Gå til innhold
Hundesonen.no

Ringtrening 26. mars


ToneS

Recommended Posts

Fine bilder ja! Jeg har putta noen av de i bloggen min jeg :icon_cry:

Takk! Greit ja. :P

Har forresten flere oppstillingsbilder av Selma, hvis du vil ha? Kan sende de til deg på mail, da får du de i større utgave også..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Greit ja. :icon_cry:

Har forresten flere oppstillingsbilder av Selma, hvis du vil ha? Kan sende de til deg på mail, da får du de i større utgave også..?

Ja, takk!! sarabsteine@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, takk! sarabsteine@hotmail.com

Sendt :P

Fine bilder! Må le av bildene av Symra, enkelt å få henne til å stå pent ja. MonaB klarte det ikke en gang! :P

Takk :icon_cry:

Mona: Jeg får ikke til å sende bildene til deg. Kommet i retur to ganger nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det var noen LP bilder her, ellers hadde jeg tenkt "jaja, ny form for utstillings oppstilling dette her" :icon_cry:

Hehe, det er da sånn de skal stå, er et ikke? :P (hun trente på innkalling eller noe slikt hvis jeg husker rett..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringtrening70.jpg

Må bare spørre, for dette lurer jeg alltid på når jeg ser bernen sennenhunder....

Er denne hunden EKSTREMT tjukk, eller ser det bare sånn fordi det er slik fassong denne rasen har. Kjenner man ribbeina når man klapper hunden liksom? Får meg liksom ikke til å tro at det der kan være pels. Magen ser ut som den henger liksom...!

Dette er ikke vondt ment, jeg bare lurer veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendt :P

Takk :)

Mona: Jeg får ikke til å sende bildene til deg. Kommet i retur to ganger nå..

Hmm, så rart :)

Godt det var noen LP bilder her, ellers hadde jeg tenkt "jaja, ny form for utstillings oppstilling dette her" :)

Hæ, synes du ikke hun sto fint der??? :shocked::)

Må bare spørre, for dette lurer jeg alltid på når jeg ser bernen sennenhunder....

Er denne hunden EKSTREMT tjukk, eller ser det bare sånn fordi det er slik fassong denne rasen har. Kjenner man ribbeina når man klapper hunden liksom? Får meg liksom ikke til å tro at det der kan være pels. Magen ser ut som den henger liksom...!

Dette er ikke vondt ment, jeg bare lurer veldig!

Nei han er ikke tjukk, jo det ER faktisk pels(og til dels fasong, han er for kort og kompakt), ja man kjenner ribbeina lett, og du er mer enn velkommen til å kjenne på han om vi skulle møtes på utstilling en gang, om du ønsker det.

Han veier forøvrig 10 kilo midre enn hva som er normalt på en bernerhanne på den alderen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre, for dette lurer jeg alltid på når jeg ser bernen sennenhunder....

Er denne hunden EKSTREMT tjukk, eller ser det bare sånn fordi det er slik fassong denne rasen har. Kjenner man ribbeina når man klapper hunden liksom? Får meg liksom ikke til å tro at det der kan være pels. Magen ser ut som den henger liksom...!

Dette er ikke vondt ment, jeg bare lurer veldig!

Albin er mer lavstilt og kortere i kroppen, og han har en enorm pelsmengde, så synet bedrar.

Det blir for eksempel urettferdig å sammenligne ham med Bella, som er mer høystilt (har mer korrekte proporsjoner for en berner) og er rimelig nedrøytet - hun avslører hele sin skjønnhet i all sin nakenhet.

En berner skal ikke ha en like aerodynamisk kroppsfasong som enkelte andre raser - de har for eksempel ganske godt hvelvede ribbein som jo gir mye bredde i seg selv. Da Even var syk ble han rimelig tynn, men han fikk ikke opptrukken buk av den grunn - de har en "rettere" underlinje når de er ferdig utviklet, unge bernere har en oppløpen og uferdig buk (som jeg har hørt andre kommentere virker som en korrekt underlinje, for at de ikke skal se tykke ut).

Jeg fikk høre i helga at bernere må være overvektige for å vinne, fordi dommerne liker de store bernerne, men en kraftig berner er en som har beinstamme og naturlig bredde, en kan ikke spise på seg cert og gruppeplasseringer...

For øvrig stilig bilde av Bella, Mona, regner med at Hilde legger det ut under valpeplaner etter hvert?

Artig å se Gullen i aksjon også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei han er ikke tjukk, jo det ER faktisk pels(og til dels fasong, han er for kort og kompakt), ja man kjenner ribbeina lett, og du er mer enn velkommen til å kjenne på han om vi skulle møtes på utstilling en gang, om du ønsker det.

Han veier forøvrig 10 kilo midre enn hva som er normalt på en bernerhanne på den alderen. :)

Jeg stoler på deg :) Men har ikke noe imot å kosemose han uansett altså :)

Albin er mer lavstilt og kortere i kroppen, og han har en enorm pelsmengde, så synet bedrar.

Det blir for eksempel urettferdig å sammenligne ham med Bella, som er mer høystilt (har mer korrekte proporsjoner for en berner) og er rimelig nedrøytet - hun avslører hele sin skjønnhet i all sin nakenhet.

En berner skal ikke ha en like aerodynamisk kroppsfasong som enkelte andre raser - de har for eksempel ganske godt hvelvede ribbein som jo gir mye bredde i seg selv. Da Even var syk ble han rimelig tynn, men han fikk ikke opptrukken buk av den grunn - de har en "rettere" underlinje når de er ferdig utviklet, unge bernere har en oppløpen og uferdig buk (som jeg har hørt andre kommentere virker som en korrekt underlinje, for at de ikke skal se tykke ut).

Jeg fikk høre i helga at bernere må være overvektige for å vinne, fordi dommerne liker de store bernerne, men en kraftig berner er en som har beinstamme og naturlig bredde, en kan ikke spise på seg cert og gruppeplasseringer...

Takk for svar. Jeg har liksom tenkt at det er litt rart at det ikke finnes en eneste berner som ikke er overvektig! Men da er det altså bare kroppsfassongen som er slik da :) Det var bra! Søte hunder er det i hvertfall!

Yippie blir også beskylt for å være feit forresten. Hun har så sinnsykt mye pels på rompa! Men hun får lite mat, så ribbeina stikker egentlig godt ut (hun er vel egentlig litt tynn, men ser så tjukk ut hvis hun er passe :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg har liksom tenkt at det er litt rart at det ikke finnes en eneste berner som ikke er overvektig! Men da er det altså bare kroppsfassongen som er slik da :) Det var bra! Søte hunder er det i hvertfall!

Det kan være vanskelig å bedømme en hund som står rett opp og ned - men når de løper skal du se at overlinjen holder, de ruller ikke, osv. Og når du kjenner på dem, selvfølgelig.

Her er for eksempel min berner oppstilt, og hun var i fin kondisjon da: http://latruda.zensible.net/bilder/forside...n11mnd_ly02.jpg

Hehe, og nei, hun har ikke dobbelthake, bare et litt dårlig plassert halsbånd og ujevn pelskvalitet pga røyting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være vanskelig å bedømme en hund som står rett opp og ned - men når de løper skal du se at overlinjen holder, de ruller ikke, osv. Og når du kjenner på dem, selvfølgelig.

Her er for eksempel min berner oppstilt, og hun var i fin kondisjon da: http://latruda.zensible.net/bilder/forside...n11mnd_ly02.jpg

Hehe, og nei, hun har ikke dobbelthake, bare et litt dårlig plassert halsbånd og ujevn pelskvalitet pga røyting.

Sant det :) Det er bare jeg som ikke er vandt til at de ikke har oppsving under buken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre, for dette lurer jeg alltid på når jeg ser bernen sennenhunder....

Er denne hunden EKSTREMT tjukk, eller ser det bare sånn fordi det er slik fassong denne rasen har. Kjenner man ribbeina når man klapper hunden liksom? Får meg liksom ikke til å tro at det der kan være pels. Magen ser ut som den henger liksom...!

Dette er ikke vondt ment, jeg bare lurer veldig!tynn han er.

:yes: MIN Albin ekstremt TJUKK..? :yes:

:yes: Han er nok ikke det nei.. Han bare ser sånn ut. Han har masse, kraftig pels, og den tette, kompakte kroppen hans får han til å se tjukk ut, uansett hvor tynn han er. Det blir heller ikke noe bedre av at han har så korte bein.

Han er faktisk finest når han er "nedrøyta"...noe han har vært bare en gang, tror jeg. Selv da hadde han nok pels, men med såpass lite at kroppen hans kom mer til sin "rett"..om dere forstår.

Bella er slank, men er likevel et par kilo tyngre enn Albin. Ho er da også hakket høyere enn han.

Albin var ved siste veiing, sist onsdag, rundt 46 kilo. Han har aldri vært tyngre enn det, han er vanligvis et par kilo lettere.

Jeg liker Albin som han er jeg, og det er mange som faller for det "bamsete" utseendet hans.

Det er faktisk første gang jeg ser bildene...er så sjelden her på Doggis for tida.

Fine bilder da, Tone S. Selv de jeg tok...hehe.. Du har en kjempesøt hund. :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...