Gå til innhold
Hundesonen.no

Ulv eller malamute?

Guest Belgerpia

Recommended Posts

Fiine malamuten :)

Den gangen jeg hadde malamute var det stadig noen som trodde at han var ulv også...

Han skremte livskiten ut av naboen og hans kamerater en mørk kveld han var ute og løp på egenhånd (det var ikke noe han fikk lov til nei...) bare ved å trave forbi dem på passe avstand, de var sikre på at det var ulv *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jente fra Fredrikstad, som nesten må kalles for en ulvekspert, mente bestemt at dette var en fjellulv.

Hørtes jo mest ut som de hadde snakket med ei ungjente som syntes ulver var dritkuuule.... :)

Tror jeg ville lagt vekt på "nesten" i bruken av denne eksperten for framtiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. :)

Sist gang jeg passet huskyen Onyx, så klarte hun å få seg ut av halsbåndet mens jeg var på skolen. Men pappa så plutselig at hun vandret rundt i hagen så da tok han henne inn.

Senere når mamma var i butikken traff hun en dame som bor like ved oss, og hun sa at hun hadde sett en ulv i hagen sin! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.

- Den var veldig lik denne, og like bedagelig anlagt. Den var ikke redd selv om det kun var det kun et par meters avstand fra bilen og ulven. Jeg er ikke veldig positiv til ulv, men må innrømme at det var en mektig og flott opplevelse, sier han.

Den var sikkert så bedagelig anlagt at du kunne gått bort og klappet den også.

Jaja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Burde ikke en journalist sjekke litt før han/hun trykker en slik ting? F.eks se på bilder av fjellulv da.

Vel, jeg synes faktisk at journalisten skal ha for at hun sjekket opp ting når jeg sendte henne en mail med bilder av en malamute som så veldig ut som ulven, og linket til Alpha-gruppen så hun kunne lese om ulv.

Hun mailet tilbake og sa at hun satte pris på korrigeringen faktisk og avisen rettet det jo opp.

Nei folk må se til å få på seg briller! Det er jo ikke mulig å ta sååå feil vel???

På den andre siden; folk påstår jo også at dette er ulv :rolleyes:

2lmsbp3.jpg

Herregud, du ser da vel at det der er en uvl eller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse spør ofte eldre naboer om er ulv og.... Bonden trodde det var to rever forresten da de kom løpende over jordet for å hilse på han første gang vi traff han.. Jeg bare ba han om å kikke litt ekstra nøye på dem, så han ikke skyter dem neste gang :wub: (han er forøvrig en god venn nå da :D))

IMG_3200.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...