Gå til innhold
Hundesonen.no

Påske vs. Jul.

Tapper

Jul eller Påske  

61 stemmer

1. 1.

• Påska
      11
    • Jula
      43
    • Usikker
      0
    • Ingen
      7

Recommended Posts

Kom til å tenke på hva jeg liker best av jul og påske, og lurer derfor hva dere liker best :whistle:

Jeg fant ut at jeg tror jeg liker påska bedre enn jula, i alle fall hvis jeg sammenligner med forrige jul, som var ganske stusselig egentlig.

Jeg liker påska best for da er det påskeegg, skuterkjøring, ikke pakke-mas, slappe av, Harry Potter -lesing, familie, festing og appelsiner. Sa jeg påskeegg?? ;);)

Hva med dere? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker påska først og fremst fordi det er vååååår (trallalla vår...)! Og høytider som gjør at man bruker masse penger man ikke har på folk som ikke fortjener det (altså IKKE meg.. :whistle: ) sånn at man ender opp med ingen penger til de som veldig fortjener det (altså meg! :rolleyes: ) er ikke så kult egentlig... Jeg er en sånn som aldri greier å være fornuftig når det gjelder julegaver så....

Så påske! *slå fast*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best jul, jeg. Mest fordi jeg aldri har hatt noe spesielt høytidelig forhold til påske. Så er jeg mer med familien i jula, og i påsken har jeg ofte kjørt mer min egen greie og ikke hatt så mye familietid. Kommer heller ikke fra en familie hvor det er så mye mas og styr med hvor dyre/mange pakker man skal kjøpe så jeg har heller ikke den negative erfaringen med det. Hos oss handler jula først og fremst om familie, god mat og avslapning :whistle:

Påsken har sin sjarm den også, og kommer på en god andreplass (finnes det en tredjeplass? hehe..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula er for meg den eneste høytiden i året - påska er jo bare en ferie, en ferie som betyr at nå kommer våren og det er på tide å ta fram sykkelen igjen. :whistle:

Jula derimot er familie, gaver, masse mat, total avslapping og omtanke - og er i det hele tatt et lyspunkt i en ellers stappmørk og slitsom vintertid. Så sånn sett liker jeg vel jula best. Den er virkelig noe å glede seg og se fram til. Påska kommer på en tid hvor jeg uansett har det bra, fordi det begynner å bli lysere, mildere og mer sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påsken! Helt klart!

Julen er så "påklistra". Folk stresser og styrer så dem nesten påfører seg magesår og hjerteinnfart. Jeg føler den er påtvunget, om man ikke vil gjøre tradisjonelle ting så MÅ man liksom.

Man MÅ ikke reise på påske fjellet, man MÅ ikke reise i kirken til påske, man MÅ ikke høre på en spesiell musikk osv.

Nei, jeg tar heller påske altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Anbefaler deg å prøve huken multisele, det er den eneste jeg har prøvd som min hund klarer å trekke i uten å bli hes. Har prøvd ulike trekkseler men huken multisele er det eneste som fungerer her. Bor du i Oslo eller nærheten kan du få prøvd størrelser hos Brukshunden, men du får kjøpt på nett også. 
    • Enig med siste her, lildog har jeg prøvd og den var helt ubrukelig. Jeg er veldig fornøyd med tracktive, har den på begge hundene og katten. Kan være litt treig til å finne posisjon noen ganger, men uansett raskere enn både lildog og mitt spor som jeg også har prøvd. 
    • Tja, min forrige hund måtte ha små måltider gjennom hele dagen, ellers ble hun kvalm og spydde hun magesyre. Det feilte henne ikke noe utover det at magesekken ikke tålte å bli helt tom. Det hunden jeg har nå sultestreiket i sitt tidligere hjem og kunne gå dagevis uten mat. Hun klarer seg like fint på ett stort måltid daglig som flere små. Jeg har prøvd OMAD selv, og jeg klarer faktisk ikke å spise ~2000 kalorier (som er mitt dagsbehov for vedlikehold) på ett måltid. Fasting kan sikkert være positivt for noen individer i noen tilfeller, men jeg tror absolutt ikke det er noe som passer for alle.
    • Det var lenge siden! Hvis du faktisk skal ha noe særlig sol og varme så er det sør-Spania som gjelder. Kanariøyene hvis du vil være værsikker. Det kan være ganske hustrig ellers i sør-Europa, og husene der er jo ofte ikke laget for vinter og ikke spesielt godt isolert. Heller ikke i Spania, forsåvidt. Kanskje se på feriehusutleiere som Novasol og den type ting?  Tenker du å fly eller kjøre? Det blir jo fort dyrt å fly tre store hunder fram og tilbake i cargo.
    • Jeg har begynt å se etter sydendestinasjoner pga helsa, og tenker at hvis jeg blir ufør så blir det å tilbringe vintrene der nede. Jeg vil ha noe veldig rolig, ei hytte ved et stille fjellvann med bare en dagligvarebutikk i nærheten hadde funka, liksom, men jeg sliter litt med å orientere meg. Er det noen som har forslag til feriedestinasjoner for ei litt pysete dame med to mellomstore (alaskan husky og storpuddel) hunder? 🙈 Pris har en del å si, jeg vil helst ikke blakke meg 🙈
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...