Gå til innhold
Hundesonen.no

Tervueren valper født 20.04.2009


trevi

Recommended Posts

  • Svar 320
  • Created
  • Siste svar

Det ser ut som en behagelig ro i valpekassa. Men oj så mørke de var, det hadde jeg ikke forestilt meg. Terv er terv er rød, liksom... Kan du nå si noe om charbonnage? Eller er tegningene noe som utvikler seg etter hvert? Og har de ulike fargenyanser, eller er det tilfeldig/blitz at noen virker rødere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som en behagelig ro i valpekassa. Men oj så mørke de var, det hadde jeg ikke forestilt meg. Terv er terv er rød, liksom... Kan du nå si noe om charbonnage? Eller er tegningene noe som utvikler seg etter hvert? Og har de ulike fargenyanser, eller er det tilfeldig/blitz at noen virker rødere?

Det er ikke så mye jeg kan si nå, men likevel så er det et par hanner i kullet som allerede skiller seg godt ut... :P Var litt i stuss et par sekunder da de ble født om jeg hadde fått en av disse "uekte" groen valpene :P Men når de tørket så jeg de var varme og fine i fargen.

De har ulike fargenyanser ja, lysforholdene ødelegger litt, men alt i alt er de ganske jevne, utenom de nevnte "svarte gutta"... :P

Behagelig ro er det også... Virker som om mor har nok melk til alle sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye jeg kan si nå, men likevel så er det et par hanner i kullet som allerede skiller seg godt ut... :P Var litt i stuss et par sekunder da de ble født om jeg hadde fått en av disse "uekte" groen valpene :P Men når de tørket så jeg de var varme og fine i fargen.

De har ulike fargenyanser ja, lysforholdene ødelegger litt, men alt i alt er de ganske jevne, utenom de nevnte "svarte gutta"... :P

Behagelig ro er det også... Virker som om mor har nok melk til alle sammen :P

Takk for svar!

Skal bli spennende å se hva de blir til slutt, for jeg synes voksne terv kan ha litt variasjon i farge - så kan en se det i valpekassa hva det blir, eller er det sjansespill hva en ender med?

Men, det er detaljer, det er bare så lett å henge seg opp i det når de er så små, er vanskelig å si noe om vinkler, bevegelser, haleføring, lekelyst og slikt nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Skal bli spennende å se hva de blir til slutt, for jeg synes voksne terv kan ha litt variasjon i farge - så kan en se det i valpekassa hva det blir, eller er det sjansespill hva en ender med?

Men, det er detaljer, det er bare så lett å henge seg opp i det når de er så små, er vanskelig å si noe om vinkler, bevegelser, haleføring, lekelyst og slikt nå :P

Bare hyggelig. hehe... Det eneste man kan se i valpekassen er vel om de er rød eller grå. Ellers er det vanskelig å si sånn sikkert hvordan tingene utvikler seg. Kjenner en tervoppdretter som hadde et kull med valper der alle så ut som om hodet var dyppet i en bøtte svartmaling da de var 8-10 uker, men som i voksen alder har mye lik maske osv som Roma.

Haleføringen er høy allerede :P har sett attitude inni der, knurrer til Roma når hun vasker midt i maten og sånn... Man skal da ha matro?! :P

Og vinkler/bevegelser er vel mer froske/selungeaktig at the moment :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig. hehe... Det eneste man kan se i valpekassen er vel om de er rød eller grå. Ellers er det vanskelig å si sånn sikkert hvordan tingene utvikler seg. Kjenner en tervoppdretter som hadde et kull med valper der alle så ut som om hodet var dyppet i en bøtte svartmaling da de var 8-10 uker, men som i voksen alder har mye lik maske osv som Roma.

Haleføringen er høy allerede :P har sett attitude inni der, knurrer til Roma når hun vasker midt i maten og sånn... Man skal da ha matro?! :P

Og vinkler/bevegelser er vel mer froske/selungeaktig at the moment :P

Ok, så de kan registreres som enten grå eller rød? Det er to farger på rasen?

*detaljnerdnysgjerrig*

Hehe, det er en egen sjarm med sånne pelsede åmer som åler seg rundt, med halen som styrepinne og sterke meninger når pupp eller sovestilling endres uten deres vilje.

*valpesyk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så de kan registreres som enten grå eller rød? Det er to farger på rasen?

*detaljnerdnysgjerrig*

Hehe, det er en egen sjarm med sånne pelsede åmer som åler seg rundt, med halen som styrepinne og sterke meninger når pupp eller sovestilling endres uten deres vilje.

*valpesyk*

Jepp, beige også... (utvasket rød)

*koser meg hemningsløst med selungene, kikke på*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, beige også... (utvasket rød)

Og gul på de som var grå når de var små :P Men de registreres bare som rød eller grå.. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg? hehe

*koser meg hemningsløst med selungene, kikke på*

Det er deg vel unt, du har venta på de i en evighet syns jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gul på de som var grå når de var små :P Men de registreres bare som rød eller grå.. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg? hehe

Gå inn på bla. Nadjarah's Dolina (terv etter groen, som nå bor i UK) hun er reg. som beige/sort maske. Dette fordi hun har "utvasket røde" pigmenter. Det er bare lettere å si grå, siden de ikke er årntlig rød :P

Det er deg vel unt, du har venta på de i en evighet syns jeg :P

Takk :P 2 dager over termin... Ikke rart de er gode rundt magen... :P

Så koselig det ser ut som Roma har det med sine små :P

ååh, misunner deg de deilige smattelydene.... :P

Takk :P Eneste som ikke er fullt så koselig er "duften" i huset på nåværende tidspunkt :P Men det kan vi leve med... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blir lysere etterhvert :P

Har du noen bestillinger allerede? :P

De blir lysere, og så blir noen mørkere med alderen igjen :P

Ja jeg har bestillinger. Mest sannsynlig så har jeg kun en gutt igjen. :P

Edit: fjernet kommentar om endring av emnetittel :P

Edit2: kan du Marthe, eller en annen mod endre tittel fra: Tervuerenvalper på vei, til det som står som "undertittel" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...