Gå til innhold
Hundesonen.no

Tolking av dikt...


Blondiemamma

Recommended Posts

Cohello:

"Da hun så inn i hans øyne, så hun speilbilde av den hun alltid hadde lengtet etter å være"

Hva er din tolking av diktet?? Er det en enda dypere mening i diktet en hva ordene sier??? jeg er håpløs på tolking :)

Det betyr vel muligens at det hun så var hvordan han så på henne? Og at han så på henne som "bedre" enn det hun føler selv at hun er...

Ikke særlig god på dikttolkning jeg heller altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det hele diktet? Ser ut som et fryktelig dårlig dikt uansett. Finn noe annet å bruke tida på, vil nå jeg si. Om det finnes noen dypere mening, er det "poeten" som prøver å si: "Se på meg, så dyp jeg er." Sludder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det hele diktet? Ser ut som et fryktelig dårlig dikt uansett. Finn noe annet å bruke tida på, vil nå jeg si. Om det finnes noen dypere mening, er det "poeten" som prøver å si: "Se på meg, så dyp jeg er." Sludder.

Vet ikke helt. .jeg fikk bare diktet på et kort sammen med en veldig nydelig blomst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt. .jeg fikk bare diktet på et kort sammen med en veldig nydelig blomst..

Ooops, ikke til forkleinelse for noen, men det var litt jålete. Kan være ektefølt nok for det, men jeg aner ikke hva det betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller at hun sammen med ham er det mennesket hun lengter etter være?

Ellers var dette en vakker tolkning da:

BC-Stitch:Det betyr vel muligens at det hun så var hvordan han så på henne? Og at han så på henne som "bedre" enn det hun føler selv at hun er...

Synest det var et nydelig dikt å få av noen jeg, blomster eller ei. (litt blaut for sånt noe....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller at hun sammen med ham er det mennesket hun lengter etter være?

Ellers var dette en vakker tolkning da:

Synest det var et nydelig dikt å få av noen jeg, blomster eller ei. (litt blaut for sånt noe....)

Ja jeg vet.... *smiler stort* :);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cohello:

"Da hun så inn i hans øyne, så hun speilbilde av den hun alltid hadde lengtet etter å være"

Hva er din tolking av diktet?? Er det en enda dypere mening i diktet en hva ordene sier??? jeg er håpløs på tolking :)

Og jeg er sær nok til å elske å tolke dikt... ;)

Men sliter litt med denne da.. Fordi det på en måte er en dobbelthet som ødelegger litt det jeg ville tro var poenget..? Når man ser inn i noens øyne så vil man jo gjerne se sjelen, den virkelige "jeg" i personen. Og der inne kan man eventuelt se "den personen man alltid har ønsket å være? Ser man et speilbilde så vil man jo se seg selv...? Mao vil man se seg selv være den man alltid har ønsket å være? Det kan jo være at meningen er at i hans øyne så hun seg selv, sett med hans øyne, og at den HAN så faktisk var den hun ønsket å være. At den hun alltid hadde lengtet etter å være faktisk var den hun var, hun hadde bare ikke sett det før...?

(sånn blir et innlegg når man tenker mens man skriver.... :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...