Gå til innhold
Hundesonen.no

Staffen min Ailo

TonjeRA

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • Svar 330
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Da har vi vært på utstilling igjen! Denne gangen i Båstad, arrangert av Norsk Rottweiler klubb.

Dommer: Frode Jevne, Norge

Kritikk:

Maskulin hanne av meget god type og helhet,

velformet hode, velplasserte øyne, velplasserte ører,

meget god hals og rygglinje, tilstrekkelig kroppet for alderen,

tilstrekkelig benstamme, velutviklet, velgående, herlig temerament,

Velvist!

Plassering: 2BHK

Er kjempe fornøyde med knallkritikk og en ellers bra dag!

Skrevet

Har vært ute en tur med kameraet i helgen også... :D Her er resultatet:

Skulle ønske jeg kunne få gjort noe med øynene til Ailo på de bildene her, men uansett kjekt å ha en liten hjelper når man skal bytte sengetøy altså... ;)

IMG_6649.jpg

IMG_6650.jpg

IMG_6651.jpg

Meget fornøyd med det ferdige resultatet:

IMG_6653.jpg

Et par bilder av Ailo fra helgens utstilling:

IMG_6668.jpg

IMG_6666.jpg

Også noen bilder vi tok i skogen i dag helt til slutt. Desverre litt dårlig kvalitet på noen av dem, men begynte jo å bli mørkt så innmari tidlig!! :D

IMG_6815.jpg

IMG_6796.jpg

IMG_6804.jpg

IMG_6808.jpg

IMG_6814.jpg

Skrevet
Gratulerer med bra resultater i helga :)

Så fine bilder de nye bilden var.

Takk, takk.... :D

Så ut som dere kosa dere i skogen ja :D hvor var dere?? håper vi får blitt med en tur i morra eller noe :)

kosa oss som bare det vi vettu! :lol: Var bare rett borti nabolaget her! :P

Jeg har seinvakt i morra, og har endel å gjøre hjemme siden vi drar såpass tidlig på fredan...men mulig vi får til en kort tur likevel vettu! ;) Moro det! :D

• 2 weeks later...
Skrevet

Har prøvd å ta noen halloween-bilder av Ailo! :( Hehe...Han ser jo ut som ei forvirra ku stakkar!! :(

IMG_6927.jpg

IMG_6926.jpg

IMG_6925.jpg

IMG_6921.jpg

Tok et par av Kita også...

Her ser hun ordentlig ondskapsfull ut:

IMG_6922.jpg

Her er den blå forvirra elgen:

IMG_6924.jpg

IMG_6923.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...