Gå til innhold
Hundesonen.no

Drammen Hundefestival 25. - 26. april


Peers

Recommended Posts

Denne kunne ligget en del andre steder, med tanke på at det er både valpeshow, LP, AG og rally-LP der, men en eller annen kategori må man jo velge.. :asmile:

Uansett, er det flere som skal hit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal iallefall være tilskuer og sosialisere voffan, og muligens stille på søndag :asmile:

Når skal dere i ilden da Anette ?

Klassen begynner 09.30 begge dager, og med tanke på at det er såpass få påmeldte (11 på lørdag og 9 på søndag) skal vi nok inn ganske fort.

For øyeblikket er jeg litt usikker på hvordan vi skal komme oss dit, men på en eller annen måte skal det gå :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassen begynner 09.30 begge dager, og med tanke på at det er såpass få påmeldte (11 på lørdag og 9 på søndag) skal vi nok inn ganske fort.

For øyeblikket er jeg litt usikker på hvordan vi skal komme oss dit, men på en eller annen måte skal det gå :ahappy:

Jeg vet ikke enda når vi skal stille på søndag, men hvis det passer sånn kan du jo sitte på med oss :lol:

På Lørdag tror jeg ikke jeg rekker å kjøre tidlig nok fordi jeg må kjøre kjæresten på jobb først.

Det kan jo hende det passer hjem igjen også. Men jeg skjønner at du må vite det mer sikkert, men hvis det blir krise er det bare å si fra iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke enda når vi skal stille på søndag, men hvis det passer sånn kan du jo sitte på med oss :ahappy:

På Lørdag tror jeg ikke jeg rekker å kjøre tidlig nok fordi jeg må kjøre kjæresten på jobb først.

Det kan jo hende det passer hjem igjen også. Men jeg skjønner at du må vite det mer sikkert, men hvis det blir krise er det bare å si fra iallefall!

Kjempesnilt av deg! Vi kan jo eventuelt snakkes nærmere om det? :lol:

Har du ikke fått PM ennå? Jeg ser her at det er én welsh-valp påmeldt på søndag, med møtetid kl 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesnilt av deg! Vi kan jo eventuelt snakkes nærmere om det? :ahappy:

Har du ikke fått PM ennå? Jeg ser her at det er én welsh-valp påmeldt på søndag, med møtetid kl 10.

Å det må jo være oss :D

Nei har ikke fått pm enda - men tror kanskje jeg får det i posten siden jeg ikke meldte elektronisk, og at det kanskje derfor tar lenger tid ?

Men da passer det jo på Søndag iallefall :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesnilt av deg! Vi kan jo eventuelt snakkes nærmere om det? :ahappy:

Har du ikke fått PM ennå? Jeg ser her at det er én welsh-valp påmeldt på søndag, med møtetid kl 10.

Du ser ikke tilfeldigvis når JRT skal gå på søndag og hvor mange det er? Jeg har ikke fått PM enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det må jo være oss :lol:

Nei har ikke fått pm enda - men tror kanskje jeg får det i posten siden jeg ikke meldte elektronisk, og at det kanskje derfor tar lenger tid ?

Men da passer det jo på Søndag iallefall :ahappy:

Ja, da er det nok derfor. Jeg meldte på elektronisk og fikk PM på torsdag. Blir moro å treffe dere :D

Du ser ikke tilfeldigvis når JRT skal gå på søndag og hvor mange det er? Jeg har ikke fått PM enda

På søndag er det én JRT med møtetid kl 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør man det når det bare er en? Æsj, det er jo litt kjedelig

Dommer bedømmer hunden din som normalt, og om dommer synes hunden din er god nok blir du Best i Rasen.

Det er relativt sjelden at det ikke kåres BIR-valp når det bare er en som møter - men jeg har sett det skje en håndfull ganger, når valpen har hatt så avvikende feil at dommer ikke kan forsvare å premiere den med BIR. En ting er å være uferdig, uutviklet og ha forbedringspotensiale - men jeg har for eksempel sett dommer holde tilbake BIM-rosetten på en livredd tispevalp (det var påmeldt én tispe og flere hannhunder, og dommer ville ikke ha tispa med i konkurransen om BIR, den fikk ikke bli BIM), jeg har sett dommer holde tilbake BIR-rosetten til en valp som hadde så rake og stolprete bakbein at dommer var oppriktig bekymret for hundens funksjonalitet, og kunne ikke sette opp en valp som ikke klarte å bevege bakbeina skikkelig, og jeg har sett BIR holdes tilbake på valper med feil som alltid vil være diskvalifiserende og ikke vil endre seg. For eksempel tegninger, eller at den allerede er for stor i forhold til standard.

Men som sagt, det skjer ikke så ofte.

Uansett er jo valpeshow god trening, og du får jo med deg det som skjer i ringen av tannvisning, dommergjennomgang, bevegelser i ringen, osv.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk PM i dag, og det stod det at min oppmøtetid var 00.00 :icon_confused: Og det var jo litt av et tidspunkt.

Jeg fikk min i posten i dag. Det står det samme på min. Men JRT skal i ringen kl 11, så får bare møte i god tid før det. Det sto også at jeg skal i ring 5, men der står det at det er lydighet. Får bare gå til ring 7 hvor det er valpeshow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk PM i dag, og det stod det at min oppmøtetid var 00.00 :P Og det var jo litt av et tidspunkt.

Det stod det på min og, men jeg sjekket oppmøtetiden på ringoversikten, samt at det ligger info på hjemmesiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så på oppmøtetiden i ringene jeg også, bare syns det var litt festlig :P

Jeg har snakket med andre som skkal dit som er nye i "gamet" og ikke visste hvor man eventuelt kunne sjekke, de var litt fortvilet over at de ikke hadde fått oppmøtetid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...