Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør man når bikkja driter?


Gjest

Recommended Posts

Hvis man er tom for poser, så er det ikke værre en å plukke den opp med fingrene og legge den i lomma :D

Alle har sparket den ut i dike,eller "gjemt" dritten en eller annen gang.

Til alle dere som påstår noe annet,så vil jeg bare si at dere er "fantastiske" :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar
Hvis man er tom for poser, så er det ikke værre en å plukke den opp med fingrene og legge den i lomma :D

Alle har sparket den ut i dike,eller "gjemt" dritten en eller annen gang.

Til alle dere som påstår noe annet,så vil jeg bare si at dere er "fantastiske" :D:D

Heheh, hvorfor var det ingen som kom på det før! Det er jo en strålende idé, ta tak i den med bare hender og putte den i lomma på den nyvaskete jakke! :D Huff, det er faktisk litt ekkelt...

Men et annet problem mange steder er jo ikke mangel på poser som er problemet men mangel på søppelbøtter. Og skal man f.eks. på en lang skitur vil man ikke akkurat ha en bærsepose dinglende fra staven vil man? Min mor opplevde dette forrige helg, så det hun gjorde var rett og slett å sette posen fra seg ved siden av et tre og plukket den opp på veien hjem (for da var det jo litt kortere til søppelbøtte).

Hva ville dere andre gjort i det tilfellet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ler meg ihel (mens jeg stille rødmer :D ), HAHAHA! Kan ikke annet enn å signere deg, been there, done that.. Også når/hvis det går noen bak deg, MÅ du bare ta en *fake* tlf, mens du leter febrilsk i lommene? :rolleyes:

Ha ha ha jaa! Telefon er klassisk! Ops, glemte jeg måtte ringe AKKURAT nå jeg, bare gå forbi dere! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men et annet problem mange steder er jo ikke mangel på poser som er problemet men mangel på søppelbøtter. Og skal man f.eks. på en lang skitur vil man ikke akkurat ha en bærsepose dinglende fra staven vil man? Min mor opplevde dette forrige helg, så det hun gjorde var rett og slett å sette posen fra seg ved siden av et tre og plukket den opp på veien hjem (for da var det jo litt kortere til søppelbøtte).

Hva ville dere andre gjort i det tilfellet??

Kjøpe nedbrytbare poser :D

Går vi langs en tursti og bikkja bajser, plukker jeg det opp i nedbrytbar pose og setter den fra meg et godt stykke unna selve stien.... sånn litt diskrè under en gran eller noe slikt.

Da er det i allefall ingen som tråkker i det :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe nedbrytbare poser :D

Går vi langs en tursti og bikkja bajser, plukker jeg det opp i nedbrytbar pose og setter den fra meg et godt stykke unna selve stien.... sånn litt diskrè under en gran eller noe slikt.

Da er det i allefall ingen som tråkker i det :closedeyes:

Det var nedbrytbar pose, men jeg syntes ikke man skal sette det fra seg i naturen for det.. og i skiløypene med ski på (eller dyp snø utenfor løypa) hva er egentlig "et godt stykke unna selve stien".

Dessuten møtte jeg på en dame for ikke så lenge siden som plukket opp hundens bærsj knøt posen og satte den igjen, omtrent der bærsjen ble lagt. Så går jeg bort å spør hvorfor hun ikke kaster i en av de to søppelbøttene i nærheten, det var vel 30m til den ene og 60m til den andre... Hun mente det var Biobag da.. men gikk heldigvis og kastet den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke ?

Fordi den ikke brytes ned på 1-2-3, det vil si "decompose within 40 day".. altså posen blir liggende der i over en måned. Og nå med denne snøen syntes det veldig. Selvfølgelig må man så må man, men hvis man kan plukke den opp på vei hjem igjen så går jo det greit. Og om sommeren, eller ihvertfall når det ikke er snø.. er det litt lettere å gjemme posen litt og la den bryte seg ned der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi den ikke brytes ned på 1-2-3, det vil si "decompose within 40 day".. altså posen blir liggende der i over en måned. Og nå med denne snøen syntes det veldig. Selvfølgelig må man så må man, men hvis man kan plukke den opp på vei hjem igjen så går jo det greit. Og om sommeren, eller ihvertfall når det ikke er snø.. er det litt lettere å gjemme posen litt og la den bryte seg ned der.

Jeg synes det viktigste er å få møkka unna der hvor folk går, om jeg legger/kaster den ute passer jeg selvsagt på at den ikke ligger synlig eller på annen måte sjenerer noen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det viktigste er å få møkka unna der hvor folk går, om jeg legger/kaster den ute passer jeg selvsagt på at den ikke ligger synlig eller på annen måte sjenerer noen :D

Tja, som sagt litt vanskelig i en skiløype når snøen utenfor er helt umulig å gå i med eller uten ski. Og den lå som sagt inntil et tre, så langt unna løypa man kunne komme. Da ser jeg ikke noe problem i det, men selvfølgelig kan man gjemme den enda bedre så ja. Eller aller best kaste posen i søpla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, som sagt litt vanskelig i en skiløype når snøen utenfor er helt umulig å gå i med eller uten ski. Og den lå som sagt inntil et tre, så langt unna løypa man kunne komme. Da ser jeg ikke noe problem i det, men selvfølgelig kan man gjemme den enda bedre så ja. Eller aller best kaste posen i søpla.

Nå går ikke jeg på ski så akkurat det problemet har jeg ikke :D

Turstiene rundt her vi bor går i skikkelig skog, når det ikke er frost har det hendt at jeg feks har lagt posen under en sten, under mose eller under nedblåste grener osv.

Dette har skjedd noen ytterst få ganger, 9 av 10 ganger blir posen kastet pent og pyntelig i søppla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæsjeposer er noe svineri (de som ikke er nedbrytbare). Hva er vitsen med å stenge organisk materie inn i noe syntetisk som bare skaper unødvendig søppel? Jada jada, det er ikke godt å tråkke i bæsj, og bæsjer hunden midt på fortauet må det jo vekk. Men i grøften, ærlig talt da. Jeg lar aldri unger gå i grøften, det er også andre ting man må passe seg for der en bæsj. Vil heller at ungen min skal tråkke i en ruke enn på en sprøytespiss for å si det slik, og det er det godt mulig man finner i noen grøftekanter.

Når jeg går tur ser jeg at det ligger sorte poser overalt, henger i trærne omtrent. Lite vits, og det blir for dumt rett og slett. Når jeg bruker pose kaster jeg den selvsagt i søppelen, i resteavfallet. Dumt. Skulle vært forbudt å selge de som ikke er nedbrytbare. Jeg skal iallefall begynne å kjøpe de organiske.

*dukker* :angel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bikkja skulle finne på å drite en gang, knyter man opp posen, vrenger den om så man holder bæsjen med posen i mellom, og så klasker sammen flere dritter liksom... For å få til dette, kan man jo ikke ha en elefant eller noe annet som driter stort.

Mona? :yes: Får hun ikke fòret som er best for henne, er det noen ganger jeg såvidt får plass til alt i en pose i det hele tatt. Urk! Jeg har som regel alltid med meg tre poser på tur når jeg går med Mona alene, har vi med begge så har jeg fire poser.

Dersom jeg mot formodning ikke har pose og de bæsjer i en av gatene rundt her, så tar jeg det etterpå. Det er ikke lange veien ekstra å gå, og det bor for få hunder i gata her til at man kan snike seg unna :P Så ser det bedre ut også, istedet for dritt i hver snøfonn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusset litt over hvordan man kunne bruke en pose flere ganger, men det var visst ikke så avansert likevel... Litt synd om man allerede har kastet posene man har brukt da *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusset litt over hvordan man kunne bruke en pose flere ganger, men det var visst ikke så avansert likevel... Litt synd om man allerede har kastet posene man har brukt da *flir*

Det var den ja, og som IW sier, om hunden din bærsjer en pose full er det ikke mye å gjøre med det. Men har du derimot to litt mindre hunder så kan det jo være greit..

Men når skal disse organiske posene komme på sånne søte små ruller som passer i de poseholderne (som ser ut som hundebein).. den er så praktisk! Eller finnes det kanskje allerede organiske av disse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo altså, flerbruk av poser funker fint det. Man har altså en pose med håndtak, tar opp en dritt og knyter bare en gang, tar med posen videre. Om bikkja skulle finne på å drite en gang, knyter man opp posen, vrenger den om så man holder bæsjen med posen i mellom, og så klasker sammen flere dritter liksom... For å få til dette, kan man jo ikke ha en elefant eller noe annet som driter stort. Er ikke så ille som man kanskje tror det der altså. Heller det enn å la dritten ligge igjen etter seg.

Er man helt tom for poser og ikke kan bruke den ene man har, kan man ett av fire: ringe på nærmeste hus, skyfle ut og vekk i grøften, eller tasse hjem og hente pose der. Det er lett å glemme, men det er like lett å få dritten unna OM man må.

Dritten lar man IKKE ligge igjen!

Jepp, sånn gjør jeg også når det trengs, ikke noe problem det :yes:

Jeg går hjem/til bilen og henter pose hvis jeg ikke har flere, er vi langt hjemmefra så passer jeg på å kjøre innom og plukke senere. Hvis det er mulig så plukker jeg opp med ett stort blad e.l. og legger det en plass ikke engang barn går :P Jeg har barn selv så jeg vet hvordan de synes det er fornuftig å gå - og det er ikke midt på gangstien *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når skal disse organiske posene komme på sånne søte små ruller som passer i de poseholderne (som ser ut som hundebein).. den er så praktisk! Eller finnes det kanskje allerede organiske av disse..

Jeg har i allefall èn slik...kjøpte den i en nettbutikk, husker selvsagt ikke helt hvilken. Skal kikke litt rundt å se om jeg finner igjen butikken :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæsjeposer er noe svineri (de som ikke er nedbrytbare). Hva er vitsen med å stenge organisk materie inn i noe syntetisk som bare skaper unødvendig søppel? Jada jada, det er ikke godt å tråkke i bæsj, og bæsjer hunden midt på fortauet må det jo vekk. Men i grøften, ærlig talt da. Jeg lar aldri unger gå i grøften, det er også andre ting man må passe seg for der en bæsj. Vil heller at ungen min skal tråkke i en ruke enn på en sprøytespiss for å si det slik, og det er det godt mulig man finner i noen grøftekanter.

Når jeg går tur ser jeg at det ligger sorte poser overalt, henger i trærne omtrent. Lite vits, og det blir for dumt rett og slett. Når jeg bruker pose kaster jeg den selvsagt i søppelen, i resteavfallet. Dumt. Skulle vært forbudt å selge de som ikke er nedbrytbare. Jeg skal iallefall begynne å kjøpe de organiske.

*dukker* :angel:

Det der er jo faktisk et kjempepoeng! Hva koster sånne nedbrytbare poser da? Alle burde jo hoppe over til bruke sånne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike poser kjøpte jeg på Clas Ohlson, men jeg lurer på om de skal slutte med de, og at en dyrebutikk-kjede skal ta de inn. Mener det var Tropehagen/Tam som skulle ta de inn? Kostet 50 kr på Clas for 50 stk. Det går jo også an å etterlyse de hos dyrebutikker, så kan det hende de tar inn slike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men seriøst, hvorfor plukke opp bæsjen i en biopose og legge det igjen? Har man først plukket opp kan man vel ta det med seg og hive i søpla og hvis man vil det skal brytes ned, kan man vel bare legge en stein over, hive det lenger inn i skogen etc.? Det brytes vel uansett ned i søpla, der søppel hører hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i allefall èn slik...kjøpte den i en nettbutikk, husker selvsagt ikke helt hvilken. Skal kikke litt rundt å se om jeg finner igjen butikken :yes:

Her var det jeg bestilte både nedbrytbare poser samt poseholdere fra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukker opp etter Jaily så og si hver eneste gang hun driter. Har som vane å putte to poser i lomma før hver tur så jeg er sikker på å ha med nok. (Det fører til at jeg må rydde litt i jakkene innimellom. I går fant jeg 7 poser i den ene jakka mi. :yes: ) Men her er det så sinnsykt mange som ikke plukker opp at uansett om du plukker eller ikke får en kjeft av naboene. Å ha hund er jo ensbetydende med at en ikke plukker opp etter seg tross alt... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men seriøst, hvorfor plukke opp bæsjen i en biopose og legge det igjen? Har man først plukket opp kan man vel ta det med seg og hive i søpla og hvis man vil det skal brytes ned, kan man vel bare legge en stein over, hive det lenger inn i skogen etc.? Det brytes vel uansett ned i søpla, der søppel hører hjemme.

Hmm, hva mener du? Hadde jeg hatt bio-poser, så hadde jeg nok brukt dem til å plukke opp driten fra lysløyper, stier o.l for å legge posen under en stein eller noe en plass hvor ingen går, langt uti skauen. Bæsj i naturen = helt normalt, spør du meg...

Men bæsj i lysløyper, på stier og andre plasser for folk ferdes er ekkelt og jeg skjemmes såååå når jeg ikke har pose. Heldigvis går jeg nesten alltid i muck bootsene når jeg lufter hundene så hvis posene ligger hjemme så får jeg alltid dritten vekk fra der folk ferdes - om enn med noe slit :D Og støvlene kan man skrubbe rene i snø eller med hageslange og en gammel kost man har stående utenfor i hagen :D

Ville dyr driter overalt de også, det er f.eks masse gammel elg-bæsj rundt på hele haugen vår og ellers i skogen. Ikke minst så er det kattedritt overalt også.

På fortauene her ligger det masse hestebæsj også.. Det er irriterende, så jeg skjønner meg godt på folk som blir irriterte når folk ikke plukker opp hundebæsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hva mener du? Hadde jeg hatt bio-poser, så hadde jeg nok brukt dem til å plukke opp driten fra lysløyper, stier o.l for å legge posen under en stein eller noe en plass hvor ingen går, langt uti skauen. Bæsj i naturen = helt normalt, spør du meg...

Jeg forstår ikke hvorfor man skal legge bæsjen igjen i en biopose. Jeg trodde poenget med alle typer poser var å plukke den opp og hive den i søpla, ikke legge den igjen slik at den brytes ned og at det fine med bioposer er at de raskere brytes ned i søpla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor man skal legge bæsjen igjen i en biopose. Jeg trodde poenget med alle typer poser var å plukke den opp og hive den i søpla, ikke legge den igjen slik at den brytes ned og at det fine med bioposer er at de raskere brytes ned i søpla.

For å forklare hvorfor og hvordan jeg bruker bioposer: jeg går til skogen hjemmefra. På vei dit, på fortauet, bæsjer hundene mine. Jeg plukker opp med biopose, som jeg senere kaster i skogen eller passende sted (fx der det ligger en rundball til råtning). Alternativet ville vært å ikke plukke opp (uaktuelt), eller å ta med hjem. Når jeg har gått 15 min før hundene bæsjer, går jeg ikke tilbake til søpla mi med posen, og jeg bærer den heller ikke med meg i to-tre timer bare for å få kastet den. Seriøst, det gidder jeg ikke. En biopose med hundebæsj i skogen (eller annet egnet sted) er mye bedre enn en kladd på fortauet, eller en vanlig pose i skogen, eller å måtte gå i to-tre timer (ofte med kamera) før man får kastet den. Jeg er også sånn som ytterst sjelden kaster posene i andres søppel, rett og slett fordi jeg har hørt masse om at folk ikke liker det (ikke spør meg hvor logikken er, men jeg respekterer det). Mener du alvorlig talt at jeg skulle bært posen i to-tre timer i stedet for å kaste den ut i skogen hvor den brytes ned? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...