Gå til innhold
Hundesonen.no

God hundeseng


Recommended Posts

Trenger tips til en god hundeseng. Har brukt biabed i alle år + en gang en stoffseng fra Kennel eller hva det heter. Liker biabeden veldig godt blant annet fordi den er så lett å rengjøre, men jeg synes ikke holdbarheten er så skrekkelig god, egentlig. De to vi har hatt har holdt i ca 3 år hver. Stoffsengen utgikk ganske kjapt fordi den var et mareritt å rengjøre, den sugde til seg alt av sand og hår og dessuten var den hvit *ler* Mulig jeg kan skylde på at jeg var utilregnelig i gjerningsøyeblikket (altså da den ble kjøpt) -det var jo salg, jo!

Jeg kan vurdere stoffsenger nå også, spesielt fordi den minste firbente er mer varmesøkende av seg og nok vil sette pris på noe som er varmere enn en biabed, men da gjerne en stofftype som ikke suger til seg alt av hår, men som er relativt lett å rengjøre. Den største firbente er allergisk mot ull og storfè, så sengen må ikke være av ull eller ekte skinn.

Forslag, bilder og erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Niks ingen forslag desverre skriver bare for si det var da svært kort levetid på Bia beddene dere har hatt!Bruker de jeg også og forrige pelsen elsket senga si,lå kun i den hun.Da senga var 10 år og uten en skramme tenke jeg den umulig kunne være like myk så fikk en ny.

Nå er den senga 3 år og har en til som er like gammel(hadde 2 hunder en periode)Like fin de også.Lykke til med finne seng da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker ikke stoff senger som tiltrekker seg hår jeg eller og glemte si at jeg også har en sånn fin hundepute som er lett tørke av.Ikke så varm da men.Sjekk www.hundsomhobby.no og Lero pute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker faktisk sengene fra IKEA jeg.. :lol: Jeg har to stykker. Mellomstor og liten. Når de blir skittene (De er i bomull) så hiver jeg de i vaskemaskina. Null problem. De holder jo helt sikkert ikke i ti år, men de er skitbillige så det gjør ikke meg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv stor fan av Biasengene :-) Ellers har jeg Gaupa senger. Disse har og holdt i mange år. Mer madrasstypen. Lette å holde rene (jeg putter trekket i vaskemaskin), og med nok fyll, så hundene liker dem.

Ellers tror jeg Bia er det mest holdbare man får innen gruppen hundeseng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig fan av Biabed og har god erfaring med merket. Jeg solgte 2 Biabeder etter Sophus og de så helt nye ut da jeg solgte de, men var blitt ca 4 år gamle. Jeg bruker teppe i Biabeden, enten teddy teppe eller fleece - lett å vaske og ikke så dyrt om de skulle bli ødelagt. Lille frysepinnen min foretrekker teddy til vanlig og saueskinn når det er ordentlig kaldt.

Forøvrig liker jeg også godt sengene fra Ikea, de er geniale til å ha i bilburet, lette å vaske og gode nok med teddy teppe i synes Sølve. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det trekket som ikke holder eller er det hele senga?

og om du ønsker så kan man jo kjøpe stofftrekk til biabedene også :lol:

Det er trekket som går opp i sømmene. Valgte sist å kjøpe en helt ny bia da jeg synes trekket var så pass dyrt, men det var trekk i samme stoff som biaen er laget i. Stofftrekk er jo en idè, det er kanskje billigere?

IKEA seng har jeg ikke sett, hvordan er de? Vi har jo ikke IKEA her nord, vet dere :lol:

Hvordan er sakkosekktypene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trekket som går opp i sømmene. Valgte sist å kjøpe en helt ny bia da jeg synes trekket var så pass dyrt, men det var trekk i samme stoff som biaen er laget i. Stofftrekk er jo en idè, det er kanskje billigere?

IKEA seng har jeg ikke sett, hvordan er de? Vi har jo ikke IKEA her nord, vet dere :lol:

Hvordan er sakkosekktypene?

Jasså?  Men har ikke dere en felleskjøpet e.l. oppe hos dere? Der er alt som heter bia bed, madrass og trekk mye billigere enn andre steder. Nytt trekk koster jo kun 100,- lappen for stor str. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså?  Men har ikke dere en felleskjøpet e.l. oppe hos dere? Der er alt som heter bia bed, madrass og trekk mye billigere enn andre steder. Nytt trekk koster jo kun 100,- lappen for stor str. :lol:

Joda, felleskjøpet har vi :lol: Det var ikke dyre trekket, nei! Men stoff da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her:

65580_PE177119_S3.jpg

Maja liker i allefall ikke denne sengen/madrassen. (Da er det mye bedre med pshyco-hundeseng eller sofaen :lol: )

Har også ei Zipp high quality bed som brukes, tror den kommer i store str også, men kan sikkert være ett herk å vaske...

Tror jeg også skal sjekke Biabed, virket veldig bra. Og man er alltid på utkikk etter noe bra hundeutsyr :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig glad i biabedden, men mine hunder synes den blir for kald alene. Jeg har derfor kjøpt meg ei barnedyne med trekk som jeg bytterpå. Dyna ligger oppi biabedden, og voffsene elsker å ligge der! Barnedyne er billig og greit da!

Ellers så har jeg ei gammel skuvseng med madrass, fleecetepper og puter i på stua til hundeseng! Knall bra løsning, både for oss to-bente som slipper hundehår i sofaen, og de fir-bente som får ligge i sin egen 'sofa'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den ikke skal stå på utstilling i stua, så er en vanlig skumgummimadrass delt i 2 (eller flere) på tvers perfekt syns jeg. Veldig billig i og med at du får 2 (eller flere) "senger ut av en. Du kan bruke vanlig strechlaken rundt hele madrassen som det er bare å hive i maskina :lol: Billig trekk har de på jysk! Fant råååsa strechlaken til 20 kr jeg og kjøpte en haug til dette formålet hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å,var litt bra høre det var trekket og ikke hele senga som ble ødelagt etter så kort tid.Aldri brukt sånnt trekk jeg men,vanlig teppe.

Har ikke et ekstra trekk over hvis det er det du tenker på? Er biabeden in naturale. Så går den opp i sømmene. Den forrige hadde tre aussier i seg, hvorav en var veldig til graver, så den fikk rimelig røff behandling. Den vi har nå har forsåvidt også tre hunder ligget i, men ingen av dem noe gravere. Likevel har den gått opp i sømmene, så ikke helt fornøyd...

Har litt lyst på sånn fatboy sakkosekk/madrass :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det var sånnt trekk som hører til ja.Da var det ikke så bra kvalitete på de nei.Mine har blitt pent brukt da men,likevel etter så mange år er sømmene helt fine!Er nok litt forskjellig.

Enig de Fatboy sengene er veldig fine :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig glad i biabedden, men mine hunder synes den blir for kald alene. Jeg har derfor kjøpt meg ei barnedyne med trekk som jeg bytterpå. Dyna ligger oppi biabedden, og voffsene elsker å ligge der! Barnedyne er billig og greit da!

Ellers så har jeg ei gammel skuvseng med madrass, fleecetepper og puter i på stua til hundeseng! Knall bra løsning, både for oss to-bente som slipper hundehår i sofaen, og de fir-bente som får ligge i sin egen 'sofa'

Hadde også dyne en gang i biaen, dundyne, faktisk og det var veldig populært hos hundene! Den var desverre ikke så holdbar, gikk ikke så lang tid før det ble hull og det begynte å komme ut dun. Mulig den hadde holdt lengre med de to hundene vi har nå :)

Om den ikke skal stå på utstilling i stua, så er en vanlig skumgummimadrass delt i 2 (eller flere) på tvers perfekt syns jeg. Veldig billig i og med at du får 2 (eller flere) "senger ut av en. Du kan bruke vanlig strechlaken rundt hele madrassen som det er bare å hive i maskina ;) Billig trekk har de på jysk! Fant råååsa strechlaken til 20 kr jeg og kjøpte en haug til dette formålet hehe

Vi bor i liten leilighet, så det meste som er utenfor skap blir på utstilling :P Dessuten er jeg vel litt kresen og vil at det skal se pent ut også :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en Rogz seng? http://www.mypets.dk/product.asp?product=387 Jeg har en slik, og der får du kjøpt ekstra trekk til madrassen. Jeg må vaske sengen til bikkja ofte pga husmiddallergi, og med ekstra skift, går det kjempegreit. Har også en Buster Sleep http://www.avifauna.dk/product_info.php?cP...dffa85ee03144ea som bikkja bare elsker, men ikke fullt så enkel å holde ren. Den er bare å kaste i vaskemaskinen, men tar jo evighter å tørke...

Begge sengene fås i Norge, har bare lagt linker til det første som kom opp under googling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...