Gå til innhold
Hundesonen.no

Dommere moss HK

HHC

Recommended Posts

• Svar 111
  • Created
  • Siste svar
Ja, mente selvfølgelig flere grupper.

Okei, takk for svar. Ja regner jo med at de fleste vet hva de driver med.

Bare syns det var mye, men skjønner det litt bedre nå :ahappy:

Dommerutdannelser foregår forskjellig fra land til land, og etter å ha stilt noen ganger vil du erfare at dommere prioriterer forskjellig ting, og det er klart at en allround kanskje ikke er like god på alle rasedetaljer på alle raser. Derfor synes jeg det er nyttig og riktig å stille for mange forskjellige dommere, slik at en får et mer helhetlig bilde av hunden.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner annonsen her, det er annonsene i neste nummer av Hundesport, åpnes som PDF.

Ah, se der ja! En dommer jeg ikke har stilt for eller hørt om tidligere, så da blir det litt research. Vi stiller nok uansett, jeg har abstinenser :whistle:

Hit kommer jeg!

Første valpeshowet til valpisen :rolleyes2:

Øh, har du fått valp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Tenkte å stille valpen vår som da akkurat har blitt 4 mnd. Men jeg er jo helt grønn på utstilling.. Dansk svensk gårdshund står ikke oppført som raser som skal stille? Får jeg heller ikke da stilt en dansk svensk gårdshund valp??

På nkk, står det at de skal stilles da, men ikke i den annonsen som er linket til over ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Ja hvis jeg klarer å holde nervene i sjakk! hehe.. og hvis frøkna lærer seg å ikke spurte og dra i båndet med engang jeg prøver å trene på å løpe i "ringen" :P

Jeg var kjempe nervøs første gang, men de roer seg som regel ned når man er i ringen. Du ska gå valpeshow ikke sant? Da er ikke kravene til å gå pent så høye. Diego drar og spretter litt innimellom, men vi har fått bra kritikk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kjempe nervøs første gang, men de roer seg som regel ned når man er i ringen. Du ska gå valpeshow ikke sant? Da er ikke kravene til å gå pent så høye. Diego drar og spretter litt innimellom, men vi har fått bra kritikk for det.

Jada, jeg skal bare gå valpeshow, heldigvis! Og jeg har fortsatt nesten en mnd på meg til å trene, så noe bedre blir det jo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldte på siste dagen jeg. Kjekt og evnt få et lite cert til, siden den ene cert dommern vår dømmer stor-cert på Elverum.

Skal også stille kooikertispen jeg stilte til NV på Hamar, hun kan få championatet sitt denne dagen (ikke stilt siden Hamar) så det blir spennende! :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner dere dommerlista til denne utstillinga? for det er Moss 25.-26. juli det er snakk om her eller???

Venter på PM om mottatt betaling og greier også jeg, men det pleier kanskje å ta litt tid??? Er min første utstilling, så blir litt på tuppa her... :icon_redface::innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner dere dommerlista til denne utstillinga? for det er Moss 25.-26. juli det er snakk om her eller???

Venter på PM om mottatt betaling og greier også jeg, men det pleier kanskje å ta litt tid??? Er min første utstilling, så blir litt på tuppa her... :innocent::icon_redface:

Dommerliste ligger her.

PM kommer vanligvis 1-2 uker før utstillingen arrangeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle akkuratt sjekke om vi hadde fått opnevnt dommer på valpene, og det er STORE dommerendringer i år...

Noen som har hørt om :

Diogo Ramalho, Portugal ???

Ja, så det. Faktisk ingen endringer på hundene jeg skal stille - så glad for det :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...