Gå til innhold
Hundesonen.no

Stiv i baken etter påsketur!


Recommended Posts

Hei!

Zorba er utrolig stiv i baken etter påsketur på fjellet. Litt usikker på hva jeg skal gjøre..

De siste to dagene på fjellet før vi dro hjem halta bikkja etter turen. Ikke hele tiden men og og till haltet han. Og no som vi er hjemme ser vi hvor stiv han er i baken. Altså han er stiv i hele baken. (bakføttene og "rompa")

Og nå er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre..

Skal jeg prøv og massere han selv? evt. hvordan skal jeg massere?

Eller skal jeg ta han med/bestille time til noe massør?

Han er forresten 9 nå,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Zorba er utrolig stiv i baken etter påsketur på fjellet. Litt usikker på hva jeg skal gjøre..

De siste to dagene på fjellet før vi dro hjem halta bikkja etter turen. Ikke hele tiden men og og till haltet han. Og no som vi er hjemme ser vi hvor stiv han er i baken. Altså han er stiv i hele baken. (bakføttene og "rompa")

Og nå er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre..

Skal jeg prøv og massere han selv? evt. hvordan skal jeg massere?

Eller skal jeg ta han med/bestille time til noe massør?

Han er forresten 9 nå,

Huff. Jeg vet virkerlig hvordan du har det. Jeg har en blandingshund (Teddy) som har samme problemet. I det siste så har det utviklet seg til å bli mer en bare ved harde turer, eller høy aktivisering. Jeg tok med meg Bikkja til dyrlegen, nå går han på remadyl morgen og kveld. Det hjelper utrolig, jeg merker ikke noe på ham etter det!

Det er vistnok noe som kan skjer med eldre hunder av stor/middels størrelse. Jeg fikk med meg en brosjyre fra dyrlegen om ledd problemer. Der står det: " Når hunden blir eldre starter nedbrytingen av brusken. De fleste eldre hunder har leddproblemer i en eller annen grad". Store hunder er mer utsatt for leddproblemer med alderen....

Så, jeg ville tatt ham med til dyrlegen, slik at de får kjenne på ham, eventuelt gi ham noe mot vondten.

Håper det ordner seg for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...