Gå til innhold
Hundesonen.no

Potesokker til liten hund?


Recommended Posts

Dina er skikkelig sårbeint pga salt og grus og snø. Jeg har prøvd med potesalve, men det er ikke godt nok. Noen som vet av forhandlere av potesokker til små poter? Tipper potene hennes er ca 2-3 cm brede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt Gresshoppa potesokk fleece m/skinnsåle størrelse small til min dachs. Så kanskje du kunne kjøpt disse i x-small til din fox terrier. Prøvde disse i butikk, er ofte det beste når man ikke vet hvilken størrelse man skal ha.

Vi prøvde mange potesokker før vi fant disse.

Men så må du jo også se hva/når du skal bruke de til. Er jo forskjellig til hvilket underlag du går på.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Vil tro at X-small vil passe til henne da ja. Hvor kjøpte du disse? Jeg har ikke sett at de har så små potesokker i butikker her, men da kan jeg kanskje finne de på nettet. Jeg skal bruke de til turgåing på salt/snø/asfalt med masse grus. Kommer ikke til å bruke de i dyp snø eller skaresnø, noe spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du gjøre det litt billigere? Kjøp da barnesokker med antiskli på, dekk dem med gaffatape, og vips har du billige og fungerende sokker som vil passe en liten hund.

Det finnes noen fra Ulvang tror jeg som har antisklien i form av små poter :) Så det passer jo bra til hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal kjøpe sånn ballerina sokker til henne? De er jo dekt under hele foten. Spørs om det blir lørvete rimelig fort om det bare er små gummi poter under sokken. Skal jo bruke de ute på tur. Slike ballerina sokker har de sikkert også på hm :)

Har sendt mail til en nettbutikk (husker ikke hvilken) som selger gresshoppa sokker. Håper de minste er passe til henne. Blir vel uansett billigere å kjøpe ballerina barnesokker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke barnesokker, må du nok dekke hele sokken med teip. Jeg prøvde å bare feste de på toppen, men det klabbet noe sykt mye, den falt av (men var festet på dressen så hun gikk med foten inni dressen). Jeg syns ikke det fungerte i det hele tatt, men det hang nok sammen med føret. En annen ting er at de er jo ikke vanntette med mindre du surrer teip rundt hele sokken heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget potesokker selv jeg. Av fleeceteppe, sydde på borrelås og sprayet med impregneringsspray. Funka helt utmerket mot salt. Sikkert glatt på ren is og sånt, men da brukte vi dem ikke, brukte dem kun på salta veier.

2246793319_83e02fb294.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka har alltid brukt potesokkene som man får tak i på Høøks, men i år har hun bestemt seg for at potesokker er TEIT å ha på :)

Så jeg bruker enten sklisikre eller vanlige barnesokker fra H&M og har på sånne selvklebende hestebandasjer på rull rundt sokkene, fungerer kjempe bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulvang sine med ulvepotene er dyre. Du får de med hundepoter og kattepoter på H&M. Mye billigere. :-)

Sant sant, grunnet til at vi brukte det var at det var blitt kjøpt inn som julegave til kusinene mine, og så ble det aldri gitt bort, så da fikk storegutt bruke de selv.. som da måte vi ha sportstape rundt store deler av sokken (prøvde med sånn elektrisk tape, men det løsnet fort..!)

Men det er jo lett å lage noe selv.. personlig har jeg tenkt å kjøpe Ruffwear sine, men det er fordi jeg har planer om å gå på litt fjellturer, blant annet Besseggen og da trengs det noe litt mer solid enn "ballerina"-sokker :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vet beds kan man enkelt klippe til selv og er veldig populært for bruk i bilbur. 
    • Hei! Kjøpte nylig et pent brukt 4Pets Herkules hundebur, men jeg trodde det ville være enklere å finne pute til det. Er dette en eldre versjon av 4Pets sine bur? Finnes det en type hundeseng man kan klippe til selv, som ikke er ren ull? Bikkja er fryktelig varm av seg.
    • Goldentispe av utstillingslinjer høres ut som kan passe fint, men bare husk på at alle valper og unghunder er generelt krevende og at trening på å takle å være hjemme alene en hel arb.dag kan ta lang tid. 
    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...