Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store hundebæsj debatten..


Ross

Recommended Posts

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Hehe.. bra sagt Teserere!

Kanskje vi må legge oppi 10 kr per bæsj vi legger i andres søppelkasse for å leie plass til bæsjen;) :)

Skulle fått ordnet en lapp på kassene om eiere eller leiere synes det er ok å få en bæsj i kassen sin. Hadde løst problemet for de som er fryktelig i mot det ihvertfall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En til søppel? - For det første så er det mange som ikke har dritt i sin dunk, det er ikke alle som har barn og hund vet du. Hvis man ikke kjenner forskjellen på denne lukta bør man gå til legen.

Hva er vitsen i å lukte forskjell på søpla sin uansett? :) Søppel lukter fælt, hundebææsj lukter fælt. Ingen går å sniffer på søpla sin.

Passe på som gull? - gjør man det med f.eks sin egen hage også da eller? - nei, dermed er det fritt fram for andre å bruke denne også da eller? (eller andre ting som man ikke vokter som det var gull... og det er flusst av ting)

Ok, beklager, det var en dårlig ordbruk av meg. Det jeg mente var at om man setter en hundebæsj i en annens søppeldunk, så blir det ikke dens ansvar. Altså at det ikke er noe de må forholde (derav "passe på") seg til i det hele tatt. (Hvis du her skal poengtere lukten, se det jeg kommenterte ovenfor..)

Det blir andres problem når de reagerer på at du eller andre gjør noe de reagerer på og som de har rett til, så jo,- det blir vitterlig det.

Vi kan mene det er en filleting som ikke er noe å reagere på, men det hjelper lite for de som jo reagerer på det.

ja, det er klart. Det finnes mange urimelige mennesker i verden som skaper problemer av ingenting. At de jeg ser på som de urimelige, og som reagerer/handler uten god grunn (at de sier "søppeldunken er MIN og derfor kan jeg nekte deg å kaste hundeposen din i den, hvisjeg vil Du må heller bære den med deg hjem", ser jeg ikke på som en god grunn). Har ikke så mye respekt for de som skaper problemet ut av ingenting.

Det er jo veldig merksnodig at ingen (0) kan bekrefte med hånden på hjertet at de har kastet dritten sin(uten lov) i andres dunk når eieren har stått der. Både her og på canis er det ingen.

Tja, kan ikke snakke for andre, men jeg kan tenke meg til at det er fordi man vet det er folk som reagerer på det. Men gjør det likevel fordi det ikke er noe galt i det (vise til det jeg skrev om urimelige mennesker)

Da kan man argumentere så mye man vil med at dunken står ved vei eller annet, for alle skjønner at 99,99% egentlig skjønner at de tråkker over en grense, men de gjør det likevel - kanskje det er en bagatell, men gjør det ikke mer rett for det. Det ser man jo når eieren står der... da sniker de den oppi neste dunk istedet.

Jeg skjønner utmerket eiere av dunker som irriterer seg og jeg skjønner hundeeiere - har selv hatt veldig lyst til å 'bryte' min egen praksis på dette når votter/hansker er glemt og det er vind og endel minus. Skikkelig frossen på hendene.... ja, da er det fristende. Men jeg vet jeg KAN komme til å kaste til noen som reagerer og har jeg skaffet meg hund og er så glemsk, så får jeg takke meg selv og ikke bry de som da irriterer seg på dritten med mine valg/handlinger.

Ja, jeg skjønner også de som eier dunken som får hundebæsj i seg, men jeg skjønner hundeeierne mer. Så derfor synes jeg at å kaste en og annen bæsj i andres dunk ikke er så ille. Merksnodig er jeg vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker pragmatiske, romslige, fleksible mennesker som finner praktiske løsninger, ikke sånne som leter med lupe etter problemer og mulig konfliktstoff. Jeg skal ikke nevne navn, men noen i denne tråden tilhører den siste kategorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle ting man kan være gnien og vrang på så velger man søppelbøtta? Seriøst, søppelbøtta? Det er helt ubegripelig for meg hvor smålige folk kan bli.

Smil til verden ass, smil til verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smiley-chores037.gif My precious!

Jeg innrømmer gladelig at jeg tjuvlåner andres søppelbøtter. Men jeg går ALDRI inn en port for å kaste den, det føles som ett lite overtramp fra min side. Men står søppelkassen ute på gaten og bare roper på meg, så ja, da kaster jeg i den. Var en som åpenbart var irritert på denne uttingen og skrev en lapp. Helt i orden og jeg respekterer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smiley-chores037.gif My precious!

Jeg innrømmer gladelig at jeg tjuvlåner andres søppelbøtter. Men jeg går ALDRI inn en port for å kaste den, det føles som ett lite overtramp fra min side. Men står søppelkassen ute på gaten og bare roper på meg, så ja, da kaster jeg i den. Var en som åpenbart var irritert på denne uttingen og skrev en lapp. Helt i orden og jeg respekterer det.

Genial smiley! :)

Uthever noe ssom jeg er veldig enig i, kunne ikke sagt det bedre selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uthever noe ssom jeg er veldig enig i, kunne ikke sagt det bedre selv

Så fint at du er enig med meg også da.

Var en som åpenbart var irritert på denne uttingen

Lurer på mange som irriterer seg uten å skrive lapp eller annet jeg. Uansett er det en handling som påvirker alle hundeeiere som følger god folkeskikk, for det er nå slik at det ofte blir generalisert og alle blir tatt over en kam. Så også jeg og andre får skulingen fra disse irriterte dunk eierne takket være andres handlinger.

Ikke lett å få folk til å endre syn på hundeeiere når man ikke klarer engang å få hundeeiere selv til å skjønne hvorfor man ikke bør gjøre dette - selv om om 99,99% jo vet det, men gir f... uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på mange som irriterer seg uten å skrive lapp eller annet jeg. Uansett er det en handling som påvirker alle hundeeiere som følger god folkeskikk, for det er nå slik at det ofte blir generalisert og alle blir tatt over en kam. Så også jeg og andre får skulingen fra disse irriterte dunk eierne takket være andres handlinger.

Hvor unnskyld-at-jeg-er-til skal vi hundeeiere egentlig akseptere å bli? En viss smidighet kan vi da vitterlig forvente av våre omgivelser. Sånn som for eksempel at vi kan låne et par kubikkcentimeter av søppelbøtta til folk slik at det blir lettere for oss å rydde opp etter hundene våre, og som faktisk øker sjansene for at alle plukker opp.

Hva er vanlig folkeskikk liksom, og hva er bare trist? Man kan vel lik så godt si at det er god folkeskikk å tillate et par små sorte i søpla i uka også? Sånn til glede for fellesskapet liksom.

Evt kan vi gå så innmari på pinner for folk at vi knapt tør å bevege oss ut av døra med hundene våre etterhvert i frykt for å støte en sart stakkar. Så pass på folkens, ikke la hunden pisse på en busk som kan finne på å tilhøre noen, og ikke la den snuse på et buksebein på bussen i tilfelle den legger igjen et hår eller to. Ikke glem at naboen ligger på lur med klørne godt begravd i søppelkassa si, stirrende og knurrende med et ressursforsvar som kan få den gjengse Cocker Spaniel grønn av misunnelse. Bare hans søppel skal ned i den bøtta må vite!

Smil til verden folkens, SMIIIIL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor unnskyld-at-jeg-er-til skal vi hundeeiere egentlig akseptere å bli? En viss smidighet kan vi da vitterlig forvente av våre omgivelser. Sånn som for eksempel at vi kan låne et par kubikkcentimeter av søppelbøtta til folk slik at det blir lettere for oss å rydde opp etter hundene våre, og som faktisk øker sjansene for at alle plukker opp.

Hva er vanlig folkeskikk liksom, og hva er bare trist? Man kan vel lik så godt si at det er god folkeskikk å tillate et par små sorte i søpla i uka også? Sånn til glede for fellesskapet liksom.

Nettopp, så smidig at man klarer å kaste i egnede dunker og være sitt ansvar bevist istedet for å irritere andre. Vi "låner" ikke i det jeg poengterer her, vi "stjeler" og det er er stor forskjell. At vi kan forvente smidighet er jeg enig i, men det er bare slik at noen BLIR irritert på det og vi hundeeiere vet ikke hvilke disse er. Glede for felleskapet er at alle hundeeiere er sitt ansvar bevist og retter seg etter dette - de viste om dritten før de skaffet seg hund, så det er ikke akkurat en bombe de ikke klarer å håndtere. Unnskyld-at-jeg-er-til aksepten er det vel ikke akkurat et sjakktrekk å bruke her - Den kan brukes på mye, men å tråkke over andre private eiendom/bruksrett er ikke ett argument for det syns jeg. Offentlige plasser derimot - der har vi mye vi kan bruke den til.... som friområder til hund der de kan løpe fritt (men da blir det vel "Unnskyld-at-jeg-er-hund-og-trenger-å-løpe-fritt-litt-også" ^^)

Det er utrolig mange ting folk irriterer seg over når det gjelder hunder og eiere, men å LAGE problemer uansett hvor lite bagatellmessig dette høres ut for noen her, så er det nettopp det. Man lager et problem og det er hundeeierne som gjør det. Så lite som skal til for å unngå å provosere folk med dette, men likevel kommer 'unnskyldninger/bortforklaringer' på rams fra folk her.

Vi er jo enig i at det å tillate dritt i dunken sin er flott - det er ikke det det er snakk om her. Men det er uansett verre å trampe over privat eiendom/bruksrett kontra å ikke ville ha dritt i dunken sin. Altså det ene er en mening, det andre er loven. (hvis jeg har missoppfattet loven her, så føler uansett dunkeier dette overtrampet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de som skal være super stalin rundt det med hundebæsj i søplebøtta og inget hundepiss i buskene irriterer seg like mye over kattene som går frilynt rundt og pisser og driter hvor de vil. Har hørt flere saker om hundebajs, og lest flere innlegg (type byrunden/din mening side) om hundebajs i avisa, enn jeg har hørt innlegg mot frittgående katter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som liker katter som driter og pisser rundt huset, tror du? For ikke å snakk om det j... bråket de lager når de sloss - typisk i den tiden man nesten har sovnet inn for natten.

Men en katt tenker ikke som mennesker og kan derfor ikke ta valget - ei vet den om området er privat eller ei. Samtidig er det et lite pluss med den også - den tar slike små kryp som vi kaller rotter/mus.

Med katter kan ikke eier gjøre så mye, men kastrering er en lur ting. Da gjør man et grep for å minske irritasjonen blant sine naboer - samme som at man kan gjøre grep som ikke å irritere unødig med dritten fra hunden.

Det er nok ofte slik det ble truet om i link - at den 'fornærmede' ikke bare truer å skyte hund og eier når det gjelder katt. De som er super stalin der, de avliver rett og slett katten hvis de får tak i den. (dette har jeg sett blitt gjort blant annet med hagle - ikke selve handlingen, men resultatet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tørr å påstå at det er ingen (0) som har kastet dritten sin i andres dunker, forran eieren av denne(uten å spørre). Da er det ikke vanskelig å tenke seg til hvorfor dette ikke skjer - jo, fordi de fleste med litt folkeskikk og normer skjønner at det egentlig er feil å gjøre.

Jeg tør påstå at du tar feil, og jeg VET faktisk at du tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eierne til kattene kan ikke gjøre så mye? Jo takk du de kan gjøre MYE. De kan ha de i bånd / ha de innomhus. Hunder og katter burde enkelt og greit være sidestilt på den måten. Hva gjør kattedritt så mye bedre enn hundedritt? Hva er forskjellen på en kattedritt i den nøye dyrkede og omhyggelig tatt vare på blomsterhagen din - vs. en hundedritt i søplekassa? Faktisk vil jeg påstå førstnevnte er ti ganger verre. Om ikke mer.

Og jeg ville heller hatt ti rotter på i veggen enn en kattedritt i hagen. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør påstå at du tar feil, og jeg VET faktisk at du tar feil.

Gjør nok ikke det - du leste siste del av innlegget også regner jeg med.

Eierne til kattene kan ikke gjøre så mye? Jo takk du de kan gjøre MYE. De kan ha de i bånd / ha de innomhus. Hunder og katter burde enkelt og greit være sidestilt på den måten. Hva gjør kattedritt så mye bedre enn hundedritt? Hva er forskjellen på en kattedritt i den nøye dyrkede og omhyggelig tatt vare på blomsterhagen din - vs. en hundedritt i søplekassa? Faktisk vil jeg påstå førstnevnte er ti ganger verre. Om ikke mer.

Og jeg ville heller hatt ti rotter på i veggen enn en kattedritt i hagen. Enkelt og greit.

Så da får du vel ta det opp på høyere nivå da. Om man liker ditt eller datt og er aldri så uenig i hva som er lov eller ei og hva som bør sidestilles eller ikke, så er regler og lover slik de er. Jeg liker hverken andres katte avfall eller hundens.

Er det lov å slippe ut en katt? Ja

Er det lov å ta seg til rette på privat eiendom? Nei

Hvorfor eller hva man mener om praksis/lov hund kontra katt er en helt annen debatt enn at enkelte trår over den private terskel helt bevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er noen offentlige søppelkasser i nærheten, så kaster jeg posen i nærmeste søppelkasse som står langs veien. Jeg åpner ikke grinder og slikt, ei heller inn på eiendommen til folk. Om min eneste mulighet er å kaste i kassa til noen som er i hagen, ja da spør jeg om det er ok, og det er vel bare en av hundre som da sier nei.

Går jeg langtur i svarteste skauen så plukker jeg opp med biopose om bikkja gjør fra seg ved sti, hvis ikke får det bare være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er noen offentlige søppelkasser i nærheten, så kaster jeg posen i nærmeste søppelkasse som står langs veien.

Kassene er like private der også. Det er en grunn til at de står der og det er ikke for at de er til felles bruk.

Generelt: Det er endel som har sagt det er en bagatell og ikke noe å reager på osv, men jeg blir litt skremt over folks mangel på hva som er rett og riktig. Det er masse argumenter for å overtre privat eiendom bare for at DE syns det er greit. Noen har uttalt at de ikke syns det er rart at det er krig i verden når en slik 'filleting' gjøres et stort nummer av.

Det er snedig at det hele tiden sees på fra den siden bare for at deres handlinger passer dem. Hva hvis alle har gitt f.. i lover og regler utifra som passer dem. DA hadde det blitt krig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassene er like private der også. Det er en grunn til at de står der og det er ikke for at de er til felles bruk.

Ja det veit jeg vel, men det er da for pokker bedre at man bruker andres plass i søpla enn å enten ikke plukke opp eller slenge det fra seg i veikanten, for det er faktisk det som er de andre mulighetene for mange. Og hvis du mener dette er lovbrudd, så vil jeg si at det er ti tusen ting som er verre enn å låne andres søppelkasse.

Og hvis du ska klage på at folk er såpass flinke at de bruker søppelkassene til fremmede, så får du klage på de som glemmer eller går tom for poser, og dermed ringer på hos noen for å få en pose, også kaster den i søpla deres, i steden for å la driten være på veien.

Sorry at jeg sier det, men jeg syns kanskje du kverulerer litt vel mye bare for å kverulere her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er urealistisk å forvente at en hundeeier (jeg, i dette tilfellet, siden jeg bare kan snakke for meg selv) skal bære dritten til bikkja mi i en time +- bare fordi jeg skal hive den i min egen søppelkasse. Det gidder jeg bare ikke. Så om ikke kommunen kan sette igang et tiltak for å få opp flere søppelkasser langs veier, i boligstrøk, så kommer jeg til å krenke privatlivet til noen såpass at jeg åpner lokket på kassa dems og slenger bæsjeposen nedi søppelkassa. Jeg får ikke dårlig samvittighet av det, om folk stikker trynet sitt nedi kassa og lukter før de hiver sin egen søppel får være dems sak, det er ikke sånn at jeg går igjennom søppelet dems før jeg hiver hunden mins fornødne nedi.

Tja, det er vel ditt valg å ha hund? Da er det vel ditt ansvar å fjerne etterlatenskapene også, selv om du må bære på skiten en time +-. Herr Hansen har faktisk ingenting med ditt hundehold.

Nå er det ikke relevant å si at folk gjerne må kaste i min søppelbøtte, da den står innerst i en blindvei. Det er bare vi og naboen som har hund som vi passerer med forbi der. Men jeg kan faktisk forstå at folk ikke liker det. Der skviser man plass til en siste søppelpose i dunken, bare for å oppdage neste gang man skal kaste noe oppi at hundebæsj er klint utover inni dunken - posen gikk i stykker, eller var dårlig knyttet. Så må vedkommende da vaske hundedritt ut av dunken. Festlig.

Selv har jeg spurt noen jeg har truffet på tur om det er greit at jeg bruker dunkene deres, så jeg har noen "faste" dunker jeg bruker i tillegg til offentlige. Og ja, da bærer jeg med meg posen til jeg kommer til et sted det er ok. Så mye som hundefolk irriterer allmenheten allerede ser jeg ingen grunn til å fyre mer opp under det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det veit jeg vel, men det er da for pokker bedre at man bruker andres plass i søpla enn å enten ikke plukke opp eller slenge det fra seg i veikanten, for det er faktisk det som er de andre mulighetene for mange.

[...]

ALLE har egen dunk, så dette er bare tull. Å skaffe seg hund er ikke ensbetydende med at naboer må vente seg hundedritt i deres dunk, eller tråkke oppi det. Så dette er et ikke-argument som sagt før. Det er ikke et enten eller, for ALLE har muligheten å kaste lovlig - noe annet er løgn.

Sorry at jeg sier det, men jeg syns kanskje du kverulerer litt vel mye bare for å kverulere her.

Hva er å kverulere? - vet du det, så hadde du ikke påstått dette. Skal man først diskutere, så kom nå med argumenter det er hold i istedet for å kverulere med argumenter det ikke er hold i - det er nettopp det jeg i alle fall jeg kaller for å kverulere. De som absolutt må mene en ting uten å ha argumenter med hold i for å mene det.

Der skviser man plass til en siste søppelpose i dunken, bare for å oppdage neste gang man skal kaste noe oppi at hundebæsj er klint utover inni dunken - posen gikk i stykker, eller var dårlig knyttet. Så må vedkommende da vaske hundedritt ut av dunken. Festlig.

Har en på vår 'rute' som opplevde dette. Til de bruker ganske mange å kaste posen, da de er siste plass å kaste hvis man vil ha det i en dunk (lovlig eller ei) før man må gå ganske langt før man kan kaste den. Dunken hans var tom og han kastet noe søppel - traff og ødela posen med dritt og det stinket og griset til ja(jeg kom forbi akkurat da). Så han skulle "stukket nesen oppi" som noen argumenterte med her for å se først - for ille at man må det i egen dunk. Jeg har aldri brukt deres dunk, selv om jeg har fått lov fra de til å gjøre det. (kom i snakk med de pga jeg varslet de om en buss som kjørte ned postkassen deres) De er greie folk, men har fått et ille syn på hundeeiere. Jeg bruker ikke dunken deres for da kan andre se og tro det er greit å kaste der - samtidig gjør det meg ikke noe å bære den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE har egen dunk, så dette er bare tull. Å skaffe seg hund er ikke ensbetydende med at naboer må vente seg hundedritt i deres dunk, eller tråkke oppi det. Så dette er et ikke-argument som sagt før. Det er ikke et enten eller, for ALLE har muligheten å kaste lovlig - noe annet er løgn.

Hva er å kverulere? - vet du det, så hadde du ikke påstått dette. Skal man først diskutere, så kom nå med argumenter det er hold i istedet for å kverulere med argumenter det ikke er hold i - det er nettopp det jeg i alle fall jeg kaller for å kverulere. De som absolutt må mene en ting uten å ha argumenter med hold i for å mene det.

Jeg har faktisk ingen egen dunk, jeg må låse meg inn i søppelhus som ikke står i nærheten av leiligheten min om jeg ska kaste i "min" dunk. Og som andre sier, det er urealistisk å forvente at man ska gå mange timer med hundeposen.

Ja selvfølgelig har man valg det selv å ha hund, men hallo, man bør da kunne være litt medmenneskelig? Og det er akkurat det man er når man velger å bruke en annen sin dunk.

Greit, om du mener jeg ikke vet hva det å kverulere eller diskutere er, så får det heller bare være.

Nå syns jeg vel kanskje denne "diskusjonen" har sklidd en smule ut etter hva TS egentlig spurte om, nemlig folks meninger. (og min mening har jeg gitt, så får man være enig eller ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ingen egen dunk, jeg må låse meg inn i søppelhus som ikke står i nærheten av leiligheten min om jeg ska kaste i "min" dunk. Og som andre sier, det er urealistisk å forvente at man ska gå mange timer med hundeposen.

Din, offentlig eller til noen du har lov å kaste til er ikke noe problem. Det er ikke urealistisk at folk tar ansvar for sine valg og innretter seg deretter. Det minste man kan forlange fra hundeeiere er at de ikke irriterer og plager andre med sitt hundehold. Så kort ned turen da - flere turer eller mer aktivisering med f.eks trening. Man innretter seg skjønner du - ikke vanskelig det. Det er urealistisk at ANDRE må innrette seg etter dine valg. Forøvrig bor vi likt ser jeg - begge i rekkehus og felles søppelhåndtering (vi har avsug)

Ja selvfølgelig har man valg det selv å ha hund, men hallo, man bør da kunne være litt medmenneskelig? Og det er akkurat det man er når man velger å bruke en annen sin dunk.

Hvor i all verden er medmenneskeligheten hen med å trampe på andre og bryte loven?

Det du sier er at jeg kan komme hjem til deg og gjøre akkurat som jeg vil. Gå inn og bruke alt du/dere har, lage fest, bruke bilen og altså gjøre hva som passer meg, kanskje jeg tar med hunden eller kanskje bilen når jeg drar. Hvordan du klarer å se på dette som medmenneskelighet er en gåte for meg.

Hadde jeg/man SPURT og fått lov, så ja,- da er det snakk om å være grei/medmenneskelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør nok ikke det - du leste siste del av innlegget også regner jeg med.

Jeg svarte på en konkret påstand, og påstod altså at den var feil. Noe den definitivt er.

Hvordan kan du så hevde at du ikke tar feil?

Jeg VET at noen har kastet posen i kassa til folk mens de har sett på, faktisk kassa til noen man VET at misliker hunder, og som er sære ekle mennesker..

Altså tar du feil, folka så på, to fine bæsjeposer ble kastet nedi dunken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eierne til kattene kan ikke gjøre så mye? Jo takk du de kan gjøre MYE. De kan ha de i bånd / ha de innomhus. Hunder og katter burde enkelt og greit være sidestilt på den måten. Hva gjør kattedritt så mye bedre enn hundedritt? Hva er forskjellen på en kattedritt i den nøye dyrkede og omhyggelig tatt vare på blomsterhagen din - vs. en hundedritt i søplekassa? Faktisk vil jeg påstå førstnevnte er ti ganger verre. Om ikke mer.

Og jeg ville heller hatt ti rotter på i veggen enn en kattedritt i hagen. Enkelt og greit.

Ha katten i bånd eller inne??? Jeg tar det som en meget dårlig spøk. Hunder og katter er absolutt ikke det samme, så nå må du passe deg litt for hva du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg er greit og burde være greit;) sjøl har vi egentlig ikke naboer så har vel ikke skjedd her, men uansett den som eiger søppeldunken er ikke den som tømmer den. Er mange viktigere ting å henge seg opp i, feks at folk ikke plukker opp etter hunden sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...