Gå til innhold
Hundesonen.no

Ringtrening i Trondheim

xxx12345

Recommended Posts

Hva om man tar det sånn rett etter "arbeidstid"? Da er det sikkert ikke så mange på den parkeringsplassen vil jeg tro.

Kl 16, på parkeringsplassen på Statoil?

Kanskje lurt å ta det litt senere? Kl. 16 er jo akkurat når folkene som jobber på Statoil skal hente bilene sine og kjøre hjem.. Så da vil jeg egentlig tro at det er mye av både biler og folk der.

Regner med vi kommer :whistle: Litt avhengig av tid og sted da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Om formen min ikke er den beste, så kan jeg kanskje være "dommer" slik at det blir litt mer realistisk? Skal prøve å komme meg ned til de minste også, om da ikke noen tar med ett bord :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Ja, fint om noen vil ta med bord. Sikkert vært fin trening for Selma det, at en "fremmed" ser litt på henne oppå et bord. Og arti om du er dommer Dratini :)

Skal prøve mitt beste. Det viktigste er jo at det blir positivt for hundene :whistle: Og å gjøre "settingen" med dommer osv er jo viktig for at de skal bli trygge på situasjonen fremover, iallefall for de som forstsatt stiller på valpeshow. Gleder meg jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om man tar det sånn rett etter "arbeidstid"? Da er det sikkert ikke så mange på den parkeringsplassen vil jeg tro.

Kl 16, på parkeringsplassen på Statoil?

Greit for meg uansett klokkeslett (nesten), man har da lærerferie.

Om formen min ikke er den beste, så kan jeg kanskje være "dommer" slik at det blir litt mer realistisk? Skal prøve å komme meg ned til de minste også, om da ikke noen tar med ett bord :whistle:

Jaaaa, tøft med liksomdommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Har "ferie" hele året jeg :)

Btw: Sykkelstiene o.l. rundt der er vel "brukbare" nå? Tenkte at junior kunne evt ta med seg sykkelen sin :)

Han sykler ikke langt avgårde, men noe bør jeg finne på for å aktivisere han også. Og han er toppers med alle hunder, så om noen trenger "barne-sosialisering" så er han med :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fint om noen vil ta med bord. Sikkert vært fin trening for Selma det, at en "fremmed" ser litt på henne oppå et bord. Og arti om du er dommer Dratini :P

Jeg kan godt ta med bordet mitt :banana:

Har "ferie" hele året jeg :icon_redface:

Btw: Sykkelstiene o.l. rundt der er vel "brukbare" nå? Tenkte at junior kunne evt ta med seg sykkelen sin :P

Han sykler ikke langt avgårde, men noe bør jeg finne på for å aktivisere han også. Og han er toppers med alle hunder, så om noen trenger "barne-sosialisering" så er han med :P

Ja, barne-sosialisering høres bra ut :( Micko er ganske usikker på barn, siden han egentlig ikke kjenner noen, og de han har møtt har vært ganske voldsomme og bråkete <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Jeg kan godt ta med bordet mitt :icon_redface:

Kjempe!

Ja, barne-sosialisering høres bra ut :banana: Micko er ganske usikker på barn, siden han egentlig ikke kjenner noen, og de han har møtt har vært ganske voldsomme og bråkete <_<

Gutten er 5 år og engasjerer seg egentlig lite i andre hunder, dvs han går ikke bort til fremmede hunder. Men om jeg (eller sambo/pappa) tar kontakt med fremmed hund, så tar han også kontakt. Han har respekt for alle hunder uansett størrelse og alder (og jeg synes dette er veldig gode egenskaper, for jeg vil ikke at han springer bort til alle kjente/ukjente hunder uten at eieren og vi er til stede :P ). Og når han hilser på hunder er han rolig og ikke "oppfarende" og brå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten er 5 år og engasjerer seg egentlig lite i andre hunder, dvs han går ikke bort til fremmede hunder. Men om jeg (eller sambo/pappa) tar kontakt med fremmed hund, så tar han også kontakt. Han har respekt for alle hunder uansett størrelse og alder (og jeg synes dette er veldig gode egenskaper, for jeg vil ikke at han springer bort til alle kjente/ukjente hunder uten at eieren og vi er til stede :banana: ). Og når han hilser på hunder er han rolig og ikke "oppfarende" og brå :icon_redface:

Høres supert ut! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, kl 16 i påska tror jeg ikke det er så mange på gjesteparkeringa akkurat, men vi kan godt ta det senere.

Ah, jeg tenkte ikke på at det er påske jeg :icon_redface:

Da er det sikkert ikke så mye folk der nei :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Kan noen ta med kamera? Skulle gjerne prøvd å få tatt et oppstillingsbilde av lillemor her.

Jeg kan jo ta med kamera? Det tar jo "rimelig bra bilder" (avhenger mest av meg bak kameraet her i gården :yes: )

Dette høres veldig koselig ut ja:)

kanskje jeg skal ta med meg min poppcorn whippet å komme en liten tur å få trene med han.

Men må se an om det er noe annet som skjer først.

Gjør det da (altså kom på treninga) :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...