned,og aker seg bortover .. noe han aldri har gjort før.. :)

Men jeg lurer på et par ting ..

Hunden er 7år straks, og har ikke hatt mark den tiden jeg har hatt han ..

Når jeg nå gir markkur.. Blir det borte av seg selv ? .. I avføringen ? .. Eller ?

Åssen fungerer dette ? Aldri vært med på å ha hund(katt) med mark før ..

Er det lurt for oss mennesker å ta en kur også ?

Leste på nett at mennesker som leker, med hund som har mark, kan få i seg egg.. :blink:

Bør vi ta en markkur ?

Jeg har selvfølgelig gitt beskjed til alle vi har vært på tur med, og tilogmed noen med katt i feltet her..

Greit at folk vet om det,når det er såpass mange katter som det er her .. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google it,girl. :blink:http://www.dyreklinikk.no/kunnskap/fagarti...nd-og-katt.html

Dersom èn av kattene dine har orm betyr det nødvendigvis ikke at alle dyrene dine har det. Smitten skjer ved inntak via munnen-katter får orm ved å fange og spise smittede mus/fugler,mens hunder får det ved å mumse i seg bæsj (kattebæsj=namnam :) ) ettersom jeg har forstått det. Så det smitter ikke bare dem bor sammen,tror jeg da... Og hvertfall ikke på andre dyr i nabolaget. Spør på apoteket om du bør gi hele gjengen en kur for sikkerhetsskyld. :)

Forresten,at hunden aker seg bortover trenger ikke nødvendigvis bety at han har mark,det kan også være analkjertlene som er fulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, veterinærene jeg har vært i kontakt med har alltid presisert at dersom markkurene skal ha noen funksjon så må alle dyrene i hustanden behandles. Men kanskje dette har endret seg? Skulle ikke markkurene kun gå via resept nå eller er det jeg som husker feil? Gidder ikke å google det, er for trett :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra juni vil markmidler bli reseptbelagt ja.. Har hørt at hos valper under 1 år og katter så vil man kunne få utskrevet resept uten avføringsprøve men at man vil kreve avføringsprøver av voksne hunder.. (mulig det varierer fra klinikk til klinikk... :blink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...