Gå til innhold
Hundesonen.no

Krøllehester og søtehunder!

SoppenCamilla

Recommended Posts

De er allergivennlige.. :ahappy: Men renrasede da *fnis*

Er det Lene Jensen sine hester ?

Nydelige bilder av både hundene og hestene!

Ja, det er det :)

Næh, det var jo bare brunt. :P

Det er brunt OG blått! :shocked:

Da får jeg vel ta bilder selv, da :D

Forresten er babyminikrølle (også kalt Penny :D) en nokså håpløs model. Hun følger jo bare etter, og vil spise den veldig spennende snoren på kameraet.

Men jeg har tatt noen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er brunt OG blått! :shocked:

Da får jeg vel ta bilder selv, da :ahappy:

La ikke merke til det jeg, vel. :P Jaja, ta du.

Forresten er babyminikrølle (også kalt Penny :D) en nokså håpløs model. Hun følger jo bare etter, og vil spise den veldig spennende snoren på kameraet.

Men jeg har tatt noen :)

Ta fler! :D;) Neida, jeg skjønner hva du mener. Jeg vil ha med babyminikrølle hjem! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Bildespam, fra de to første dagene foreløpig :icon_confused:

Dag 1: Hele gården var dekket av tåke, og det så ut til å bli dårlig vær hele påsken. Men hva betyr vel det, når jeg endelig får møte igjen babyjenta mi og de andre? :icon_confused:

IMG_8079_2.jpg

IMG_8078_2.jpg

Yndlingsjenta mi ;)

Floridasteile.jpg

Vakrest i verden :hug:

IMG_8072_2.jpg

IMG_8066.jpg

IMG_8069_2.jpg

Og Fire. Kosehesten ;)

Dag 2: Både værmeldinga og vi tok feil, og sola skinte neste morgen. Perfekt for kos og photoshoot! :P

IMG_8119_2.jpg

IMG_8165.jpg

IMG_8123_2.jpg

IMG_8107.jpg

IMG_8150_2.jpg

IMG_8152.jpg

Deilige, deilige Oreo-kaka fra Camilla :P

Kommer masse mer når jeg får lasta ned bildene fra mitt kamera og. Og når Photoshop vil samarbeide igjen :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_8366_2.jpg

IMG_8365.jpg

Fire og jeg napper vinterpelsen av hverandre.

IMG_8401_2.jpg

Hingsten Trevino syns vitaminer var oppskrytt, men Ia lurte ham til slutt.

IMG_8236-1.jpg

Sonata får av seg vinterpelsen. Èn bøtte er allerede full.

IMG_8196_2.jpg

Penny (babydoodle) drukner i halmen...

IMG_8127_2.jpg

Datter og mor. Florida og Sassy

IMG_8261_2.jpg

Fire og påskegjesten (pappan til Ane) fant hverandre.

IMG_8250.jpg

Kose føllene...

IMG_8259_2.jpg

Fire drikker rett av vannslanga. Man har ikke mer moro enn man lager selv :wub:

IMG_8241_2.jpg

Det er våååår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krøllete hester?! har jeg aldri sett før...Nesten som en megasau,hihi... Nydelige :wub:

De er allergivennlige og verdens snilleste hester. Når man har hestegale barn med "severe astma and allergy" må man ty til utradisjonelle metoder. I motsetning til visse hunderaser, er denne rasen aldeles renraset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er allergivennlige og verdens snilleste hester. Når man har hestegale barn med "severe astma and allergy" må man ty til utradisjonelle metoder. I motsetning til visse hunderaser, er denne rasen aldeles renraset.

*ler*

Fine bilder! Jeg er virkelig fascinert av de hestene der altså :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen herlige skapninger! Herlige bilder, tipper dere hadde tidenes beste påske.

Ja, den var super! Den første morgenen hjemme sto jeg og grein på kjøkkenet fordi hverdagen virket så jævli triviell og jeg savnet hestene sykt. Nå griner jeg kanskje litt lett for tulleting og ikke fullt så lett når det virkelig er alvor, men det å være så nær alle disse dyrene over flere dager, gjorde noe med meg. Skulle jeg hatt dem på heltid, ville jeg ikke orket jobb i tillegg. Det var da virkelig en heldagsjobb eller to i seg selv. Fatter ikke hvordan Lene klarer det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang må du komme på besøk, da vet du. Det er alltid behov for ekstra hender... :)

Det vil jeg veldig gjerne! Jeg var rimelig aktiv med hest tidligere, og kjenner at jeg savner det altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg veldig gjerne! Jeg var rimelig aktiv med hest tidligere, og kjenner at jeg savner det altså...

Vi skal være hestepassere andre helgen i juni. Da er det sannsynligvis et rimelig nyfødt føll der i tillegg til de ti hun har nå. Det hadde vært koselig med besøk. :asmile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...