Gå til innhold
Hundesonen.no

Heisann! :-)


Gjest

Recommended Posts

Hei! :D

Her kommer en presentasjon om meg og mine firbeinte. (edit: jeg skrev egentlig "liten presentasjon", men måtte ta vekk "liten" når jeg var ferdig med å skrive denne teksten :) )

Jeg er 16 år og har hundegalskap :D og trives veldig godt med det. Jeg er så godt som oppvokst i valpekassa, iallefall har vi hatt hund hele livet mitt. Jeg bor på en gård i Mosvik i Nord-Trøndelag, og vi driver med sau og ammekyr. I tillegg til dem har vi også to fjøskatter, en kanin og en undulat.

Vi har hatt border collie hele mitt liv. Da jeg var ca 5 år kjøpte min eldre søster ei sheltietispe. Hun har hatt noen valpekull på henne oppgjennom årene. Nå er tispa pensjonist forlengst og har flyttet sammen med ""kårfolka" på gården :o

Sammen med min mor driver jeg Hovdgården Kennel. Vi fikk godkjenning i 2007, og har nå vårt 2. valpekull. For mer info om kennelen, se http://www.hovdgaarden.moo.no

Hundene vi har for tiden:

Aqita er en Petit Basset Griffon Vendeen. Hun er 4 år og er ei livlig jente full av personlighet! Hun er godkjent ettersøkshund på skadet hjortevilt, og vi bruker henne aktivt på rådyrjakt. I tillegg har vi prøvd oss på utstilling, uten de helt store resultatene. Men jeg er fornøyd med rød sløyfe.

Majan's Endless Angel går under navnet Amy. Dette er ei med mye fart og energi i! :) Hun er 3 år, og vi har trent lydighet og blodspor samt at vi har vært på noen utstillinger. Jeg var på Nordenstamkurs med henne i 2008, det var virkelig lærerikt og morsomt, både for hund og eier! Selv om jeg hadde mange fordommer mot Nordenstam i forkant.. så er alle fordommene vekke nå :blink: (Det ligger forresten bilde av Amy på fremsiden til Nordenstam Hundeskoles hjemmeside :) ) Vi skal dit på spesialkurs igjen i sommer, håper på mange fine opplevelser sammen.

Bill er en korthåret Border Collie gutt på 5 år. Vi kjøpte han ferdigtrent på sau, og han er en kjempegod gjeterhund både på bane og på fjellet. Vi har hatt veldig god hjelp av ham.

Zetor er en korthåret Border Collie hann. Han er 4 år, og jeg er nesten sikker på at han har ADHD :) Som Border Collier flest har han et svært stort aktivitetsbehov og han trenger virkelig å få brukt hodet sitt. Zetor er en Border Collie - ja - men ingen gjeterhund. Jeg har trent lydighet med han, men har hatt en pause i det siste. Akkurat nå bor han hos min søster og familien.

Hovdgårdens Bianca er datter etter vår egen Aqita, og den første valpen vi beholder etter vårt eget oppdrett. Hun er født 16.04.09 (i skrivende stund 3 dager gammel) :D Mine mål med denne frøkena er at hun skal bli en god jakthund og bli godkjent som ettersøkshund på skadet hjortevilt. Mine håp er at hun kan få noen titler, enten på jakt, spor eller utstilling. Gleder meg masse til å se hvordan hun utvikler seg!

Den nye valpen uten navn har jeg og pappa bestilt sammen. Det er ei Plotthundtispe, født 11.03.09. Vi skal bruke henne først og fremst på gaupejakt, og kanskje litt villsvinjakt i sverige iblandt. Skal bli spennende å begynne pregingen på gaupe til høsten. Ser frem til neste års sesong! :)

*pust*.. det var "litt" om oss :D

Jeg må legge til at jeg har vært på hundesonen en god del for lenge siden, men ble medlem på nytt igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...