Gå til innhold
Hundesonen.no

Endelig kommer det valper.


Guest Gråtass

Recommended Posts

Gratulerer med 5 velskapte, livskraftige valper! ;)

Veldig synd med de to som døde, men det er jo sånt som så ofte skjer i hundeverdenen. ;)

Jeg hørte nylig om en Leonbergertispe som fikk 13 valper, der alle døde. De var enten dødfødte, eller hadde en slags kromosomfeil eller noe, så de døde kort tid etter fødselen. Det må være traumatisk det!

Siden valpene nå deler bursdag med Åge Aleksandersen, kanskje du burde ha det som tema for navnene deres?

Fire Pils og en Pizza

Det e Din Dag i Dag

Levva Livet

Mykje Lys og Varme

Dans me Dæ

"Va det du Jesus?" er vel også en Åge-sang som kunne være aktuell som navn,.. ..eller..? ;)

Lykke til videre med mor og barn..og ikke vent for lenge med bildespam.

Doggisene er ikke kjent for sin tålmodighet når det er snakk om å vente på valpebilder.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Må hive inn en gratulasjon her jeg også! Søren at man er på jobb når det kommer inn sånne spennende nyheter. Man blir jo helt i bakleksa.

Og endelig var tida i spenning og uvisshet over. Jeg må si jeg var alvorlig bekymra for at det bare var en basketball inni den kulemagen. ;) Ingen kan komme og si at du er utålmodig lenger, så lenge som du har venta på dette. Synd med de to som for, men bedre med en gang enn senere. Kosemose masse med flink pyh-mamma og de små knirkerne som er igjen, og gled deg til får tannebisser!

Og du, skynd deg og forlang room-service av gubben. Han rekker fint det innimellom sjefer og hestepass. Nybakte mødre og matmødre er indisponerte for matlagning, oppvask og annet husarbeid. Så det såh! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Fine "rottene" det :icon_redface:

Altså det er ikke rotter, det er hamsterpølser *fnis*

Neimen :) Vil komme å kosemose når de blir større.. *S*

Klart du kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Ååå :)

Fine navn, likte spesiellt godt Alva både på navn og utsende. :icon_redface:

Takk! Alva er søt henne, hun er den som er mest lik mamman sin i tegningene. Merkelig at jeg skulle få valper med så mye hvitt når begge foreldrene har overvekt av sort.. Adi er forøvrig en tispe og hennes navn betyr juvel på hebraisk. Fint skal det være :)

Kan jo nevne bakgrunnen for navnevalgene også. Arn er oppkalt etter tempelridderen i Jan Guilliou sine bøker som både jeg og mannen har en forkjærlighet for. At navnet også betyr ørnens kraft er ingen ulempe. Jeg har lenge visst at den førstefødte hannen skulle hete det. Ask er et gammelt norrønt navn på Adam, jeg liker klangen i det godt. Alf ble avgjort da jeg fant ut at navnet betyr konge. Det vil med andre ord si at guttene har navn som representerer makt og styrke, så får vi håpe de lever opp til navnene sine også. Tispene fikk navn etter mye vurderinger med mange alternativer, Adi betyr som sagt juvel på hebraisk, hun er den tyngste og største i kullet, så hun må jo være verd mye.. Alva er et svensk navn som jeg liker så godt at jeg var nødt til å bryte tradisjonen med at border collier skal ha tre-bokstavers navn.. Navnet stammer forøvrig fra en myte om opphavet til navnet Alf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine navnevalg.. :icon_redface:

Ang. mye hvitt på bc, mener jeg å ha hørt om sheltie (?) at valpene kan få mye hvitt om det kombineres foreldre med mye hvitt oppover lårene på framsiden. Pyh har hvitt oppover på lårene? Fant noen bilder av Bill, han ser ikke ut til å ha hvitt oppover lårene, med har mye hvitt oppover frambena og fronten? Kan det kanskje gi samme utslag, mye hvitt på avkom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Fine navnevalg.. :icon_redface:

Ang. mye hvitt på bc, mener jeg å ha hørt om sheltie (?) at valpene kan få mye hvitt om det kombineres foreldre med mye hvitt oppover lårene på framsiden. Pyh har hvitt oppover på lårene? Fant noen bilder av Bill, han ser ikke ut til å ha hvitt oppover lårene, med har mye hvitt oppover frambena og fronten? Kan det kanskje gi samme utslag, mye hvitt på avkom?

Intressant teori.. Hmm Pyh har jo fire hvite pipestilker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De Åge-navnene var grusomme, sorry :)

Snurt!

Dønn seriøs som jeg var :icon_redface:

"Va det du Jesus?" er vel også en Åge-sang som kunne være aktuell som navn,.. ..eller..? :)

Det tror jeg kanskje må være Åge Samuelsen???

___

Nå bør vel de verste krisedøgnene være over, så kos deg masse med de fem A'ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Takk takk folkens! Jeg har aldri syns at hamsterpølser har vært så veldig nusselig jeg, men nå er det jammen litt anderledes, nå syns jeg de er skikkelig søte, ikke pene, men søte..

Vekt ved fødsel:

Arn 255 gram

Ask 190 gram

Alf 220 gram

Alva 260 gram

Adi 303 gram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk folkens! Jeg har aldri syns at hamsterpølser har vært så veldig nusselig jeg, men nå er det jammen litt anderledes, nå syns jeg de er skikkelig søte, ikke pene, men søte..

Vekt ved fødsel:

Arn 255 gram

Ask 190 gram

Alf 220 gram

Alva 260 gram

Adi 303 gram

Jeg tenker bestandig på den serien om romvesenet "Alf" når jeg hører det navnet. Det være seg om det er mennesker eller dyr :)

Grattis med de små. De ser hvertfall veldig sultne ut på bildene. Herlige små svart/hvite pølsene, som etterhvert blir slitsomme, frustrerende pubertetslus :icon_redface: *glede seg til flere bilder*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...