Gå til innhold
Hundesonen.no

Ulv eller malamute?

Guest Belgerpia

Recommended Posts

Fiine malamuten :)

Den gangen jeg hadde malamute var det stadig noen som trodde at han var ulv også...

Han skremte livskiten ut av naboen og hans kamerater en mørk kveld han var ute og løp på egenhånd (det var ikke noe han fikk lov til nei...) bare ved å trave forbi dem på passe avstand, de var sikre på at det var ulv *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jente fra Fredrikstad, som nesten må kalles for en ulvekspert, mente bestemt at dette var en fjellulv.

Hørtes jo mest ut som de hadde snakket med ei ungjente som syntes ulver var dritkuuule.... :)

Tror jeg ville lagt vekt på "nesten" i bruken av denne eksperten for framtiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. :)

Sist gang jeg passet huskyen Onyx, så klarte hun å få seg ut av halsbåndet mens jeg var på skolen. Men pappa så plutselig at hun vandret rundt i hagen så da tok han henne inn.

Senere når mamma var i butikken traff hun en dame som bor like ved oss, og hun sa at hun hadde sett en ulv i hagen sin! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.

- Den var veldig lik denne, og like bedagelig anlagt. Den var ikke redd selv om det kun var det kun et par meters avstand fra bilen og ulven. Jeg er ikke veldig positiv til ulv, men må innrømme at det var en mektig og flott opplevelse, sier han.

Den var sikkert så bedagelig anlagt at du kunne gått bort og klappet den også.

Jaja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Burde ikke en journalist sjekke litt før han/hun trykker en slik ting? F.eks se på bilder av fjellulv da.

Vel, jeg synes faktisk at journalisten skal ha for at hun sjekket opp ting når jeg sendte henne en mail med bilder av en malamute som så veldig ut som ulven, og linket til Alpha-gruppen så hun kunne lese om ulv.

Hun mailet tilbake og sa at hun satte pris på korrigeringen faktisk og avisen rettet det jo opp.

Nei folk må se til å få på seg briller! Det er jo ikke mulig å ta sååå feil vel???

På den andre siden; folk påstår jo også at dette er ulv :rolleyes:

2lmsbp3.jpg

Herregud, du ser da vel at det der er en uvl eller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse spør ofte eldre naboer om er ulv og.... Bonden trodde det var to rever forresten da de kom løpende over jordet for å hilse på han første gang vi traff han.. Jeg bare ba han om å kikke litt ekstra nøye på dem, så han ikke skyter dem neste gang :wub: (han er forøvrig en god venn nå da :D))

IMG_3200.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...