Gå til innhold
Hundesonen.no

Provit pølser-fullkost?


Tiv

Recommended Posts

Det selges i alle fall som fullfôr hos oss på lik linje med V&H og NP. Men det er lagret i en annen form og inneholder ris i tillegg til kjøttproduktene.

Det er Norsk Dyremat AS som distribuerer og produserer provit, men produktet er såpass nytt at de ikke har fått det ut på hjemmesiden sin ennå. Vil anta at det dukker opp informasjon om det der etter hvert som produktet har fått solgt litt. Jeg kan også sjekke opp hva Norsk Dyremat sier om produktet, eventuelt går det an å sende dem en epost.

http://norsk-dyremat.no/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, da vet jeg det! Hundene var helt gale etter pølsene, men jeg har blandet de i tørrmaten da. Var så greie; enkle å smuldre opp og strø over. Har plagdes med å holde vekta oppe på et par av de, selv med høyenergifòr, men med pølsene merket jeg forskjell ganske fort. De selger ikke v&h her, bare provit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du nok med fordel bruke provit for aktive hunder du, da. Hvis voffsen sliter med å legge på seg. Kun som et supplement til torrfôret mener jeg. (Provitpølsene finnes i tre varianter, men det vet du kanskje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette også frossen-pølser, eller? Lurer på hva vi skal ha med oss på ferietur til vofsene i sommer, skal være borte tre uker, og fryseboks er det jammen dårlig med i campingvogna gitt! :D Vurderer frysetørket vom med vitamin/mineraltilskudd.. :) Men dette høres jo fint ut, så derfor lurer jeg altså. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk dem ikke frosset. Vi fikk dem pakket akkurat som fersk marsipan - hvis du skjønner hva jeg mener.

Skjønner hva du mener. :) Tror du det går fint å oppbevare de i romtemperatur, og i kjøleskap når de er åpnet? Er de store forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint å oppbevare dem i romtemperatur før de er åpnet, ja! :thumbs:

Store.. Hm. De er på størrelse med en 1 kgs pølse med V&H omtrent. Kanskje litt bredere siden de inneholder en del vann og ikke er frosset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...