Gå til innhold
Hundesonen.no

Endelig kommer det valper.

Guest Gråtass

Recommended Posts

Guest Jonna
Jeg har prøvd det jeg også, men det var liten interesse for matoljen så lenge den var på valpene. Hun dier dem gjerne, men hun vasker dem ikke. Lurer på om jeg skal la den andre tispa få hilse på de små mens mor er ute. Det er større sannsynlighet for at hun vasker dem, enn mora ser det ut til nå..

Leverpostei da :)

Men om valpene er stille, rolige og ikke "harde" så burde det vel ikke være noe å stresse for egentlig.

(Men ja, jeg kjenner igjen at man stresser selv om valpene ikke virker utilpass...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 162
  • Created
  • Siste svar
Guest Gråtass

Kl 18.50 mistet vi lille fuglegutten vår, han fikk respirasjonssvikt, selv med respirot behandling og slynging så ble han bare dårligere. Så nå er det fem små skrikerunger igjen her, men de er så livskraftige og fine at de skal det forhåpentligvis gå veldig bra med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bowlingkula var faktisk noen valper! For en lettelse! Grattis! Dette med å miste valper, høres ikke så kult ut da.. blir jo ekstra kjipt når en av dem t.o.m. har fått navn.. "fugleungen". Ikke lett å være kynisk å si at det er naturen som rydder opp..

Gratulerer med de resterende pirayaene ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Så bowlingkula var faktisk noen valper! For en lettelse! Grattis! Dette med å miste valper, høres ikke så kult ut da.. blir jo ekstra kjipt når en av dem t.o.m. har fått navn.. "fugleungen". Ikke lett å være kynisk å si at det er naturen som rydder opp..

Gratulerer med de resterende pirayaene ihvertfall!

Jepp, det var ikke bare en kjempepromp liksom :) Det å miste valper er trist, men samtidig så prøver jeg å være realist og se at de var faktisk ikke sterke nok til å klare seg, selv med all hjelpen de fikk.. Synd men realistisk. Han ble bare det han, for han var så tynn og skranten at han så ut som en fugleunge bare..

De resterende pirayaer prøver så godt de kan å suge livskraften ut av mor si gjennom pattene.. Stakkars hund, hva er det jeg har utsatt henne for.

Hun har forøvrig fått vekket morsinstinktet så nå blir de vasket og passet på, hun er kjempeflink og forsiktig. Jeg har en god følelelse på at dette blir bra jeg. Jeg lurer fortsatt på hvordan jeg skal klare å sove i denne knirkingen og varmen uten å få århundrets kuppelhode i morgen, det å sovne er ikke noe problem etter 2 netter med minimalt med søvn.

edit: Takk igjen alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden valpene nå deler bursdag med Åge Aleksandersen, kanskje du burde ha det som tema for navnene deres?

Fire Pils og en Pizza

Det e Din Dag i Dag

Levva Livet

Mykje Lys og Varme

Dans me Dæ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Siden valpene nå deler bursdag med Åge Aleksandersen, kanskje du burde ha det som tema for navnene deres?

Fire Pils og en Pizza

Det e Din Dag i Dag

Levva Livet

Mykje Lys og Varme

Dans me Dæ

Genialt- Men næææh.. Det kommer bilder etterhvart og da skal de få bli presantert med sine navn, frem til det så har jeg det som en foreløbig plan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire Pils og en Pizza

Det e Din Dag i Dag

Levva Livet

Mykje Lys og Varme

Dans me Dæ

*Fliiiir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist med de 2 dere mista :) Sant er aldri noe gøy.

OT, Har snoka litt, og nå gleder jeg meg til å gå kurs med deg i juni :)

Lurer faktisk på, etter je satt å kika på siden deres forrige uke etter den ble legt ut på klubbsiden, å kalle valpen jeg får i mai, Py :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Så trist med de 2 dere mista :P Sant er aldri noe gøy.

OT, Har snoka litt, og nå gleder jeg meg til å gå kurs med deg i juni ;)

Lurer faktisk på, etter je satt å kika på siden deres forrige uke etter den ble legt ut på klubbsiden, å kalle valpen jeg får i mai, Py ;)

Det blir gøy med kurs! Så hyggelig at du liker hundenavnet vårt. Jeg syns det er meget passende til denne hunden ihvertfall..

Gratulerer så mye med valper ;) Kan du si noe om fargene på de? Evt. tegninger? :)

Nei, jeg er ikke valpesyk i det hele tatt :)

Jada masa.. Alle er sort/hvit og alle blir langhår, men til å være så "kjedelige" så har de ganske morsomme tegninger, men de flyter ut etterhvert som de blir eldre, da sort blir større felter. Jeg kan jo ikke beskrive hver enkelt hund i detalj- de må jo oppleves ;) så derfor kommer det snart bilder, men litt tålamod takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada masa.. Alle er sort/hvit og alle blir langhår, men til å være så "kjedelige" så har de ganske morsomme tegninger, men de flyter ut etterhvert som de blir eldre, da sort blir større felter. Jeg kan jo ikke beskrive hver enkelt hund i detalj- de må jo oppleves :) så derfor kommer det snart bilder, men litt tålamod takk..

Vil du ikke beskrive alle i detalj? :):P

Kos deg med valpene. Jeg glder meg til bilder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og kondolerer med overstått fødsel. Å miste valper er liksom baksiden med oppdrett, men jeg tenker det går helt fint med deg - du er vel ikke den sarteste sjelen her inne *flir*. Og få nå ut fingeren og legg ut bilder da, damen !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gratulerer så masse med de 5 overlevende sterke små! Kjenner at jeg er bittelitt misunnerlig på de som skal ha bc-valp ;)

Greier vel ikke å la være og kikke innom her når det er oppdateringer og bilder.. Spennende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Gratulerer med fem søte små.... vel, de er jo ikke søte før om en fire fem uker - men da blir de søte *ler*

Trist å miste en, men det er nå greiere at de svake dør i løpet av første/andre døgnet enn når de blir eldre.

Gleder meg til bildespam av sort/hvite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...