Gå til innhold
Hundesonen.no

Leilighet i Oslo med dyr?


Tuttifrutti89

Recommended Posts

Hei!

Lurte på om noen visste om en leilighet i Oslo som kan leies fra og med juli/august i oslo hvor vi kan ha med en hund?

Har selvfølgelig søkt på finn.no og lignende,men veldig få leiligheter som tar dyr.

På forhånd takk for tips :lol:

Påskehilsner fra oss :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lurte på om noen visste om en leilighet i Oslo som kan leies fra og med juli/august i oslo hvor vi kan ha med en hund?

Har selvfølgelig søkt på finn.no og lignende,men veldig få leiligheter som tar dyr.

På forhånd takk for tips :lol:

Påskehilsner fra oss :lol:

Vel vår leilighet blir ledig fra med 31 april. men jeg tror ikke de leier ut med engang, tror de kommer til å pusse opp litt først. Er ikke i Oslo da, men på Strømmen 2 mil fra oslo. 70kvm i ett hus. 1 mål hage og gang avstand til storsenteret og bussmuligheter til byen er ca 8-14 ganger i timen. (forskjellige ruter og tidslengde) :) 

vi betaler 7500,- + strøm  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo vært ypperlig. Men, vi vil jo egentlig ikke leie før 1. august vi da.. Vet du noe mer om når de skal pusse opp og sånn da? Hadde du kunnet spurt om når de vil ha nye leieboere? Hadde vært helt fantastisk!:lol:

Er det forresten lett å komme seg til Oslo derfra? Hvor lang tid tar det?

Tusen takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo vært ypperlig. Men, vi vil jo egentlig ikke leie før 1. august vi da.. Vet du noe mer om når de skal pusse opp og sånn da? Hadde du kunnet spurt om når de vil ha nye leieboere? Hadde vært helt fantastisk!:lol:

Er det forresten lett å komme seg til Oslo derfra? Hvor lang tid tar det?

Tusen takk:)

Nei jeg aner ikke mere enn det jeg skrev. Men jeg kan forhøre meg :)   Som sagt det er 2 mil til Oslo. det tar 5 minutter til furuset og 10 inn til sentrum :D Kollektivt tar 20min til 1 time avhengig av buss og når på døgnet :D 

Det er kort til jorde, skog og mark, gode småturerer er også mulig her. Samtidig som at du skal bare gå 1 km bort så har du motorveien nedenfor deg med tilgang ned dit såklart. En del cavalierer her også, blant annet oss(vi flytter bare to km bort i gata skjønner du :lol: )

Men jeg skal forhøre meg :) Tror jeg har bilder av kåken lagt ut på nett :P *leite*

Edit: FinnerBilder her, men jeg har ikke kjøkken og bad med da, men kjøkkenet er ganske så stort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...