Gå til innhold
Hundesonen.no

Dommere moss HK


HHC

Recommended Posts

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Har heller ikke sett noen annonse derifra, så hvordan de har fordelt rasene er ikke helt sikkert. Men de pleier å ha denne utstillingen samme helg som SKK Ransäter (også i år) og da passer de på at rasene IKKE kolliderer med den utstillingen.

SKK Ransäter ser slik ut: Lørdag: gruppe 2,4,5,6,8 - Søndag: 1,3,7,9,10. Så Mosseutst. gjør troligvis motsatt (selv om de kanskje ikke har med ALLE gruppene, da..)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Ikke enda? Dette er dårlig syntes jeg :)

Det er nesten tre måneder til utstillingen, så er det egentlig så dårlig? Ja, jeg er utålmodig selv etter å få vite dommer - men før internett (og ja, jeg husker tiden før internett) måtte en jo bare vente på annonsen i Hundesport, og den kom da gjerne i siste nummer før påmeldingsfristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten tre måneder til utstillingen, så er det egentlig så dårlig? Ja, jeg er utålmodig selv etter å få vite dommer - men før internett (og ja, jeg husker tiden før internett) måtte en jo bare vente på annonsen i Hundesport, og den kom da gjerne i siste nummer før påmeldingsfristen.

Med tanke på hvor tidlig en del andre klubber/avdelinger legger ut, så syntes jeg det er litt treigt ja...

Men intet annet valg enn å vente :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Kan man ikke bare sende en mail til klubben og høre når de har tenkt å legge den ut da?

Annonse bør jo uansett komme i Hundesport nå i mai og de har sikkert annonsen klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja okei takk :thumbs:

Har fått intrykk at det skulle være en i juni og jeg, emn da blingser jeg nok- igjen. hehe..

Det er mulig det er flere utstillinger i Moss, kanskje miniatyrhundklubben har noe.

Men den vi snakker om er Moss og omegn hundeklubbs utstilling i Moss siste helga i juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Takk for linken :ahappy:

Jeg har null peiling på utstilling, så dette er sikkert et dumt spørsmål, men er det vanlig at en dommer dømmer raser i så mye som 3 forskjellige raser?

Jeg antar du mener grupper, og ikke raser? Svaret er uansett ja.

Du vil komme over allrounddommere som er autorisert for å dømme alle raser, og du vil finne spesialister som bare dømmer en håndfull raser. Alt er normalt.

En dommer som kun dømmer en håndfull raser vil ikke bli brukt så veldig mye, derfor er det vanlig at mange dommere utvider autorisasjonen. De som blir dommer synes jo stort sett også at det å dømme er morsomt, lærerikt, engasjerende og givende, og får dermed glede av å utvide autorisasjonen til flere raser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...