Gå til innhold
Hundesonen.no

Staffen min Ailo

TonjeRA

Recommended Posts

• Svar 330
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
ja da vil vi ha MASSE bilder her inne :D hvis ikke du får tid, skal jeg altids få lagt inn noen for deg :D

Hehe...skal nok alltids få tid til å legge inn endel bilder...:P Blir nok ikke få heller... :D Tenkte jeg skulle slenge inn et bilde i fotokonkuransen her på doggis også...Hvis jeg får tatt et bra bilde som passer til temaet "våryr" da... :) Ser for meg en løpende Ailo ute på plenen eller noe...eller kanskje et søtt sjarmtroll med 17. mai sløyfe...:P (Håper ingen rapper ideen min nå....)

ja, det overasket meg ikke. :P Husker når vi skulle få Luna. Var nesten tortur å vente sånn. :P

Hehe...er det lenge siden dere fikk henne da?

Skrevet

Da sitter jeg og venter på mail fra oppdretter angående øyelysing, blodprøve og vekt på Ailo...:) Trur det skal gå bra, men er spent likevel! :) skal bli gøy å se hvor mye den lille klumpen veier nå...

Ellers så har jeg jo fortsatt nedtelling til torsdan da...Skal jobbe helt til 16.30 i morra, så da kommer dagen heldigvis til å gå fort!!!! Nå er det søren ikke lenge til vi henter han!! Torsdag morgen mellom 07.00 og 08.00 setter vi nesa mot Vesterfernabo, og drømmen har snart gått i oppfyllelse!! :D:)

Skrevet

Hehe...takk! :)

skulle få mer info fra oppdretter i morra...Hun var litt sliten i kveld, så skrev bare en kort mail! :) Skjønner godt at det tar på å ha valpekullet på straks 8 uker, en valp på 4 måneder og to voksne staffer i tillegg til å være gravid selv! :)

Skrevet

Å såå spennende.. det er nesten de siste dagene/timene som er verst. Men da kan man jo bare tenke tilbake på alt man har ventet allerede. Og du har jo ventet veldig lenge har jeg forstått!

Blir kjempegøy å se masse bilder og sånn også!

Skrevet

Ååå Gud, som jeg gleder meg til i morra!!! Nå har vi ordna forsikring til krabaten, og absolutt alt er klart til vi henter han! :) Kjekt å ha han forsikret fra første stund, HVIS det skulle skje noe f.eks på veien hjem...

Kommer MASSE bilder i morra, det skal jeg love dere!! Tenk at drømmen snart skal gå i oppfyllelse!! dette har jeg lengtet etter i mange år! :lol:

Skrevet

Da er Ailo på plass i sitt nye hjem!! :getlost: Turen hjem i dag (på 5 timer) gikk kjempe fint...Ailo sov stort sett hele veien, men var med ut og luftet seg da vi stoppet for å kjøpe is. Da hoppet og spratt han rundt som bare det, og det virket som han koste seg i sola og nøt all oppmerksomheten...

Her kommer noen bilder fra i dag...noen er tatt hos oppdretter, noen i bilen, andre hjemme hos oss...

SDC10535.jpg

SDC10550.jpg

SDC10549.jpg

Ailo med det store gapet

SDC10547.jpg

SDC10545.jpg

SDC10558.jpg

SDC10557.jpg

SDC10569.jpg

SindreogAilopgulvet.jpg

Skrevet

Tusen takk! :ahappy: Flere biler kommer i løpet av helgen! :wub:

Skjønner godt at du gleder deg ja...Har egentlig ikke gått helt opp for meg at Ailo er min ennå...:getlost::wub:

Skrevet

Så utrolig nyydelig :ahappy:

Håper å se masse bilder snart :wub:

Gratulerer masse da=) Gleder meg til å møte dere=)

Har en samboer som kjenner seg litt misunnelig her :getlost:

Skrevet
Så herlig :D Gratulerer så mye, håper du spammer tråden med bilder.

Tusen takk! :P Skal ikke se bort ifra at det kommer noen flere bilder i løpet av dagen... :P

Gratulerer :wub: Gleder meg til å se han på treff etter hvert :P

Takk! :wub: Gleder meg til å treffe dere og...

Så utrolig nyydelig :P

Håper å se masse bilder snart :P

Gratulerer masse da=) Gleder meg til å møte dere=)

Har en samboer som kjenner seg litt misunnelig her :getlost:

Tusen takk...Kommer nok flere bilder i løpet av dagen vil jeg tro! :D

Skjønner godt at samboeren din er misunnelig jeg altså.... :P Ailo er litt av en sjarmør! :ahappy:

Se der ja:-D

Så utrolig kos da:-D

Gratulereeeeeee :D

Takk, takk...:wub:

Skrevet

Grattis med valp, han var rett og slett superherlig..! :getlost: Nyyydelig liten bamse.. :ahappy: Liker staffer jeg, flotte hunder! :wub: Lykke til, og henger meg på bildeønskninger....!

Skrevet
Åååhh, så herlig! Gratulerer masse! Han var bare så fin! :P

Tusen takk! ;) Koselig at du liker han! ;)

Grattis med valp, han var rett og slett superherlig..! :P Nyyydelig liten bamse.. :P Liker staffer jeg, flotte hunder! ;) Lykke til, og henger meg på bildeønskninger....!

Tusen takk! :P Han er et fantastisk lite sjarmtroll! :P staffer er nydeligge skapninger! :P

Her kommer noen bilder fra i dag...

SDC10595.jpg

SDC10581.jpg

MegogAilogutten.jpg

JegogAilosover.jpg

Ailopsinfrsteutstilling.jpg

SDC10622.jpg

SDC10615.jpg

SDC10613.jpg

SDC10603.jpg

SDC10602.jpg

SDC10600.jpg

SDC10630.jpg

SDC10627.jpg

SDC10623.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...